Ministerul Transporturilor, Primăria Capitalei şi Consiliul Judeţean Ilfov nu au rezolvat nici până acum problema transportului de persoane în zona Bucureşti-Ilfov. Din cauza faptului că nu au fost reînnoite licenţele de transport pentru operatorii privaţi care efectuează curse pe traseele din zona respectivă, din prima zi a noului an, aceştia nu îşi vor mai putea desfăşura activitatea între Capitală şi localităţile judeţului Ilfov.
Întreruperea curselor ar afecta peste 100.000 de persoane care călătoresc zilnic în zona Bucureşti-Ilfov, 20 de firme de transport care îşi desfăşoară activitatea în acest perimetru şi care au angajaţi zeci de şoferi.
Ioan Comuşi, prim-vicepreşedinte al Confederaţiei Operatorilor şi Trans-portatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a declarat pentru Ziarul BURSA: "De la 1 ianuarie 2019, suntem nevoiţi să închidem activitatea pe zona Bucureşti-Ilfov, din cauza expirăriii licenţelor. Mai sunt două zile lucrătoare în acest an, în care autorităţile - Primăria Capitalei, Consiliul Judeţean Ilfov şi celelalte administraţii publice locale - pot lua o decizie. Dacă situaţia actuală se va menţine, noi nu mai putem circula. Nu ştiu ce vor face călătorii. Este peste puterea mea de a înţelege ce se petrece în ţara noastră. Sunt zeci de şoferi care lucrează pe rutele din judeţul Ilfov şi care nu ştiu ce vor face după 1 ianuarie 2019. Autorităţile, în loc să realizeze ceva pentru oameni, în folosul comunităţii, nu iau nicio măsură şi distrug şi ceea ce funcţiona în parametri optimi. S-a mai întâmplat un lucru asemănător şi în urmă cu 5 ani, dar nu s-a aşteptat până în ultimile zile ale anului pentru a se lua o decizie".
Situaţia este ciudată, deoarece, în ultimii ani, firmele care operează curse între Bucureşti şi Ilfov au investit peste 20 milioane euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj şi pentru care se plăteşte leasing fără să circule pe vreun traseu. Acest lucru ar fi cauzat de faptul că, în primăvara trecută, ministrul de resort a decis des-fiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport. Astfel, atribuţiile în privinţa serviicilor de transport persoane Bucureşti-Ilfov s-au transferat în subordinea Primăriei Capitalei, respectiv la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public. În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, deoarece asociaţia res-pectivă nu a luat nicio decizie în acest sens, deşi licenţele de traseu expiră la sfârşitul ultimei zile din 2018. Conducerea COTAR susţine că atitudinea celor din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public a fost cauzată de faptul că, din luna noiembrie, s-a tot spus că transportul de persoane în zona Bucureşti-Ilfov va fi preluat de către autobuzele Societăţii de Transport Bucureşti (fosta RATB). Operatorii de transport precizează că doresc ca autorităţile să le răspundă dacă mai este nevoie de ei sau nu, pentru a se reorienta către alte pieţe, deşi ceea ce se preconizează a se întâmpla în perioada următoare nu ar fi corect din punct de vedere concurenţial.
Ioan Comuşi, prim-vicepreşedintele COTAR, a declarat, în urmă cu o lună, pentru ziarul BURSA, că trans-portatorii de persoane din zona Bucureşti-Ilfov le-au cerut autorităţilor locale să le plătească un euro/km, fiind gata să asigure gratuitatea transportului cetăţenilor, în timp ce pentru Societatea de Transport Bucureşti primăriile şi Consiliul Judeţean Ilfov ar plăti între 2 şi 3 euro/km, sumă la care se adaugă preţul de 1,5 lei pentru fiecare bilet vândut călătorilor.