PENTRU NERESPECTAREA PROTOCOLULUI SEMNAT ÎN DECEMBRIE, Transportatorii ameninţă că vor da în judecată ASF

PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 13 ianuarie 2016

Transportatorii ameninţă că vor da în judecată ASF

Actualizare 13:16 Negriţoiu (ASF): "Am aprobat amendamentele la norma RCA; primele şi majorările de prime vor fi corelate cu daunalitatea"

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat amendamentele la norma RCA, în urma protocolului semnat cu transportatorii, care prevede ca primele şi majorările de prime să fie corelate cu daunalitatea, iar pentru vehiculele care nu pot circula în afara ţării din cauza limitărilor juridice şi tehnice asigurătorii nu vor emite şi poliţe Carte Verde, a declarat, astăzi, preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu, potrivit unor surse din presă.

"Am aprobat astăzi amendamentele la Norma 23, în Consiliul ASF, în spiritul protocolului cu transportatorii. Avem clauza cu privire la corelarea primelor şi majorărilor de prime cu daunalitatea", a precizat Negriţoiu.

Potrivit normei modificate, asigurătorii vor emite numai poliţa RCA, fără Carte Verde, pentru acele vehicule care nu pot circula în afara ţării din cauza limitărilor tehnice sau juridice, categorie din care fac parte tractoarele cu regim special de înmatriculare sau mijloacele de transport în comun.

"Dacă ai o maşină personală şi, tehnic şi juridic poţi călători în străinătate, nu eşti scutit de Carte Verde", a spus preşedintele ASF.

(A.L.)

------------------

Reprezentanţii transportatorilor au spus că reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară nu au respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevedea limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015, şi ameninţă că vor da în judecată ASF, potrivit unui anunţ al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

"În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale", au transmis reprezentanţii COTAR, subliniind: "Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane. La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor".

Potrivit sursei citate, la întâlnirea care a avut loc pe 11 ianuarie 2016, la Ministerul Transporturilor, reprezentanţilor transportatorilor le-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că guvernul nu are bani.

"Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atât din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noastre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi", au mai spus oficialii COTAR.

Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a menţionat: "Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări, pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor".

În plus, transportatorii solicită ministerului de resort să îi demită din funcţii pe cei care au participat "la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control".

Transportatorii atrag atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice.

Majorarea preţului la poliţele RCA a stârnit anul trecut nemulţumirea transportatorilor, care au protestat cu miile în faţa Guvernului. Negocierile din luna decembrie dintre reprezentanţii ASF, cei ai transportatorilor şi companiile de asigurări au condus la semnarea unui protocol care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50%, luându-se ca termen de referinţă tarifele practicate în iunie 2015, aceasta fiind una dintre măsurile asupra căreia s-a convenit că trebuie să fie implementată imediat pe piaţa de asigurări.

Cristian Muntean, directorul general al Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), ne-a explicat atunci că, în mod real, tarifele RCA pot să rămână la acelaşi nivel doar dacă vor firmele de asigurări.

Domnia sa vrea ca bugetul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) să fie administrat de către Ministerul Finanţelor Publice, astfel încât să dispară conflictul de interese dintre asigurători şi supraveghetor, urmând ca propunerea să fie transmisă Parlamentului în data de 25 ianuarie. Soluţia propusă de reprezentantul ASSAI este ca firmele de asigurări să fie obligate să contribuie către Ministerul de Finanţe, iar bugetul ASF să fie gestionat de către acest minister.

CU UNELE EXCEPŢII MARGINALE,

ASF susţine că noile contracte RCA încheiate cu transportatorii respectă protocolul din decembrie 2015

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a organizat ieri o şedinţă de lucru cu reprezentanţii celor nouă societăţi de asigurare autorizate să vândă poliţe RCA, având ca temă verificarea încadrării noilor tarife în plafonul de majorare de 50%, convenit prin Protocolul încheiat pe 22 decembrie 2015 şi reiterarea angajamentului de continuare a demersurilor comune menite să conducă la normalizarea pieţei RCA. La întâlnire au participat societăţile Allianz-Ţiriac, Uniqa, Asirom, Carpatica Asig, City Insurance, Euroins, Generali, Groupama şi Omniasig.

Potrivit ASF, inventarierea poziţiilor celor nouă societăţi a relevat respectarea - cu unele excepţii marginale, pe categorii de produs - plafonării majorărilor de tarif la 50%, confirmând faptul că noile contracte de asigurare obligatorie RCA încheiate cu transportatorii se înscriu în linia asumată prin Protocolul din decembrie 2015.

"În acest context, ASF subliniază necesitatea diferenţierii între anumite preţuri de ofertă generate automat de sistemele societăţilor de asigurare, care pot depăşi în unele cazuri plafonul de majorare de 50%, şi tarifele finale din contractele încheiate cu societăţile de transport", au mai spus oficialii Autorităţii, subliniind: "Asigurătorii au reconfirmat cu ocazia întâlnirii de astăzi (n.r. ieri) că nu vor depăşi limita convenită, cu atât mai mult cu cât în prezent au posibilitatea de a renegocia condiţiile de preţ, după recenta eliminare din Norma RCA a plafonării reducerilor, aceştia putând oferi, practic, discounturi oricât de mari".

În plus, preşedintele Mişu Negriţoiu, susţine că ASF monitorizează permanent situaţia de pe piaţa RCA şi îi invită pe transportatori să semnaleze eventualele cazuri în care ofertele avansate de asigurători nu se încadrează în plafonul de majorare de 50% sau dacă se află în imposibilitatea de a-şi asigura autovehiculele la societăţi care respectă plafonul.

În ceea ce priveşte măsurile pe termen mediu menţionate în Protocolul din 22 decembrie 2015, reprezentanţii ASF spun că a fost constituit un Grup de lucru dedicat problematicii RCA, cu participarea UNSAR - asociaţia profesională a asigurătorilor, precum şi a asociaţiilor patronale din transporturi, obiectivul fiind definitivarea unui set de propuneri de reglementare şi de acţiuni cu grafice de execuţie, pentru fluidizarea cât mai grabnică şi sustenabilă a pieţei RCA.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Persoana fizica am fost lovit din spate,3 masini...

    Am primit o polita de la Euroins,mi-am facut masina pe banii mei, dupa un an am primit banii doar pentru dauna, nu si pentru drumurile cat m-am plimbat la ei. E corect,mai trebuie sa existe aceasta firma? 

    Si daca nu vrei sa mergi afara?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb