Reabilitarea şi modernizarea căilor ferate române reprezintă una dintre problemele spinoase cu care se confruntă Guvernul şi, în special, Ministerul Transporturilor. Fostul ministru de resort, Lucian Şova, susţinea că anual 300 km de cale ferată se deteriorează în ţara noastră, iar statul repară doar 10 km.
Deşi Comisia Europeană a alocat ţării noastre 5,8 miliarde euro pentru reabilitarea infrastructurii rutiere, feroviare şi navale, doar o mică parte din aceste fonduri au ajuns în calea ferată română, deşi ea ar fi trebuit modernizată pentru că face parte din coridorul IV de transport feroviar european.
În aceste condiţii, Ministerul Trans-portului a căutat alternative de finanţare, chiar şi prin realizarea unor parteneriate public-privat. La mijlocul lunii octombrie 2018, fostul ministru Lucian Şova a discutat, în Serbia, cu omologul său chinez despre posibilitatea implicării firmelor din Asia în reabilitarea şi modernizarea căii ferate din ţara noastră.
Demersurile iniţiate de Şova au fost continuate, ieri, de Eugen Teodorovici, ministru interimar al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, care a avut o întâlnire cu Zhang Hechuan, preşedinte al China Tiesiju Civil Engineering Group Co., Ltd. (CTCE Group), şi cu reprezentanţi Incertrans SA.
Discuţiile s-au axat pe relaţiile bilaterale româno-chineze în domenii de interes, precum infrastructura de transport rutier şi feroviar şi construcţiile civile.
Eugen Teodorovici a declarat: "China este un partener tradiţional al României care, sunt convins, va contribui semnificativ la dezvoltarea şi implementarea unor proiecte strategice în domeniul infrastructurii de trans-port la nivel naţional. A fost o primă întâlnire în care fiecare parte şi-a exprimat convingerea unei colaborări avantajoase şi de lungă durată".
CTCE Group, parte a China Railway Group Ltd. (CREC), este o societate de stat chineză şi a doua companie de construcţii şi inginerie la nivel mondial. CTCE Group activează, de peste 60 de ani, în domeniul infrastructurii de transport şi al construcţiilor de cale ferată, cu o cifră de afaceri de peste 50 de miliarde de dolari şi se află în top 500 mondial "Fortune Global 500", topul marilor corporaţii.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.01.2019, 03:18)
Cum adica "Deşi Comisia Europeană a alocat ţării noastre 5,8 miliarde euro pentru reabilitarea infrastructurii rutiere, feroviare şi navale, doar o mică parte din aceste fonduri au ajuns în calea ferată română" ???? Voi cei de la psd conduceti Romania din 2012 (ministrii tehnocrati au fost doar de fatada, in spate erau oamenii psd) si de atunci nu ati facut NIMIC pentru a folosi miliardele de euro oferiti gratisde UE !!! Iar acum umblati dupa chinezi care stiti bine ca nu fac nimic gratis, poate va dau ceva spaga imediat si apoi au pretentii ridicate (taxe, posesie, facilitati exceptionale).
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de cititor în data de 12.01.2019, 13:12)
da , e o ciudatenie, probabil ca banii s-au dus pe studii de fezabilitate ...ca de obicei . In cei aproape 30 de ani de la Revolutie am depasit planul doar la studii de fezabilitate, porumb si securisti ..