TABAC 2015 "Piaţa românească de lux mai are câţiva paşi să atingă nivelul de dinaintea crizei"

Ziarul BURSA #Companii #Contrabanda / 26 martie 2015

"Piaţa românească de lux mai are câţiva paşi să atingă nivelul de dinaintea crizei"

Interviu cu Wael El Ghadban, director general al Brands International

Piaţa de lux din ţara noastră mai are câţiva paşi de făcut până să ajungă la nivelul pe care îl avea înainte să înceapă criza, este de părere Wael El Ghadban, director general al Brands International.

Domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu, că o mare problemă cu care se confruntă domeniul pe care îl reprezintă este comercializarea ilicită de trabucuri contrafăcute.

"Multe dintre trabucurile de pe piaţa neagră nu sunt originale, puţini fiind încă cei care pot face diferenţa, aceasta fiind, totuşi, una majoră", ne-a explicat domnia sa.

Wael El Ghadban este unul dintre cei mai influenţi oameni de afaceri de origine libaneză din ţara noastră. Domnul El Ghadban conduce Brands International, distribuitor de trabucuri, unic importator al unor branduri de renume mondial şi companie mamă a lanţului El Unico, ce comercializează produse de lux din tutun.

Reporter: Cum a evoluat piaţa trabucurilor, în ultimul an?

Wael El Ghadban: Aş putea spune că foarte bine. Brands International este pe piaţă de mai bine de zece ani, dar ultimul an a fost unul deosebit, prin faptul că au apărut jucători noi, cu produse din diverse ţări, ceea ce a adus un nou suflu şi mai multă notorietate produsului în sine. A fost un an de creştere, după mai mulţi ani în care scopul a fost menţinerea volumelor la nivelul de dinaintea crizei.

Reporter: Ce estimări aveţi pentru acest an, pentru piaţa trabucurilor?

Wael El Ghadban: Fără a intra în cifre, suntem optimişti pentru 2015. Desigur, piaţa de lux din România mai are câţiva paşi de făcut până să ajungă la nivelul pe care îl avea înainte să înceapă criza, iar noi depindem, ca toţi ceilalţi, de creşterea consumului, de puterea de cumpărare etc. Dar, repet, suntem optimişti!

Reporter: Cum comentaţi nivelul la care se află comerţul ilicit cu tutun, respectiv 19,2% în ianuarie? Cum vă afectează această piaţă neagră?

Wael El Ghadban: În domeniul trabucurilor, al tutunului, comerţul ilicit, din păcate, se întâlneşte în majoritatea teritoriilor. Din punctul meu de vedere, eradicarea acestuia este un ţel foarte ambiţios, poate chiar prea ambiţios, dar în mod clar această evaziune poate fi minimizată. Restrângerea fenomenului ar avea, cu siguranţă, un efect vizibil şi imediat în industrie. O altă mare problemă cu care ne mai confruntăm, însă, în acest context, este comercializarea ilicită de trabucuri contrafăcute. Multe dintre trabucurile de pe piaţa neagră nu sunt originale, puţini fiind încă cei care pot face diferenţa, aceasta fiind, totuşi, una majoră.

Reporter: Cum apreciaţi nivelul taxelor în domeniul tutunului?

Wael El Ghadban: Este foarte important să înţelegem că orice creştere de preţ, mai ales într-o piaţă de nişă şi într-o astfel de industrie, conduce la creşterea contrabandei. Cu atât mai mult se petrece acest fenomen dacă ţările vecine nu implementează acelaşi nivel de taxare. Diferenţa mare de preţ încurajează piaţa neagră.

Reporter: Ce investiţii aţi realizat anul trecut şi ce planuri de investiţii aveţi pentru anul în curs?

Wael El Ghadban: În ultimii 3-4 ani, criza s-a manifestat şi la noi, prin scăderea consumului. Eforturile noastre s-au canalizat, printre altele, către susţinerea unui nivel de vânzări stabil şi către menţinerea calităţii produselor şi serviciilor noastre. Desigur că reuşite au existat. Am adus în România branduri de renume, atât din domeniul tutunului, iar aici mă refer la: faimoasele trabucuri Arturo Fuente, preferatele americanilor; La Aurora, un brand de renume mondial din Republica Dominicană; Mac Baren, poate cel mai cunoscut brand de tutun de rulat şi de pipă din Europa, precum şi la Bossner, un brand nou, lansat abia în decembrie 2014.

Am reuşit să aducem în România şi romul Barcelo, un produs nou în spectrul portofoliului nostru, dar a cărui notorietate în ţări ca Spania sau Marea Britanie ne-a impresionat. Nu în ultimul rând, sfârşitul anului 2014 ne-a prins la deschiderea primului "cigar lounge" autentic din Bucureşti, cu cel mai mare "walk in humidor" (n.r. cameră specială care asigură o umiditate şi o temperatură constantă, permiţând păstrarea calităţilor şi maturarea tutunului) din România: El Unico Cigar Lounge. În 2015, ne concentrăm pe extinderea portofoliului Brands International, dar şi pe dezvoltarea teritorială a lanţului de magazine specializate El Unico.

Reporter: Ce produse aţi lansat în ultima vreme?

Wael El Ghadban: În noiembrie 2014, am avut plăcerea să lansăm ediţia limitată Caesar Purus Dominicanus, în două vitole (n.r. sortimente): Preferido şi Belicoso. Această linie reprezintă primul trabuc făcut după reţeta a şapte români. Cei şapte, printre care mă număr şi eu, sunt membrii clubului Caesar, iar cu ajutorul fabricii La Aurora din Republica Dominicană, am reuşit să facem un prim trabuc care se poate găsi doar în România, doar în magazinele El Unico. Pe de altă parte, dacă vorbim de lansări, în mai vom lansa una dintre cele mai premiate noi familii de trabucuri dominicane: Untamed.

Reporter: Care este portofoliul de produse pe care le comercializaţi în prezent pe piaţa românească?

Wael El Ghadban: Filozofia Brands International se fundamentează în conceptul de unicitate. Prin urmare, pentru toate brandurile din portofoliul nostru suntem unic importator autorizat: Habanos, S.T.Dupont, Promocigar, La Aurora, Arturo Fuente, Mac Baren, Barcelo Rum şi Al Fakher.

Reporter: Ce cotă de piaţă aveţi la noi?

Wael El Ghadban: Din nou, fără a da cifre, trabucul cubanez este cel mai apreciat şi cel mai bine vândut trabuc din lume şi acelaşi trend se menţine şi în România.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb