Valoarea tranzacţiilor efectuate prin intermediul comerţului electronic din ţara noastră se va dubla în 2006, pînă la 120 milioane dolari, estimează directorul pentru operaţiuni europene al DotCommerce, Mădălin Matica. Valoarea tranzacţiilor efectuate prin bănci şi magazine din ţară s-a cifrat, anul trecut, la 65 milioane dolari, dintre care 44 milioane dolari prin intermediul DotCommerce. Din circa 500 magazine virtuale, înregistrate numai 175 activează, iar rata de utilizare a unui card este de 2,4 %, în condiţiile în care există emise şi valide circa 7,4 milioane carduri. "Vînzările prin magazinele virtuale au înregistrat o creştere în 2005, însă cererea rămîne în continuare mai mare decît oferta", a spus Mădălin Matica, citat de Rompres. În opinia domniei sale, creşterea comerţului electronic ar putea fi determinată de o implicare mai mare a băncilor acceptatoare, parteneriate mai bune cu procesatorii, scăderea dobînzilor bancare, precum şi o mai bună colaborare între organizaţiile emitente de carduri. Domnul Matica este de părere că un factor decisiv pentru a obţine succesul pe piaţa comerţului electronic este publicitatea şi consideră că 75 % din magazinele electronice care au intrat pe piaţă în ultimele luni vor dispărea tocmai din cauza lipsei de publicitate.
Piaţa comerţului electronic se va dubla în acest an
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 10 aprilie 2006