"Metrorex" şi "Alstom" au convenit, în urma unor negocieri care au avut loc pe parcursul mai multor luni, ca operatorul reţelei de metrou să nu plătească penalităţile de 20,6 milioane lei aferente datoriilor din perioada 2007-2010 şi să reducă semnificativ costurile pentru lucrările de mentenanţă efectuate de compania franceză.
"< Metrorex > a încheiat negocierile cu < Alstom > referitoare la contractul de mentenanţă. Una dintre modificări este aceea că preţul a fost redus cu 30% pentru anul 2011 şi cu 34% raportat la toată perioada contractuală rămasă, până în anul 2018. De asemenea, s-a obţinut eliminarea penalităţilor de întârziere la plată acumulate de < Metrorex >, în sumă de 20,6 milioane lei, din cauza achitării cu întârziere a serviciilor de mentenanţă prestate şi recepţionate pentru perioada 2007-2010", au declarat surse din cadrul "Metrorex", citate de Mediafax.
O altă modificare adusă contractului vizează suprapunerea anilor contractuali peste anii calendaristici începând cu 1 ianuarie 2011. Până în prezent, anul contractual începea la 1 iulie şi se încheia la 30 iunie anul viitor. Modificările au fost incluse într-un act adiţional la contract şi trebuie aprobate de Guvern, însă vor fi puse în aplicare numai cu condiţia ca "Metrorex" să plătească datoriile pentru serviciile prestate de "Alstom" în intervalul august-decembrie 2009 şi august-decembrie 2010.
În primăvara acestui an, directorul general al "Metrorex", Gheorghe Udrişte" a declarat că, dacă nu se va ajunge la o înţelegere privind scăderea costurilor, contractul cu grupul francez ar putea fi reziliat.
"Alstom Transport" România, subsidiara companiei franceze "Alstom", are un contract de 240 milioane de euro cu "Metrorex", încheiat în 2003, cu o durată de 15 ani, pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a trenurilor de metrou. Anual, sunt încheiate acte adiţionale prin care se stabileşte costul prestaţiilor.
În primii trei ani, contractul a fost finanţat cu bani de la instituţii financiare. Din 2007, finanţarea a trecut la bugetul de stat, iar operatorul de metrou a început să acumuleze datorii şi penalităţi.