Consumatorii vor fi informaţi în perioada sărbătorilor de iarnă privind etichetarea bazată pe Cantitatea Zilnică Estimată (CZE), în cadrul unei campanii iniţiate de 6 companii multinaţionale din industria alimentară, susţinuţi de Romalimenta, informează NewsIn.
Cantitatea Zilnică Estimată reprezintă cantitatea aproximativă de kilocalorii şi macronutrienţi pentru un adult cu greutate medie, calculată pe baza unei alimentaţii de 2.000 kcal.
Astfel, clienţii reţelei de hypermarketuri Carrefour vor fi informaţi la raft despre etichetarea nutriţională bazată pe CZE adoptată, până în prezent, de Coca-Cola, Kraft Foods România, Mars România, Nestle România, Star Foods şi Unilever South Central Europe.
Minea a declarat că speră ca obiceiul de a citi eticheta produselor şi de a consuma doar atât cât este necesarul zilnic să devină un reflex pentru consumatori. Produsele care conţin eticheta CZE au pe faţa principală a ambalajului conţinutul de energie per porţie, alături de procentul pe care îl reprezintă din Cantitatea Zilnică Estimată. Pe verso, consumatorii pot citi informaţii detaliate, cu privire la conţinutul din categoriile importante de macronutrienţi, per 100 g şi per porţie: energie/kilocalorii, proteine, glucide/carbohidraţi, zaharuri, lipide/grăsimi saturate, fibre, sodiu sau sare alături de procentul pe care fiecare dintre acestea îl reprezintă din CZE pentru un adult.