Textul ordonanţei de urgenţă de separare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în două companii separate, de Investiţii şi de Mentenanţă, este deja elaborat, fiind programat pentru prezentarea în Guvern în luna august, afirmă ministrul demisionar al Transporturilor, Dan Costescu, potrivit unui comunicat de presă.
Acesta a precizat că România va putea operaţionaliza în acest an, în baza acestui act normativ, Compania de Investiţii Rutiere.
Fostul şef de la Transporturi şi-a făcut un bilanţ al activităţii, prilej cu care a subliniat că reforma CNADNR, începută în mandatul său, a reprezentat "cea mai mare restructurare de la înfiinţarea companiei''.
Potrivit acestuia, au fost eliminate 68 de funcţii de conducere, au fost introduse departamentele de proiectare şi control (ca departamente vitale pentru noua companie de investiţii), au fost create Unităţi de Implementare a Proiectelor la nivel local, s-a asigurat tranziţia spre separare activitate investiţii/mentenanţă şi au fost scoase la concurs 60 de posturi de specialist, pentru a transparentiza procesul de angajare şi a crea un nucleu de profesionişti pentru noua companie.
La capitolul autostrăzi, Dan Costescu a menţionat Autostrada Sebeş - Turda, proiect deblocat, unde au fost realizate exproprieri şi emise ordinele de ministru şi autorizaţiile de construire pe Loturile 1, 3 şi 4.
"În acest moment, după mai bine de trei ani, au fost deblocaţi zeci de kilometri de autostradă. Mobilizarea constructorului atinge maximul în două săptămâni", a declarat Costescu.
La Autostrada Lugoj-Deva, se fac eforturi susţinute pentru revizuirea Acordului de Mediu, la Lotul 2 s-a finalizat expertiza tehnică, pe Lotul 3 s-a emis autorizaţie de construire pentru Ecoductul km 57+710 pe sectorul A, iar pe Lotul 4, din cele patru secţiuni, două sunt în execuţie şi două sunt în curs de obţinere a autorizaţiilor, termenul fiind luna iulie.
În ceea ce priveşte Autostrada Sibiu - Piteşti, în luna mai au demarat forajele/investigaţiile geotehnice, iar 15 iulie reprezintă termenul pentru predarea studiilor de fezabilitate (SF) pentru capetele autostrăzii, iar la 15 decembrie trebuie finalizat studiul de fezabilitate final. Termen final pentru predarea autostrăzii Sibiu-Piteşti este 2021, termenele fiind devansate cu circa 20 de luni.
"Este un exemplu clar de contract care, odată anulat, ar fi indus întârzieri cu noua licitaţie de până la 24 luni. CNADNR, prin monitorizare strictă a acestui proiect, iniţial eşuat, a reuşit salvarea sa, asumându-şi eventuale întârzieri maxime de 2-3 luni", a subliniat Dan Costescu.
De asemenea, CNADNR a început în luna aprilie reconstrucţia celor 200 de metri prăbuşiţi ai Autostrăzii Orăştie - Sibiu, Lot 3 (Cunţa-Sălişte), lucrările fiind realizate, în premieră, în regie proprie. Termenul pentru reluarea circulaţiei pe acest tronson este septembrie 2016. În plus, este în curs de realizare o expertiză pentru întreg Lotul 3.