CRISTIAN PÂRVAN, AOAR: Greva transportatorilor de marfă va afecta întreaga industrie

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 10 decembrie 2013

Greva transportatorilor de marfă va afecta întreaga industrie

Guvernul intenţionează să aplice acciza de 7 eurocenţi/litru doar la benzină şi să amâne introducerea acestei taxe la motorină pentru o perioadă de trei luni, interval în care să fie căutate soluţii, a anunţat, ieri, premierul Victor Ponta.

Oficialul a precizat că ministrul delegat pentru Buget Liviu Voinea a plecat la Bruxelles pentru a discuta cu oficialii Comisiei Europene pe această temă, urmând să aibă consultări şi cu FMI.

Greva transportatorilor influenţează atât importurile, cât şi exporturile, având efecte negative asupra întregii industrii, susţine Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).

Domnia sa ne-a spus că "este vorba de o mişcare generală a bunurilor", explicând: "Vor fi repercusiuni nu numai în comerţ. Chiar dacă sunt transportatori care nu intră în grevă, aceştia nu-şi vor putea desfăşura activitatea dacă drumurile sunt blocate. Consecinţele nu sunt de neglijat, întrucât pot fi afectate linii de asamblare, cum ar fi cele de la Dacia. Să nu uităm că astăzi nu mai lucrăm pe stocuri".

Domnia sa consideră că transportatorii au nevoie de reglementări care să nu provoace în continuare o reducere a competitivităţii.

"Oricum, cu infrastructura pe care o avem, la noi se consumă o cantitate dublă de combustibil faţă de alte ţări", a adăugat Cristian Pârvan.

Mihai Ionescu, ANEIR: "Efectele grevei se vor regăsi atât pe fluxul de producţie, cât şi pe fluxul de expediţie"

Efectele grevei transportatorilor de marfă se vor regăsi atât pe tot fluxul de producţie, care nu va mai fi alimentat cu materie primă, cât şi pe fluxul de expediţie a produselor finite, ne-a spus Mihai Ionescu, secretarul general al Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor din România (ANEIR).

Domnia sa ne-a precizat: "Noi înţelegem demersul transportatorilor pentru că orice cost suplimentar, aşa cum este această acciză impusă de Guvern, se regăseşte în competiţia la export a produselor româneşti, orice plus de tarif de transport trebuie suportat de exportatori sau importatori, după caz, care trebuie să arunce acest cost suplimentar în preţul final al produselor. Aceste lucruri se întâmplă în contextul în care celelalte ţări nu sunt interesate de aceste creşteri de preţ şi doresc să-şi primească mărfurile la preţurile stabilite în contract. În felul acesta, vom pierde contracte. Legat de grevă, vor exista spărgători din partea companiilor străine care vor beneficia de suportul firmelor mamă şi vor încerca să ia locul companiilor autohtone".

În opinia domnului Ionescu, noile măsuri fiscale se vor regăsi în preţurile de export, care vor duce la scăderea competitivităţii pe pieţele externe.

AMRCR: "Greva va afecta reţelele comerciale şi consumatorii"

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) se arată şi ea îngrijorată în legătură cu efectele pe care le-ar putea avea greva declanşată de transportatori.

"Preconizăm că prelungirea acesteia va avea un impact atât asupra operaţiunilor marilor reţele comerciale, cât şi asupra consumatorilor, care nu se vor mai putea aproviziona în condiţii de normalitate", se arată într-un comunicat AMRCR.

Delia Nica, director executiv al AMRCR, anticipează că, dacă greva va dura mai mult de două zile, vor apărea probleme în primul rând la produsele proaspete - legume, fructe, lapte, carne şi peşte, dar ulterior şi stocurile celorlalte mărfuri vor avea de suferit".

Asociaţia îşi exprimă îngrijorarea faţă de majorarea accizelor la carburanţi, unul dintre subiectele principale pentru care transportatorii au recurs la grevă.

Reprezentanţii MT: "Nu toate solicitările transportatorilor ţin de minister"

Reprezentanţii MT ne-au spus că, în mare parte, solicitările transportatorilor nu ţin de minister, subliniind că nu există lipsă de dialog între cele două părţi. Sursele citate ne-au precizat că patronatele din sector au fost chemate, ieri, pentru discuţii, la sediul Ministerului Transporturilor.

În replică, Augustin Hagiu ne-a precizat că "MT îşi bate joc de transportatori": "Nu se poate întâlni o ţară întreagă cu reprezentanţii ministerului de pe o oră cu alta, aşa cum am fost anunţaţi. Au chemat o grămadă de patronate care nu au legătură cu acestea proteste, pentru a nu ieşi nimic clar şi pentru a mima dialogul. Nu o să meargă nimeni la discuţii, refuzăm această întâlnire".

Hagiu, CNR: "Sunt câteva acte normative în sertarul MT care pot debloca greva"

Transportatorii aşteaptă ca Ministerul Transporturilor (MT) să îşi respecte promisiunile asumate prin minuta semnată în luna mai, când au avut loc alte proteste în domeniu, după cum ne-a spus domnul Hagiu, precizând că după ce vor fi rezolvate respectivele solicitări se poate intra într-un dialog cu reprezentanţii ministerului de resort: "Sunt câteva acte normative în sertarul MT care pot debloca greva".

În minuta din 22 mai, semnată de fostul ministru al transporturilor Relu Fenechiu şi de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) şi Confederaţia Naţională Rutieră (CNR), era precizat că, în maxim 30 de zile, MT va analiza propunerile partenerilor sociali şi, ulterior, va propune un program punctual pentru soluţionarea problemelor. Documentul mai prevedea constituirea unor subcomisii de specialitate, formate din reprezentanţi ai ministerului şi ai sectorului transportatorilor, care să dezbată şi să promoveze modificări şi completări ale unor acte normative.

Transportatorii rutieri de marfă reclamă, printre altele, şi iminenta scumpire a carburanţilor, după ce va fi aplicată acciza suplimentară pe carburanţi anunţată de Guvern, aceştia anunţând încă de vineri greva de ieri.

"Actualul ministru al transporturilor nu a răspuns la niciuna dintre adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluării mandatului, înţelegând să se întâlnească, după modelul fostului ministru Relu Fenechiu, doar cu «apropiaţi» ai ministerului, cu care, dealtfel, în ultimele săptămâni, se «aranjează» pe şest legislaţia", se arată în comunicatul CNR de vineri, în care se precizează: "Transportatorii autohtoni nu pot înţelege şi nici nu pot accepta explicaţiile lipsite de logică prin care Guvernul încearcă să justifice abuzul comis. Astfel, «amortizarea» celor 7 cenţi pe fondul presupuselor predicţii privind scăderea cotaţiei internaţionale a barilului este o aberaţie şi un non sens, atât timp cât, într-o asemenea situaţie, în ţările europene preţul carburanţilor va fi mai mic decât în România, fapt ce aruncă şi mai mult transportatorii români în afara competiţiei din piaţa europeană şi regională".

Asociaţiile de transportatori, îngrijorate de măsurile Executivului

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a semnalat, printr-un comunicat, îngrijorarea pe care o are faţă de actualele practici legislative din domeniul transporturilor rutiere, "prin care transportatorii români sunt, din nou, discriminaţi acasă".

UNTRR solicită anularea cerinţei abuzive de echipare cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului din legislaţia românească.

"Trebuie ştiut că nu există plăcuţe în niciun alt stat membru UE!

Trebuie ştiut că nu a fost controlat şi nici amendat vreun transportator român în UE pentru lipsa plăcuţei! Trebuie ştiut că toate vehiculele au din fabricaţie plăcuţe montate de producători! Doar că pentru autorităţile din România sunt bune doar plăcuţele inventate în România, bazate pe măsurătorile RAR, fabricanţii nefiind credibili!", se arată în comunicatul UNTRR, adăugând: "Trebuie ştiut faptul că ceea ce face Ministerul Transporturilor este o invenţie românească 110% dedicată să umfle bugetul RAR, să umilească transportatorii români prin rechemarea vehiculelor la RAR, care arată că România fie nu a respectat directiva de la intrarea în UE până în prezent, fie nu o respectă de acum înainte".

Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI) sprijină recenta solicitare a transportatorilor români de a ajunge la masa dialogului cu autorităţile statului şi este pregătită să participe la toate negocierile pe care Ministerul Transporturilor are datoria să le iniţieze, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

"Problemele spinoase, adunate de-a lungul anilor, inclusiv cele apărute la sfârşitul anului acesta, pot genera blocaje şi tensiuni care nu sunt de folos nimănui înaintea sărbătorilor de Crăciun", precizează acesta.

ARTRI solicită Guvernului asumarea rolului de garant al dezvoltării transporturilor rutiere pe termen mediu şi lung, în condiţiile în care transportatorii români au numeroase probleme nu doar în ţară, ci şi în străinătate.

GEFCO România: "Orice creştere de costuri pentru serviciile noastre este redirecţionată către clienţi"

Reprezentanţii companiei Gefco România, una dintre cele mai importante din sectorul logistic din ţara noastră, ne-au declarat că eventualele accize şi taxe suplimentare care vor cauza o creştere a costurilor pentru companie se vor regăsi, în cele din urmă, în preţul plătit de clienţii finali: "Orice creştere de costuri pentru serviciile noastre, cum ar fi creşterea preţului carburantului prin taxe adiţionale, este redirecţionată către clienţii noştri. Aceasta este problema principală - astfel de acţiuni crează discuţii suplimentare între furnizorii de transport şi clienţii acestora, ceea ce poate duce la conflicte. Cel mai bun mod prin care se pot evita astfel de situaţii este impunerea legală a unui transfer financiar automat al acestor creşteri de cost către clientul final de transport".

Gefco România consideră că protestele transportatorilor afectează atât activitatea companiei, cât şi piaţa per ansamblul ei: "Întârzieri ale livrărilor sunt posibileîin acest moment. Monitorizăm îndeaproape drumurile pe care apar blocaje, ce firme de transport se alătură grevei, în special din rândul partenerilor noştri. Am luat toate măsurile pentru a reduce impactul protestelor asupra fluxurilor clienţilor noştri prin revizuirea planurilor noastre de transport şi prin informarea continuă a clienţilor cu referire la desfăşurarea protestelor. Referitor la costuri, este încă prea devreme să discutăm. Va depinde de durata protestelor şi de numărul de furnizori implicaţi. Ne vom face calculele când se va termina greva, pentru moment preocuparea noastră principală este să menţinem activitatea şi să mulţumim clienţii".

FAN Courier şi Urgent Curier nu participă la protest, dar blamează noile taxe şi accize

Oficialii companiilor Fan Courier şi Urgent Curier, doi dintre cei mai importanţi jucători din piaţă, au declarat, pentru ziarul Bursa, că nu vor participa la protestul iniţiat de transportatori cu privire la introducerea noilor taxe şi accize ale Guvernului: "Plecăm de la premisa că România ar sta pe loc dacă ne-am opri activitatea chiar şi pentru o zi", au completat reprezentanţii Fan Courier.De asemenea, oficialii companiei au mai spus că nu sunt de acord cu măsurile luate de Guvern: "Nu considerăm adăugarea de noi taxe ca fiind soluţia financiară corectă pentru România. Companiile au nevoie de predictibilitate financiară pentru a putea construi afaceri durabile. Dacă de fiecare dată când este nevoie de bani se adaugă noi taxe pe domenii deja impozitate, riscăm un dezechilibru cu efecte majore pentru buget".

"Punctul nostru de vedere referitor la noile taxe si accize prevăzute de Guvern, este acelaşi ca al tuturor celorlalţi jucători din piaţa de profil", sunt de părere şi oficialii Urgent Curier. Reprezentanţii companiei au adăugat: "Orice taxă sau impozit suplimentar în această perioadă de criză nu face altceva decât să îngreuneze din punct de vedere al costurilor activitatea IMM-urilor, care reprezintă principalul sector privat care susţine în acest moment, în mare măsură, depăşirea situaţiei de criză din România". În plus, Urgent Curier preconizează că vor întâmpina greutăţi în desfăşurarea activităţii companiei, cauzate de protestele de pe şoselele ţării: "În măsura în care traficul pe autostrăzi şi pe drumurile naţionale va fi îngreunat, aşa cum se preconizează, este foarte posibil să apară întârzieri la livrare".

Guvernul majorează acciza impusă micilor distilerii de alcool etilic

Acciza impusă micilor distilerii de alcool etilic, a căror capacitate de producţie nu depăşeşte 10 hectolitri de alcool pur, va fi majorată de la 475 euro/hl la 500 euro/hl, printr-o nouă ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Codului Fiscal. În proiectul de ordonanţă, se arată că nivelul accizelor pentru alcoolul etilic produs de aceste mici distilerii trebuie corelat, în sensul că acesta trebuie să fie minimum 50% din nivelul standard, care în prezent este de 1.000 euro/hl alcool pur. Noua acciză va fi aplicată începând cu luna ianuarie a anului viitor.

Creşterea accizei a paralizat transporturile de marfă

Guvernul vrea să amâne cu trei luni aplicarea accizei de 7 eurocenţi la motorină

Transportatorii rutieri de marfă au blocat, ieri, activitatea, în semn de protest faţă de nerespectarea promisiunilor de către autorităţi şi faţă de iminenta creştere a preţului carburanţilor, ca urmare a aplicării noii accize anunţate de Guvern. Astfel, autocamioanele şi tirurile din toată ţara nu au mai plecat ieri dimineaţă în curse, iar cele aflate pe traseu au fost duse în parcări, maşinile circulând cu viteză redusă şi blocând, astfel, centurile şi drumurile. "Unele maşini sunt în parcări, altele pe centuri, este haos şi cu poliţia, la nivel naţional", ne-a spus Augustin Hagiu, reprezentantul Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR), subliniind că acţiunea va fi desfăşurată pe o perioadă nedeterminată: "Nu ştiu cât va dura, nu ştiu ce se va întâmpla, nu-mi mai cereţi termene pe care nu le ştiu".

Toate domeniile economice vor fi afectate, transportul de marfă fiind una dintre componentele principale atât în industrie, cât şi în comerţ.

Reprezentanţii mediului de afaceri susţin, la unison, că efectele acestei greve vor fi negative şi se vor regăsi inclusiv pe liniile de producţie, întrucât companiile nu mai lucrează pe stocuri.

Premierul Victor Ponta a anunţat, ieri după amiază, că intenţionează să aplice acciza de 7 eurocenţi doar la benzină şi să amâne introducerea acestei taxe la motorină pentru o perioadă de trei luni, interval în care să fie căutate soluţii. Premierul a explicat că, astfel, operatorii de transport marfă, care folosesc motorina drept carburant, nu vor mai suporta această acciză, pe care să o introducă în preţul bunurilor de consum.

Preşedintele Traian Băsescu a luat notă, ieri, de afirmaţiile premierului potrivit cărora este dispus să renunţe la acciza pe motorină. Domnia sa a spus: "Am luat notă de poziţia primului-ministru, dar şi de informarea pe care mi-a făcut-o înainte de declaraţie că este dispus să renunţe la acciza pe motorină. Nu e un lucru care să mă satisfacă, dar arată că putem construi un dialog în continuare".

Traian Băsescu a menţionat că rămâne pe poziţia potrivit căreia nu trebuie introduse accize suplimentare nici la benzină şi nici la motorină, în lipsa unor argumente solide pe această temă.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Stimati transportatori lasati sa se faca AUTOSTRAZI. Ce-i 7 centi sunt pentru asa ceva . Construirea de AUTOSTRAZI o sa aduca transportatorilor randamente care vor scadea consumul cel putin cu 20 % % . Asa este d-nilor transportatori ???? Puteti sa ma contraziceti ?? Nu aveti cum. Totul este sa urmarim ca aceasta suma se va folosi la AUTOSTRAZI . Si eu sunt transportator si calculez care-mi este consumul pe drumurile din Romania si care este pe care il am in tarile prin care tranzitezi. V-ati facut un calcul ??? Asa ca lasati afirmatiile mai incet... Mai puneti si voi umarul.. A da din gura ca si Basescu e simplu...

    1. Are dreptate . Nu am ce comenta. Iar despre presedintele Basescu ce sa mai zic .Parca el a fost pentru desfiintarea AUTOSTRAZILOR. ..Defapt atunci era ministrul Trasporturilor.. CFR era sursa de "VENIT"...A

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb