Companiile de cale ferată din subordinea Ministerului Transporturilor ar putea disponibiliza între 10.000 şi 13.000 de angajaţi, până la sfârşitul lunii septembrie, potrivit reprezentanţilor sindicatelor şi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), citaţi de Agerpres.
"Am auzit că au fost discuţii la nivelul conducerii, care vizează disponibilizări. Sindicatele nu au fost, încă, anunţate direct de această restructurare, este vorba la < CFR Marfă >, la companie, de circa 2.000 de angajaţi care vor pleca, mai ales că societatea ar putea fi privatizată, adică aproximativ 20% din personal", a precizat Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
Disponibilizările vizează companiile cu pierderi şi vor afecta "CFR Călători", unde între 2.000 şi 4.000 de oameni îşi vor pierde slujbele, "CFR Marfă" - 5.000 de oameni disponibilizaţi de la compania centrală şi diviziile subordonate, de revizie vagoane, reparaţii, 2.900 de oameni de la CFR SA şi 1.000 de angajaţi de la "Electrificare CFR".
"Deja nişte directori de regionale au venit cu hârtii de reorganizare, iar disponibilizările sunt undeva la 5.000 de oameni la < Marfă > şi la companiile din subordine, circa 2.000 la CFR SA şi la < CFR Călători > vor pleca circa 3.900 de oameni. Cred că guvernanţii vor să omoare definitiv calea ferată", consideră Ion Molea, preşedintele Alianţei Naţionale Sindicale Feroviare din România.
Disponibilizările ar urma să devină efective până la sfârşitul lunii septembrie, pentru ca societăţile să funcţioneze cu noile organigrame în ultimul trimestru al anului, au precizat sursele citate. Angajaţii ce vor fi disponibilizaţi, indiferent de numărul lor, nu vor primi plăţi compensatorii, deoarece sumele nu sunt prinse în bugetul companiilor pe acest an, au precizat reprezentanţi ai CFR SA şi "CFR Călători".