Compania braşoveană Frisbo, care operează prima platformă e-fulfillment (n.r. e-fulfillment este un serviciu logistic adresat magazinelor online pentru preluarea operaţionalului acestora, proprietarul magazinului online concentrându-se pe construcţia platformei, alegerea furnizorilor, alcătuirea preţurilor, promoţiile şi marketarea magazinului său în timp ce externalizează depozitarea, procesarea, asamblarea şi livrarea comenzilor) din România, a anunţat că în primele şase luni de activitate a rulat comenzi online de peste 500.000 de euro şi a ajuns la un portofoliu de zece clienţi, cu precădere din zona de fashion şi a produselor de îngrijire. Compania estimează că, până la finalul anului, va ajunge la un rulaj total de comenzi de un milion de euro pentru clienţii din portofoliu, urmând să îşi mărească numărul de clienţi. Firma gestionează deja procesele operaţionale şi logistice ale unui număr de zece business-uri din ţară, din oraşe precum Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu, Zalău şi Oradea, dar şi din străinătate - din ţări precum Germania sau Republica Moldova.
"Modul în care am început să creştem şi să fim percepuţi de comercianţi ne confirmă faptul că e-fulfillmentul este un serviciu necesar în online-ul românesc, mai ales dacă ne raportăm la startup-uri şi retaileri străini care vor să vândă în România şi, din motive evidente, preferă să o facă online", a declarat Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
Depozitul Frisbo din Braşov are o capacitate integrală de 1.400 de metri pătraţi, este ocupat în proporţie de 20% şi pregăteşte pentru livrare o medie de câteva sute de comenzi pe zi, estimându-se că pentru anul doi se va ajunge la comenzi zilnice de ordinul miilor. "Pentru a ajunge la un profit operaţional", mai spune Colceriu, "ar fi nevoie să ajungem la un nivel al comenzilor de nivelul câtorva mii pe zi, ceea ce s-ar putea atinge în a doua parte a anului doi de activitate". Serviciul de e-fulfillment a livrat, în total, de la momentul lansării, mai bine de 100.000 de produse cumpărate online.
"Clienţii sunt tot mai deschişi la ideea de e-fulfillment, un serviciu care le uşurează extraordinar activitatea de zi cu zi, permiţându-le, contra unui cost fix, simplu de urmărit, să se concentreze exclusiv pe creşterea magazinului, în termeni de poziţionare, marketing şi produse comercializate. Un alt avantaj extrem de important al externalizării prin e-fulfillment este reducerea semnificativă a costurilor operaţionale care, automat, scad cu până la 50%", adaugă CEO-ul Frisbo.
Beneficiul utilizării unui astfel de serviciu constă în transformarea costurilor operaţionale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea mărfii, facturarea, împachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului într-un cost direct, legat de numărul de comenzi realizate şi de cantitatea de marfă aflată în stoc. Efectele transformării costului logistic în unul fix, predictibil, se văd şi la nivelul preţului de vânzare al produsului. Conform specialiştilor Frisbo, un control amănunţit al costurilor operaţionale este esenţial pentru competitivitatea comercianţilor online, acestea riscând să ajungă şi la 15% din preţul final al produselor comercializate.