Preţul cel mai mic nu garantează concediul cel mai reuşit, iar clienţii trebuie să înţeleagă că apelând la agenţii obscure se expun unor riscuri, declară prim vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi directorul general al agenţiei de turism Corali Holidays, Dumitru Luca.
Domnia sa afirmă: "Am spus cu fiecare ocazie, nu preţul cel mai mic garantează concediul cel mai reuşit. Clienţii trebuie să înţeleagă că apelând la agenţii obscure, care de multe ori nu-şi lasă nici măcar datele complete de contact, se expun unor riscuri. Dacă le şi acceptă, e treaba lor. Nu e cazul Terra Turism, care avea totuşi o poziţie şi o vechime pe piaţă. Acolo încă nu ştiu ce s-a întâmplat - poate fraudă, poate bad management, poate au fost traşi în jos de insolvenţa vreunui furnizor de-al lor. Nu mă pot pronunţa în acest caz până când nu voi avea mai multe informaţii. Problema însă rămâne aceeaşi: pe ce criterii îmi aleg agentul de turism? Recomandări? Bonitate? Reputaţie pe piaţă? Indiferent care va fi acela, un lucru e clar: cel mai mic preţ, nu doar în turism, întotdeauna ascunde ceva. Dacă vorbim de un last minute real, e altceva; nu poate fi însă sustenabil pe termen lung".
Directorul Corali Holidays precizează că sezonul estival 2018 indică, în general, o creştere a pieţei turistice. Turiştii români alocă bugete sporite pentru vacanţe, iar piaţa se consolidează din nou.
Domnia sa a adăugat: "Ca destinaţii, nu pot spune că sunt schimbări faţă de sezonul anterior. Cele mai vândute destinaţii rămân aceleaşi: Antalya şi insulele greceşti pentru pachetele cu avion, respectiv Grecia de Nord şi Bulgaria pentru pachetele cu autocar ori cu transport propriu. Din Grecia, se detaşează net, ca şi în anii precedenţi, Riviera Olimpului şi insula Thassos. Au crescut rezervările de tip early booking şi au scăzut cele de tip last minute - atât datorită faptului că tot mai mulţi clienţi înţeleg avantajele rezervărilor din timp, cât şi aceluia că în multe locaţii cu greu se mai găsesc camera disponibile. Din păcate însă apar tot mai frecvent nemulţumiri nejustificate, pe fondul unei comunicări defectuoase între client şi agentul de turism, dar şi pe seama unor aşteptări exagerate ale clientului, necorelate cu nivelul bugetului alocat şi cu serviciile contractate".
Potrivit Corali Holidays, în Grecia predomină rezervările fără masă ori cel mult cu mic dejun, care lasă o mai mare libertate de mişcare, iar în Turcia şi Bulgaria însă, peste 80% din pachetele rezervate sunt de tip all inclusive.
Datele agenţiei mai arată că se înregistrează o creştere a pachetelor tip charter - fie cu avion, fie cu autocar.
Dintre destinaţiile operate de Corali Holidays, cele mai mari creşteri sunt înregistrate pe zona de city break, pentru Istanbul şi Chişinău, iar dintre destinaţiile estivale nou revenite pentru Tunisia.
Corali Holidays au început deja rezervările pentru pachetele de toamnă, în special pentru Festivalul vinului din Basarabia şi pentru city-break-urile în Istanbul.