Vânzările de vinuri ale companiei Jidvei au crescut în trimestrul trei cu 36% faţă de aceeaşi perioadă al lui 2007, atingând cifra de 84,5 milioane de lei, se arată într-un comunicat de presă al companiei. Potrivit aceluiaşi comunicat, vânzările au depăşit cu 15% estimările companiei, de 73 de milioane de lei, pentru primele nouă luni ale anului.
"Creşterea vânzărilor a apărut pe fondul investiţiilor companiei în viticultură şi vinificaţie, dar şi al redesenării portofoliului prin care producătorul a urmărit o prezentare mai clară a produselor premium în piaţă. Astfel, eticheta neagră, restilizată, a devenit simbol al vinurilor seci, noua gamă fiind compusă din vinurile Sauvignon Blanc, Fetească Regală, Dry Riesling şi Chardonnay ", se arată în acelaşi comunicat.
Totodată, compania estimează că până la sfârşitul anului, cifra de afaceri va creşte la 110 milioane de lei.
Printre mărcile comercializate de Jidvei se numără Feteasca Regală, Rieslieg şi Pinot Gris.
Competitorii Jidvei în România sunt Murfatlar, Cotnari, şi Vincon.
Jidvei are sediul în regiunea Târnavei, între localităţile Târnăveni şi Blaj. Podgoria cuprinde o suprafaţă de peste 1000 de hectare.
Patronatul Naţional al Viţei şi Vinului (PNVV) estimează pentru acest an o producţie de peste 6,3 milioane hectolitri de vin, în creştere cu aproximativ 20% faţă de anul trecut, datorită condiţiilor climaterice favorabile şi investiţiilor din 2008. Potrivit datelor producătorilor membri PNVV, recolta de struguri şi implicit producţia de vin vor depăşi nivelul anului trecut cu o medie naţională de aproximativ 20%.
Cea mai mare creştere a producţiei faţă de 2007 o va înregistra regiunea viticolă Transilvania cu un plus de 30%, urmată de Dobrogea cu un avans de 25%, Moldova cu 15-20%, Oltenia/Mehedinţi cu 15%, Muntenia cu 10% şi Banat cu 10%.
Creşterea producţiei de vin de anul acesta se datorează şi investiţiilor realizate în ultimii opt ani prin programul de dezvoltare rurală (SAPARD şi PNDR) prin care s-au alocat circa 40 milioane euro sau investiţiilor de circa 33 milioane euro realizate prin organizarea comună a pieţei vitivicole. În plus, în perioada 2009-2013 sectorul vitivinicol românesc va absorbi suma de 210,5 milioane euro în urma aplicării "Reformei vinului".