• România va fi, în acest an, un şantier
Ţara noastră dispune de fonduri suficiente pentru dezvoltarea infrastructurii, a subliniat, ieri, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, în conferinţa "Infrastructura rutieră - pariul anului 2011", organizată de revista "Bursa Construcţiilor": "Avem bani pentru infrastructură. România are la dispoziţie pentru infrastructura rutieră şi feroviară 5,6 miliarde euro de la Uniunea Europeană, pe care trebuie să îi cheltuim până în 2015. Este extrem de important să reuşim să cheltuim sumele alocate, pentru că, în curând, se va stabili următorul exerciţiu bugetar european 2014-2020 şi acest lucru va fi primul care va fi luat în calcul în momentul alocării noului buget".
Ministrul de resort a declarat că, în acest an, "România va fi un şantier şi va câştiga pariul privind dezvoltarea infrastructurii rutiere". Potrivit domniei sale, în prezent se află în execuţie 243 de kilometri de autostradă, fondurile pentru realizarea lucrărilor, de peste 2 miliarde euro, provenind de la bugetul de stat şi dintr-un credit contractat de la Banca Europenă pentru Investiţii (BEI). Tot în acest an, vor fi demarate proiectele pentru alţi 220 km de autostradă. "Şi programul de reabilitare s-a dezmorţit şi, ca urmare, avem în lucru circa 900 de km de drumuri naţionale, pentru care avem alocat, din împrumutul BEI, aproximativ 1 miliard de euro", a mai spus reprezentantul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Daniela Drăghia, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a declarat că, până în anul 2013, vom avea circa 400 de km noi de autostradă şi că autoritatea are pregătit un pachet de proiecte pentru realizarea unor variante de ocolire până în 2020.
• Vom atrage 22% din FEDR, în 2011
Până în 2012, vor fi construiţi 150 km de autostradă şi 18 km de variante ocolitoare, iar până în 2013 vor fi realizaţi 33 km de variante ocolitoare şi reabilitaţi 300 km de drumuri naţionale, din bani europeni, potrivit noului director al CNADNR. Domnia sa a estimat, ieri, că, din fondurile de coeziune, în acest an vom reuşi să absorbim 16,3%, comparativ cu 7% - cât am atras în perioada 2007-2010, urmând ca, în 2012-2015, să absorbim 76,7% din banii puşi la dispoziţie. Din banii asiguraţi prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), în anii 2007-2010 ţara noastră a atras 0,21%, estimările pentru anul în curs fiind de 22% şi pentru perioada 2012-2015 de 77,79%.
• Până la finalul anului, vom putea circula parţial pe tronsonul Cernavodă-Constanţa
Contractul cu societatea "Colas", care desfăşoară lucrările de construcţie la tronsonul Cernavodă-Medgidia, "va fi reziliat dacă reprezentanţii companiei nu aduce corecturile necesare", a declarat Anca Boagiu, subliniind că "refuzul constant de continuare a lucrărilor şi ideea de a cere sume suplimentare pentru ceva ce nu s-a executat nu sunt justificări pentru întârzierea lucrărilor (...). Sunt şapte luni de când compania încearcă să negocieze. Dacă rezultatul va fi acelaşi după acest avertisment, vom merge mai departe cu demersurile pe care le facem". Ministrul transporturilor şi infrastructurii a menţionat că firma franceză este îndreptăţită să nu înceapă lucrările doar ţinând cont de faptul că nu au primit autorizaţie de construire din partea autorităţilor din Constanţa: "Undeva, au dreptate, în sensul că, în acest moment, nu au autorizaţie de construire şi sper ca, în ultimul ceas, şi autorităţile de la Constanţa să se trezească şi să le dea certificatul de urbanism, astfel încât să aibă şi acest document. Dar, în rest, nu au ce să mai reproşeze - au bani, au terenuri, nu mai au probleme cu descărcările arheologice".
Anca Boagiu a spus că, până la finalul anului, se va putea circula parţial pe tronsonul Cernavodă-Constanţa.
CNADNR a transmis, în urmă cu câteva zile, firmei "Colas" o notificare în care solicita remedierea deficienţelor constatate pe tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia. Măsura a fost luată având în vedere întârzierea firmei în îndeplinirea obligaţiilor sale contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie a obiectivului menţionat, slaba mobilizare a echipamentelor în şantier, precum şi lipsa unui program coerent de lucrări, care să demonstreze capacitatea sa tehnică şi organizatorică de a finaliza lucrările în termenul prevăzut. Neconformarea constructorului până la data de 15 aprilie 2011 conduce la rezilierea contractului de către beneficiar, în conformitate cu prevederile contractuale.
În prezent, "Colas" lucrează la doar cinci dintre cei 20 de kilometri ai tronsonului.
Calitatea drumurilor naţionale principale se dovedeşte a fi destul de slabă, având în vedere faptul că rezistenţa acestora este tot mai mică în funcţie de clasa de trafic, potrivit lui Bogdan Todor, directorul companiei "Cestrin" Bucureşti. Domnia sa a specificat că, dacă pentru un trafic mediu, 76,60% din aceste drumuri au o capacitate portantă foarte bună, restul fiind bune, mediocre sau rele, pentru traficul greu proporţia drumurilor foarte bune scade la 54,35%, iar pentru trafic foarte greu starea foarte bună a drumurilor se reduce la 47,07% din totalul lor, 18,09% fiind drumuri proaste. Pentru clasa de trafic "excepţional", 49,92% din drumurile naţionale principale au o capacitate portantă foarte bună, 24,32% din drumuri fiind slabe din punct de vedere al rezistenţei.
•
Administraţia are nevoie de personal calificat, potrivit Ancăi Boagiu, care a adăugat că, în loc de constructori, în cadrul companiei sunt agricultori sau biologi. Potrivit domniei sale, în ultima perioadă CNADNR a angajat 30 de tineri ingineri şi intenţionează să încheie parteneriate cu facultăţile de construcţie din toată ţara.
•
Ministrul Transporturilor intenţionează să ia măsuri pentru stoparea traficului de influenţă pe care "diverse personaje" încearcă să-l facă în cadrul ministerului de resort, intenţionând să afle rezultatele licitaţiilor sau chiar să introducă o persoană cunoscută în comisiile de licitaţii. Anca Boagiu a spus că, pentru eradicarea acestui fenomen, a angajat tineri de care va avea grijă să nu fie corupţi.
Oficialul a adăugat că nu doreşte să aibă întâlniri "tete-a-tete" cu reprezentanţii companiilor private, pentru a evita comentariile care ar putea apărea ulterior.
Domnia sa a adăugat că va fi intolerantă cu tergiversarea lucrărilor, în cazul în care nu există vicii de proiectare: "Sunt receptivă la problemele pe care le ridicaţi, dar dacă dumneavoastră (n.r. companiile de construcţii) faceţi un profit, atunci şi statul român trebuie să facă profit, prin lucrări de calitate, realizate la preţurile adjudecate".
1. Sibiu - Pitesti
(mesaj trimis de Pitesteanul în data de 25.03.2011, 10:38)
Cind se va face ceva cu tronsonul Sibiu - Pitesti ?