• Creştere de 33% pentru "LaborMed Pharma" în 2006
LaborMed Pharma a înregistrat vânzări de 26 milioane euro în 2006, în creştere cu 33% faţă de 2005, demonstrând o dinamică superioară mediei pieţei farmaceutice de anul trecut (33% faţă de 23% media valorică, respectiv 21% fată de 7% în volum). Aceste rezultate au împins compania în topul primelor 15 companii farmaceutice din România, rămânând singurul producător privat local prezent în acest top în 2006.
Xeni-Camelia Dicu, director general LaborMed Pharma, a declarat: "Rezultatele din 2006 ne permit să facem previziuni optimiste în ceea ce priveşte anul 2007, care va marca o serie de premiere importante pentru LaborMed Pharma. O bună parte din investiţiile din 2006 au fost orientate către finalizarea celei mai moderne fabrici de medicamente din România, investiţie pe care LaborMed Pharma a iniţiat-o în 2005. Fabrica va deveni funcţională în a doua jumătate a anului. Anul acesta vom aduce medicilor şi pacienţilor şi un număr de 7 noi medicamente din categoria celor eliberate pe bază de prescripţie medicală. Aceste produse sunt rezultatul unor investiţii susţinute în cercetare. Numai în 2006, acestea s-au ridicat la 1,5 milioane de euro, respectiv 7% din venituri. Este o cifră importantă pentru un producător de generice din România şi o proporţie aproape egală cu cea alocată de producătorii de medicamente originale. Planurile noastre pentru 2007 urmăresc menţinerea LaborMed Pharma în topul producătorilor de medicamente cardio-vasculare şi continuarea programelor de investiţii demarate în anii anteriori în acelaşi ritm ca şi până acum".
Strategia companiei urmăreşte, printre altele, dezvoltarea calitativă şi cantitativă a capacităţii de producţie. Astfel, noua fabrică de medicamente LaborMed Pharma va permite companiei producerea de 1,5 miliarde de comprimate anual, capacitate de aproape cinci ori mai mare decât cea din 2006. Portofoliul companiei include în prezent circa 80 de produse generice moderne. Peste 70 dintre acestea sunt uşor de identificat prin marca de portofoliu LPH, care le diferenţiază de medicamentele generice cu denumiri similare. Compania este prezentă pe piaţa românească în special în segmentul produselor cardiovasculare, dar deţine produse esenţiale în alte cinci arii terapeutice. În 2005, LaborMed Pharma şi-a reafirmat interesul pentru medicamentele OTC, prin lansarea Algopirin răceală şi gripă - produs pentru care deţine exclusivitate.