Compania de telefonie "Romtelecom" a înregistrat o creştere a veniturilor din retail de aproape 1%, în trimestrul al treilea 2012 comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit lui Anastasios Tzoulas, director executiv financiar al "Romtelecom".
Acesta precizează că, în perimetrul analizat, EBITDA a crescut cu 20%, adăugând: "Pachetele promovate de «Romtelecom» anul trecut au primit un răspuns bun din partea clienţilor, mai mult de jumătate din baza de clienţi a companiei folosind acum cel puţin două servicii ale companiei".
Numărul clienţilor pentru servicii de internet a creascut, de asemenea, cu 6,7%, în timp ce numărul clienţilor pentru serviciile TV a crescut cu 1,9%.
Internetul şi televiziunea sunt în continuare în centrul ofertelor "Romtelecom", în cadrul campaniilor de toamnă din 2012, după cum a anunţat societatea.
Pe segmentul business, "Romtelecom" şi-a menţinut poziţia de lider de piaţă pentru serviciile de date şi internet fix şi continuă să câştige teren în ceea ce priveşte ofertele integrate ITC.
Anastasios Tzoulas spune că îmbunătăţirea furnizării de servicii şi a reparării defecţiunilor rămâne, de asemenea, în atenţia companiei, înregistrând un avans semnificativ prin programul end-to-end implementat în cadrul "Romtelecom".
• Rezultate în creştere pentru Cosmote România
Cosmote România anunţă că, în cel de-al treilea trimestru al lui 2012, "a continuat să-şi întărească poziţia pe piaţă şi performanţa financiară pentru toţi indicatorii principali".
Într-un comunicat remis redacţiei, operatorul precizează că, în perioada analizată, baza de clienţi business a crescut cu 32%, ca urmare a priorităţii acordate segmentului de business.
"Datorită extinderii susţinute a segmentului business, precum şi performanţei foarte bune în zona serviciilor de date, veniturile totale ale celui de-al treilea trimestru din 2012 au atins valoarea de 118 milioane de euro. EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut la 34,3 milioane euro, cu 16,3% comparativ cu T3 2011. Marja EBITDA a atins 29,1% în T3 2012, în creştere cu 4,6 puncte procentuale comparativ cu acelaşi trimestru din anul trecut.
La finalul lui septembrie 2012, numărul total de clienţi ai Cosmote România, inclusiv Zapp, a fost 6,4 milioane, din care 24,1% reprezintă segmentul de abonaţi.
ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 1,5%, în primele 9 luni ale 2012 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită lansării de oferte competitive, orientate către client, mai arată comunicatul.
Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE România, a declarat: "Rezultatele celui de-al treilea trimestru au fost în linie cu obiectivele noastre. Am înregistrat o creştere semnificativă pentru majoritatea indicatorilor, în pofida dificultăţilor economice şi de reglementare, competiţiei strânse şi necesitatăţii investiţiilor solide. Această perioadă a fost marcată de momente importante pentru compania noastră, precum încheierea cu succes a licitaţiei de spectru, lansarea vitezei de 43,2 Mbps, extinderea acoperirii reţelei în metroul bucureştean. Această performanţă este oglindită şi de rezultatele portabilităţii, unde, în ultimii patru ani, am rămas operatorul preferat al românilor. Privind spre viitor, vom continua să ne consolidăm poziţia pe piaţă prin investiţii importante şi dezvoltarea de produse şi servicii personalizate, care pornesc de la ceea ce clienţii noştri îşi doresc cu adevărat".
După cel de-al treilea trimestru din acest an, COSMOTE România avea aproximativ 560 de puncte de vânzare în întreaga ţară.
COSMOTE România aparţine corporaţiei OTE, din Grecia, care deţine şi 54,01% din "Romtelecom".