Contractul pentru concesiunea autostrăzii Comarnic - Braşov ar putea fi semnat în 2013, deoarece există interes din partea investitorilor pentru acest proiect, a declarat ieri, Mircea Pop, director general la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Domnia sa a precizat, citat de Agerpres: "Aici trebuie să vedem interesul băncilor, pentru că va fi realizat în concesiune. Dacă vom avea un astfel de interes, şi suntem în discuţii, atunci vom avea un nou consultant în martie-aprilie 2013, iar în decembrie 2013 am putea lansa licitaţia de execuţie".
Premierul Victor Ponta a cerut în septembrie Ministerului Transporturilor să prezinte o soluţie juridică pentru deblocarea licitaţiei vizând autostrada Comarnic-Braşov, după ce se va fi consultat şi cu Ministerele Justiţiei şi al Finanţelor. Decizia de blocare a Autostrăzii Comarnic-Braşov fost luată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), după ce casa de avocatură Boştină şi Asociaţii a depus din nou o contestaţie faţă de modul de atribuire a acestui contract de către CNADNR. Licitaţia a mai fost suspendată în luna mai, pentru probleme privind documentaţia de atribuire.
CNADNR a lansat, în data de 5 mai, licitaţia pentru achiziţionarea de servicii de consultanţă în valoare de 29,34 milioane lei, în vederea reactualizării studiului de fezabilitate, elaborării documentaţiei de atribuire şi asistarea autorităţii contractante în procesul de atribuire a contractului de concesiune pentru obiectivul Autostrada Bucureşti-Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov.
Acest proiect a fost aproape de a demara după ce Ministerul Transporturilor a semnat, în 2010, un contract de execuţie, tot în concesiune, cu un consorţiu condus de compania franceză Vinci. Autostrada Comarnic - Braşov ar fi trebuit să se realizeze în concesiune de consorţiul Vinci - Aktor însă, fie din cauza lipsei banilor pe care consorţiul trebuia să îi obţină de la bănci, fie din cauza unor probleme tehnice, contractul nu a mai fost încheiat.
Mircea Pop susţine că CNADNR va avea un buget de investiţii de 1,4 miliarde lei în 2013, din care, însă, 500 milioane de lei reprezintă plăţi pentru lucrări realizate în 2012. Anul viitor, compania va putea finaliza centura de Nord a Capitalei, pe o porţiune de 11 kilometri între DN 7 şi DN 1 A, centura Cluj Est şi Centura Suceava. Proiectele pe fonduri europene se vor derula la viteză maximă mai promite şeful CNADNR.