Fostul director general al Volkswagen, Martin Winterkorn, precum şi patru alţi responsabili ai constructorului auto german au fost inculpaţi în dosarul manipulării emisiilor poluante ale motoarelor diesel, a anunţat luni procuratura germană, transmite AFP
Acest scandal, denumit Dieselgate, a implicat aproximativ 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial şi a costat grupul Volkswagen aproximativ 28 miliarde de euro.
Martin Winterkorn a fost inculpat pentru "fraudă" şi "încălcarea legislaţiei privind concurenţa neloială", fostul CEO fiind acuzat "că nu a divulgat autorităţilor şi clienţilor din Europa şi SUA manipulările ilegale ale motoarelor diesel după ce a luat la cunoştinţă", a informat Parchetul din Brunswick într-un comunicat de presă, conform Agerpres.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial, a recunoscut în 2014 că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. După izbucnirea acestui scandal, Volkswagen a promis miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe deţinătorii de autovehicule diesel din SUA. Însă, până acum, Volkswagen a refuzat să adopte o măsură similară pentru cele 8,5 milioane de vehicule din Europa implicate în acest scandal, din cauza diferenţelor existente în legislaţie.
• Daimler, investigată în Germania
Autoritatea de reglementare auto din Germania, KBA, investighează Daimler sub suspiciunea că peste 60.000 de automobile Mercedes au fost dotate cu softuri pentru manipularea testelor de poluare, a relatat duminică publicaţia Bild am Sonntag, transmite Reuters.
Un purtător de cuvânt al Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, a spus că producătorul auto evaluează faptele şi cooperează în totalitate cu KBA.
Potrivit Bild am Sonntag, KBA analizează un soft suspect instalat pe automobilele Mercedes-Benz GLK 220 CD fabricate în perioada 2012-2015, după ce testele au arătat că respectă limitele referitoare la emisii numai când este activată o anumită funcţie.
De când grupul Volkswagen a recunoscut în 2015 că a înşelat testele pentru emisii din Statele Unite, scandalul s-a extins şi la alţi producători auto. Daimler a ordonat rechemarea a trei milioane de vehicule pentru reducerea emisiilor motoarelor diesel.
KBA a constatat că funcţia pe care a descoperit-o a fost eliminată în timpul actualizărilor software efectuate de Daimler, potrivit Bild am Sonntag.
Purtătorul de cuvânt al Daimler a declarat că producătorul auto a respectat un acord convenit de KBA şi Ministerul german al Transporturilor, atunci când a actualizat softurile celor trei milioane de vehicule rechemate, conform News.ro.
"Acuzaţia că am dorit să ascundem ceva prin rechemarea voluntară în service este incorectă", a spus purtătorul de cuvânt.
În această lună, autorităţile de reglementare ale Uniunii Europene au acuzat BMW, Daimler şi Volkswagen că s-au coalizat pentru a bloca introducerea tehnologiei de curăţare a emisiilor.