Pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, care va avea loc la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Aministraţiei, se află şi proiectul privind metroul ce ar urma să fie construit în Cluj-Napoca.
Mai precis este vorba despre avizarea studiului de prefezabilitate pentru magistrala I de metrou şi trenul metropolitan din judeţul Cluj.
Studiul se referă la realizarea trenului metropolitan care va lega localităţile Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - şi ce reprezintă etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj, precum şi la magistrala I de metrou inclusiv legătura dintre acestea. Investiţia, în valoare totală estimată de 5,67 miliarde lei, ar urma să fie finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile şi rambursabile prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), precum şi din alocaţii de la bugetul local prin Unitatea Administrativ-Teritorială municipiul Cluj-Napoca, comuna Floreşti şi alte surse legal constituite. Obiectivul va avea o lungime de 14,4 kilometri şi 14 staţii.
Recent, Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca a declarat că realizarea magistralei de metrou se va face în 11 ani. Clujul va deveni astfel al doilea oraş al României care va avea metrou.
"Termenul de 11 ani este pentru întregul proiect finalizat. Evident că primele staţii vor fi gata mult mai repede, dar va depinde foarte mult de perioada procedurilor de achiziţie publică. Dacă licitaţiile vor dura prea mult, atunci termenul estimat de 11 ani este cel corect. Dacă nu vor fi probleme, este posibil ca metroul din Cluj să fie finalizat mult mai repede", a spus Emi Boc.
Dacă în prima etapă se va realiza legătura între comuna Floreşti şi Cluj-Napoca, în a doua etapă este prevăzută extensia spre comuna Gilău, astfel încât metroul va asigura o alternativă importantă la transportul rutier.
Metroul de la Cluj este prins ca obiectiv în Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare discutat de Guvern cu Comisia Europeană, iar autorităţile doresc să încheie etapa studiului de prefezabilitate pentru ca până în 31 decembrie 2022 să treacă şi de fazele licitaţiilor pentru proiect şi execuţie, pentru a semna contractul şi a începe lucrările care se vor întinde pe maximum 128 de luni.
Tot în şedinţa Consiliului Interministerial se va aproba reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport naval în portul Corabia, judeţul Olt. Proiectul prevede realizarea de cheuri modernizate, volume dragaje, drum în incinta portuară, cinci poduri de descărcare, o intersecţie giratorie şi un punct de control frontieră cu parcări. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 146,17 miliarde lei, conform comunicatului de presă remis Redacţiei de ministerul de resort. 85% din finanţare este din fonduri externe nerambursabile asigurate prin POIM.
Membrii Consiliului Interministerial vor da o decizie şi cu privire la construirea variantei de ocolire a municipiului Giurgiu. Drumul respectiv se va întinde pe o distanţă de 12 kilometri şi ar urma să aibă şapte poduri, pasaje, structuri casetate, patru intersecţii la nivel tip giratorii şi două parcări. Valoarea investiţiei se ridică la 407,5 milioane lei, din care 85% reprezintă suma alocată din fondurile europene pe politica de coeziune, iar restul vor fi bani de la bugetul de stat, prin intermediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.
Ultimul obiectiv de pe ordinea de zi a şedinţei de azi de la MLPDA se referă la podul de peste râul Tisa în zona Tepliţa din Sighetu Marmaţiei, cu o lungime de 1,2 km şi o valoare a investiţiei de 168,7 milioane lei, din care 85% reprezintă fonduri alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2020, 00:43)
Sa ceara reteta lui mucusor ,el a luat fonduri europene pentru termoficare in 5 -6 zile
2. clujean
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2020, 03:19)
halucinatii, nu sunt bani pentru lucruri urgente, de unde o sa scoata boc bani pentru subventia anuala a metroului asa cum se face peste tot pe planeta?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2020, 06:28)
Au bani doar pentru camarila pnl ista
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2020, 13:20)
chelul si tichia de margaritar !
4. Dupa cum se vede
(mesaj trimis de gogu în data de 12.11.2020, 13:29)
Dupa cum se vede tot prosti am ramas. Pai ce ai facut ma poporule, iar ai votat PSD si PNL, iar acum te vei vaita ca astea nu fac nimic pentru tine. Pai ma poporule ce iti mai place sa te vaieti si sa votezi PSD si PNL care ti-au vandut resursele pe gratis (petrol si gaz). Avem gaz de exportat la ungurii sa le fie cald si bine, iar ai tai sa stea in frig ca nu ai fost in stare sa maresti infrastructura (35% acoperire in Romania fata de 95% in Ungaria) si tu popor vii si ii votezi, iar si iar sau lasi sistemul la nesfarsit sa decida pentru tine. Mafioti si Hoti asta votezi mai poporule, daca ai fi normal PSD=PNL=1%.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2020, 21:14)
Alo, guvernanții !
Varianta ocolitoare s municipiului Mediaș, când??