Banca Europeană de Investiţii (BEI) nu doreşte să explice de ce site-ul Euobserver nu a primit răspuns atunci când a solicitat un raport privind un împrumut fraudulos al celor de la Volkswagen, potrivit publicaţiei Euobserver.
Raportul, elaborat de Agenţia antifraudă OLAF, a fost trimis la BEI în luna august. Când site-ul Euobserver le-a cerut celor de la OLAF să facă public raportul, acesta a fost trimis la BEI. De asemenea, BEI l-a trimis înapoi la OLAF.
Prin urmare, nu există un document public care să analizeze ce a mers prost în acest demers.
"Înţeleg ceea ce spuneţi. Înţeleg punctul vostru de vedere, nu mai am ce să mai spun despre asta. Aşa cum vă imaginaţi, aceasta este o problemă cu ramificaţii considerabile şi nu aş vrea să spun nimic în acest moment, dar am reţinut punctul vostru de vedere", a spus vicepreşedintele băncii, Jonathan Taylor, într-un interviu acordat Euobserver la Bonn, la conferinţa anuală a Naţiunilor Unite privind schimbările climatice.
Ca urmare a dezvăluirii că, în anul 2015, grupul Volkswagen (VW) a trişat la testele privind emisiile, Agenţia anti-fraudă a UE, OLAF, a examinat un împrumut BEI în valoarede 400 milioane euro acordat constructorului german, din teama că fondurile sale ar fi putut fi utilizate pentru a sprijini dezvoltarea milioanelor de automobile diesel, echipate cu software-ul de trişare la testele de emisii.
Cu toate că preşedintele BEI, Werner Hoyer, a raportat la începutul anului 2017 că banca "nu a găsit nicio dovadă" că o parte a împrumutului a fost folosită în scopuri frauduloase, raportul OLAF arată că VW a "înşelat" BEI.
Site-ul de ştiri Politico a raportat că, potrivit unor surse OLAF care au dorit să-şi păstreze anonimatul, VW a primit împrumutul prin "fraudă" şi "înşelăciune".
"Din câte ştim - şi am investigat foarte atent acest caz - împrumuturile către Volkswagen nu au putut fi folosite în scop fraudulos",a precizat preşedintele BEI.
După ce Grupul Volkswagen a recunoscut că a fraudat testele emisiilor poluante în septembrie 2015, BEI a iniţiat o investigaţie cu privire la posibilitatea ca împrumuturile sale către VW să fi fost folosite pentru a finanţa software-ul înşelător.
De asemenea, datorită "angajamentului" BEI faţă de combaterea efectelor schimbărilor climatice, "doreşti să fii asociat cu parteneri care respectă promisiunile lor",a mai subliniat preşedintele BEI.
În luna iulie a anului trecut, preşedintele BEI a declarat că împrumuturile pot deveni mai costisitoare pentru compania germană.
El nu a reiterat acest lucru astăzi, deşi a confirmat că criteriile de creditare "vor fi mai stricte".
Prin urmare companiile de automobile care doresc un împrumut de la banca UE, se pot aştepta la un control mult mai strict.
"Ne uităm la toţi partenerii noştri corporativi. Unii ar trebui să fie naivi dacă nu vad că în afară de Volkswagen ar putea fi afectate şi alte companii, aşa că vomfi multmai atenţi", a subliniat Werner Hoyer.