Compania de curierat DPD România îşi propune să ajungă între primii doi jucători din piaţă, anul trecut înregistrând o creştere a afacerilor totale de aproximativ 43% faţă de 2012, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Lucian Aldescu, directorul operaţiunilor DPD din ţara noastră. Astfel, potrivit domniei sale, cifra de afaceri înregistrată de societate a crescut de la 45,3 milioane de lei (10 milioane euro), în 2012, la 64,8 milioane de lei (aproape 15 milioane de euro).
"Ne dorim să devenim un partener important pentru magazinele online, ale căror afaceri cresc încontinuu, dar şi pentru jucătorii din vest, care doresc să intre pe piaţa din ţara noastră", a mai precizat Lucian Aldescu. Potrivit companiei, rezultatele financiare se datorează atât resurselor investite în siguranţa operaţională şi financiară a afacerii, cât şi creşterii numărului de clienţi din zona comerţului online naţional şi internaţional. Clienţii din e-commerce reprezintă aproximativ 40% din volumul de business, mai anunţă compania.
Alin Gherman, directorul comercial al societăţii, a declarat: "În jur de 15% din încasări sunt reprezentate de livrările internaţionale, acestea fiind încă relativ mici. Anul trecut am livrat în jur de patru milioane de colete. Dacă facem o comparaţie cu operaţiunile companiei de la nivelul întregului continent, observăm că DPD livrează în Europa în jur de trei milioane de colete pe noapte". Domnia sa a ţinut să precizeze că DPD România lucrează, în acest moment, cu peste 70 de subcontractori la nivelul întregii ţări şi că deţine 54 de depozite logistice în teritoriu: "Lumea a început să cumpere cam tot ce se poate din mediul online, aşa că ne propunem să creştem greutatea medie pe colet. Preconizăm că, în acest an, comerţul electronic va genera 40-50% din afacerile DPD. De asemenea, în timp, ne dorim să reducem rambursurile cash. Anul trecut am început să lucrăm cu maşini de capacitate mai mare, cu un volum de până la 5 tone fiecare. Flota a crescut, în 2013, cu aproximativ 24%. La nivelul ţării deţinem 54 de depozite şi avem un număr de 72 de parteneri. DPD a înregistrat, anual, o creştere între 5 şi 10 procente al numărului de angajaţi", a ţinut să precizeze directorul comercial al companiei de curierat.
Potrivit celor doi oficiali ai companiei, piaţa de curierat s-a situat, anul trecut, în jurul valorii de 250 milioane euro. De asemenea, reprezentanţii DPD România au declarat că societatea care deţine compania, GeoPostGroup, îşi propune să continue investiţiile în zonă: "Compania-mamă ia în calcul întotdeauna achiziţionarea de noi companii din piaţă. În ultimii doi ani a făcut asta în Ungaria şi Polonia. Deocamdată nu se află în discuţii cu nimeni", a specificat Lucian Aldescu.
DPD România şi-a bugetat pentru 2014 o creştere a afacerilor de 15% şi investiţii de aproximativ 1 milion de euro în dezvoltarea capacităţilor operaţionale din principalele depozite din ţară şi lansarea de noi servicii. Dezvoltarea serviciului de livrări externe, COD Internaţional, face parte, de asemenea, din setul de obiective al companiei pentru anul în curs.
Societatea DPD România este activă pe piaţa locală din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. În Martie 2008, GeoPost Yurtici Kargo a achiziţionat pachetul majoritar al Pegasus, acesta preluând numele DPD România. Din iunie 2011, DPD România se află 100% în proprietatea GeoPost Yurtici Kargo. DPD România are o acoperire naţională în proporţie de 100% şi efectuează livrări în peste 230 de ţări din întreaga lume.
DPD este unul dintre cei mai importanţi jucători internaţionali ai serviciilor de coletărie şi curierat express. Compania livrează în 230 de ţări din lume. DPD are 24.000 angajaţi şi o flotă de 18.000 de vehicule, care operează în peste 800 de locaţii din 40 de ţări. Acţionarul majoritar, cu 83,32 % din acţiuni, este GeoPostGroup, subsidiară aflată în proprietatea grupului francez La Poste. Cu o cifră de afaceri consolidată de peste 4 miliarde euro în 2012, GeoPost este în prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de curierat şi coletărie din Europa.