Porturile Docuri, Bazinul Nou, din Galaţi, dar şi cele din Brăila şi Tulcea pot da faliment până la sfârşitul anului, dacă nu se constată o revigorare a activităţii portuare în zonă, a avertizat, ieri, directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, Mihai Ochialbescu, citat de Agep-res. El a spus că în primele două luni ale anului au fost operate prin porturile Dunării maritime aproximativ 1.300.000 tone de mărfuri, dintre care în jur de 750.000 numai prin Portul Mineralier, singurul care are o activitate de operare constantă. Diferenţa de 550.000 tone a fost operată prin Porturile Docuri, Bazinul Nou, din Galaţi, şi cele din Brăila şi Tulcea.
Directorul APDM a mai spus că la nivelul Portului Galaţi, care cuprinde porturile Mineralier, Docuri şi Bazinul Nou, s-au operat de la începutul anului aproximativ 800.000 tone de marfă, dintre care 750.000 numai prin Portul Mineralier. Domnia sa a mai precizat: "În momentul de faţă, Portul Galaţi trăieşte în proporţie de 90% prin Portul Mineralier. Portul Mineralier este cel care are o activitate foarte intensă, are un trafic constant, celelate porturi nu se ridică la un trafic normal şi ar trebui să fie un semnal de alarmă, pentru că nu poţi să rămâi cu un singur sort de marfă, respectiv profile metalice şi produse metalurgice, într-un port cum este Galaţiul, sau pe toată Dunărea maritimă. Dacă se perpetuează în continuare ceea ce s-a întâmplat în primele două luni este posibil ca celelate porturi să nu facă faţă şi, la finalul anului, aşa cum au ieşit anul trecut în pierdere, ies şi anul acesta în pierdere, şi, probabil, că se va ajunge şi la faliment".
Directorul APDM a precizat că şi tonajul prognozat a fi operat în 2010, în cele cinci porturi dunărene, a fost estimat după activitatea exis-tentă în mod real în porturi. Astfel, în acest an, este prognozată operarea a aproximativ 5-6.000.000 tone mărfuri în Portul Mineralier şi numai 1.500.000 tone în toate celelate patru porturi la un loc. Prin activitatea de la Portul Mineralier, combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi asigură mai mult de jumătate din activitatea portuară de la Dunărea Maritimă.