CFR SA alocă 1,4 milioane euro pentru consultanţa lucrării privind racordul căii ferate Bucureşti-Otopeni la Terminalul 1 al Aeroportului Internaţional Henri Coandă.
Conform achiziţiei publice postată pe SEAP, contractul se va semna pentru servicii de consultanţă si supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor aferente obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti.
Valoarea achiziţiei publice este estimată la 6,96 milioane lei (1,4 milioane euro), iar contractul nu va fi însă împărţit pe loturi şi nu se va încheia niciun acord-cadru.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 27 februarie 2019, iar oferta trebuie să fie valabilă până la 26 iunie 2019.
Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare.
Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ, astfel că oferta financiară va avea o pondere de 60%, iar oferta tehnică o pondere de 40%.
Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă va contribui la dezvoltarea şi extinderea legăturilor trans-portului aerian cu alte moduri de trans-port prin interconectarea aeroportului cu întreaga reţea de cale ferată a Româ-niei şi cu reţeaua europeană de transport TEN-T, precum şi conexiunea cu modurile de transport urban mai puţin poluante precum metroul şi tramvaiul.
Odată cu darea în folosinţă a viitoarei linii feroviare către Aeroportul Otopeni CFR Călători speră că noua rută va facilita atragerea unui număr mai mare de călători din localitaţile limitrofe pe transportul feroviar.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA pune la bătaie 497.381.000 de lei fără TVA pentru conectarea Aeroportului Otopeni cu linia de cale ferată existentă deja şi care face legătura cu Gara de Nord. Lucrările de investiţii presupun construirea a 2 km de cale ferată în plus faţă de cea existentă, a unui pasaj suprateran peste DN1 şi a unei gări în interiorul aeroportului Otopeni şi urmează a se desfăşura pe parcursul a 14 luni - 2 luni proiectare şi 12 luni realizarea propriu-zisă a lucrărilor care vor avea, tot conform contractului, o garanţie de 60 de luni.