Compania Deloitte va asista compania CFR Marfă în procesul de privatizare, potrivit informaţiilor remise de reprezentanţii Ministerului Transporturilor, citataţi de Agerpres.
Pentru serviciile de consultanţă în procesul de privatizare a CFR Marfă au fost primite nouă oferte în etapa de precalificare.
Companiile care şi-au manifestat interesul în acest sens sunt Deloitte, KPMG România - Ţucă, Zbârcea şi asociaţii SCA, Pricewaterhouse Coopers, Raiffeisen Capital&Investment - Seneca Group International - Voicu şi Filipescu SCA, Ernst&Young România- Ernst&Young UK - Ernst&Young Poland-Ernst&Young Greece-Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu SCA-Allen&Ovely LLP, Societe Generale Corporate&Investment Banking, Commerzbank AG Representative Office Bucharest, Roland Berger Strategy Consultants şi The Boston Consulting Group - Horvath Partners Management Consulting.
Ministerul şi-a asumat ca până la sfârşitul lui aprilie 2012 să finalizeze procedurile de atribuire a contractului de consultanţă pentru privatizare, iar până la sfârşitul anului să finalizeze şi privatizarea efectivă a pachetului majoritar.
Veniturile din exploatare realizate de CFR Marfă în primele opt luni ale anului 2011 au fost de 737,985 milioane lei, în creştere cu aproximativ 16% faţă de perioada similară a anului 2010, când valoarea acestora a fost de 628,351 milioane lei.
Volumul mărfurilor transportate a fost de peste 23,980 milioane tone, în creştere cu 4,99 milioane tone faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010, când au fost transportate peste 18,997 milioane tone.
Ca urmare a creşterii acestor indicatori, pierderile înregistrate de CFR Marfă s-au diminuat cu 65%, de la 146,908 milioane lei în 2011, la 51,523 milioane lei în 2011 societatea anunţând echilibrarea financiară a activităţii începând cu luna iulie 2011.
Rezultatele pozitive înregistrate de CFR Marfă în perioada ianuarie-august 2011, se datorează implementării a două ample Programe de Restructurare şi Reorganizare, în perioada 2009-2011, care au vizat atât reorganizarea activităţii la nivel teritorial, în funcţie de noile cerinţe ale pieţei, dar şi o adaptare a numărului de personal la nivelul de activitate curent al societăţii.
CFR Marfă este lider pe piaţa transporturilor feroviare de marfă din România, cu o cotă de piaţă de 61,1% pentru mărfuri transportate, pe primul semes-tru al anului 2011.
1. Privatizare pe dracu...furt la curul gol...
(mesaj trimis de Vali în data de 22.04.2012, 15:32)
Bine ar fi sa se privatizeze sa nu se dea de pomana ca toate celelalte societati,pentru ca asa suntem noi timpiti si idioti romanii ...nu stim decit sa dam pe degeaba!