Compania de curierat FAN Courier estimează că va închide anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde de lei, în creştere cu 5% faţă de anul 2020, iar pentru 2022 ia în calcul un avans al afacerilor de 15%, pe fondul extinderii în continuare a comerţului online, a apariţiei de noi retaileri, dar şi ca urmare a dezvoltării internaţionale pe care firma a demarat-o începând din acest an.
Adrian Mihai, CEO FAN Courier, unul dintre fondatorii companiei, a declarat ieri, într-o întrunire cu jurnaliştii:
"Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investiţiile în infrastructură, îmbunătăţind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piaţa s-a aşezat şi am avut timp să gândim strategia de business şi să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare şi automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activităţii a rămas unul ridicat datorită creşterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost dezvoltare şi cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova".
Compania şi-a menţinut planul de investiţii pentru 2021, alocând în total aproximativ 25 de milioane de euro, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea HUB-ului din Cluj şi extinderea celui din Braşov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare. Investiţii semnificative au fost direcţionate către achiziţia de PDA-uri destinate curierilor aflaţi în teren, modernizarea şi deschiderea de sedii noi în mai multe judeţe ale ţării, dar şi achiziţia de terenuri şi clădiri pentru dezvoltări viitoare. Extinderea FAN Courier în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internaţională a companiei, bugetul de investiţii pentru dezvoltarea reţelei FAN Courier dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.
Pentru 2022, bugetul de investiţii este estimat la 30 de milioane de euro, direcţiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj şi Braşov, demararea lucrărilor pentru construcţia noului centru logistic de la Ştefăneştii de Jos, pentru activităţi de fulfillment, spaţii de birouri şi extinderea reţelei de lockere la nivel naţional.
FAN Courier a continuat să facă angajări şi în 2021, ca să susţină ritmul alert al activităţii, numărul salariaţilor crescând astfel cu 8% faţă de anul anterior, la peste 7.500 de angajaţi la nivel naţional.
Adrian Mihai a mai declarat: "În 2022, ne aşteptăm la o creştere substanţială a pieţei de curierat, de minim 15%, în condiţiile în care mai mulţi retaileri internaţionali şi-au anunţat intenţia de a intra pe piaţa din România sau de a continua investiţiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investiţiile începute în 2021, vom ţine cont de evoluţiile pieţei şi ne vom adapta şi dezvolta business-ul prin investiţii în digitalizare şi automatizare. Acestea vor fi în continuare direcţiile pe care va merge FAN Courier".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.12.2021, 11:26)
vine la bvb?