Situaţia juridică a terenului aeroportului de la Ghimbav este aproape de clarificare, după ce, până la urmă, s-a luat decizia amendării Legii 197/2009, prin care s-a cedat iniţial suprafaţa de 200 de hectare de la Institutul Cartofului şi abrogarea actului normativ emis în 2015, care fusese aprobat de Senat în procedură de urgenţă, luna trecută.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a precizat că odată cu clarificarea situaţiei juridice a terenului, autoritatea judeţeană se poate apuca de treabă, fiindcă există fonduri pentru continuarea lucrărilor.
• 35 de milioane de euro, suma necesară pentru a finaliza obiectivul
Adrian Veştea a spus: "Din iunie şi până acum, datoria noastră a fost de a găsi soluţii pentru a debloca situaţia pentru ca investiţia să continue. Apreciez ce s-a făcut până acum şi îi mulţumesc atât fostului preşedinte Aristotel Căncescu pentru ceea ce a făcut, dar şi parlamentarilor care s-au implicat în această problemă. CJ Braşov are deja contractat un credit de 5 milioane de euro, o parte pentru aeroport şi o parte pentru spital, iar dacă vom obţine finanţare de la Compania Naţională de Investiţii pentru reabilitarea Corpului B al Judeţeanului, o să facem toate diligenţele la bancă pentru a aloca în întregime suma pentru continuarea lucrărilor la aeroport. De asemenea, şi o parte din excedentul bugetar o s-o direcţionăm către acest proiect. Cred că anul viitor, am putea investi 10 milioane de euro în acest obiectiv, respectiv să continuăm cu amenajarea celorlalte suprafeţe de mişcare şi chiar să construim turnul de control". Acesta a precizat că, până acum, investiţia Consiliului Judeţean în acest obiectiv este de 24,7 milioane de euro, iar suma necesară pentru finalizarea lucrărilor este de 35 de milioane de euro.
Veştea a subliniat faptul că odată ce se vor clarifica toate aspectele juridice va trebui găsită şi modalitatea optimă de asociere atât cu Primăria Braşov, cât şi cu alţi parteneri interesaţi în vederea finalizării obiectivului. "În funcţie de fondurile care mai sunt necesare, trebuie să vedem modalitatea de implicare a municipiului în acest proiect. Trebuie să vedem care este cadrul legal şi cel mai simplu prin care municipiul se poate implica, adică foaia de parcurs din punct de vedere financiar, al execuţiei şi operării", a punctat George Scripcaru.