Actualizare 21:53 Nazare (PNL): "Ponta să scoată Master Planul de Transport de la saltea pentru a-l analiza transparent"
Deputatul PNL Alexandru Nazare (membru al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură) i-a cerut, astăzi, guvernului Victor Ponta să facă publică noua versiune a Master Planului General de Transport transmis Comisiei Europene, dacă doreşte să obţină un consens politic pe cele mai importante proiecte de infrastructură.
Răspunzând reacţiei de azi a deputatului PSD Gabriela Firea, fostul ministru PDL al Transporturilor din cabinetul Mihai Răzvan Ungureanu a declarat, într-un comunicat trimis redacţiei: "Doamna Firea încurcă borcanele din nou şi numără kilometrii de autostradă precum Pristanda steagurile, reieşind că PSD a făcut mai mulţi kilometri decât cei existenţi. De când PSD gestioneză autostrăzile din România, adică de aproape trei ani, au fost inauguraţi 170 de kilometri de autostradă din cei aproape 700 pe care îi are România în total. Anul acesta, domnul Ponta nu mai are panglici de tăiat decât pe 10 km, după dezastrul gestionat de prietenul său Şova. Până şi Bulgaria ne va depăşi la numărul total de kilometri.
Preluând modelul premierului Ponta care caută ţapi ispăşitori pentru incompetenţa sa în ceea ce priveşte lucrările de autostradă, purtătoarea de cuvânt a PSD, doamna Gabriela Firea, acuză PNL că nu ar susţine Master Planul General de Transport. Haideţi să stopăm acest joc infantil! Nu putem agrea un Master Plan manevrat electoral de Şova-Ponta, un Master Plan secret. Reiterăm solicitarea de săptămâna trecută pentru ca Guvernul să vină în Parlament pentru a prezenta strategia de implementare şi prioritizarea proiectelor de infrastructură. Premierul Ponta trebuie să scoată de la saltea Master Planul. Nu putem să girăm o strategie despre care aflăm frânturi prin comunicate de presă sau din declaraţii ale oficialilor europeni".
---
Actualizare 16:00 Firea (PSD): "Dacă PNL este preocupat de autostrăzi, să susţină Master Planul de Transport"
Dacă PNL este interesat cu adevărat de autostrăzi, atunci ar trebui "să lase demagogia deoparte" şi să susţină Master Planul de Transport realizat de Guvern în acord cu Comisia Europeană, document ce are ca principal obiectiv realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu, a transmis azi purtătorul de cuvânt al PSD, Gabriela Firea.
Social-democrata a punctat, într-un comunicat trimis redacţiei: "Este regretabil faptul că PNL nu poate ieşi nicicum din logica demagogiei, solicitând demisii acolo unde nu este cazul. În loc să piardă timpul românilor cu tot felul de acţiuni politicianiste, PNL ar trebui să ceară socoteală colegilor lor pedelişti, care au perpetuat gândirea băsistă, blocând în mod sistematic construcţia de autostrăzi în România".
Deputatul PSD susţine că, în ultimii trei ani, guvernul Victor Ponta a realizat "cea mai mare creştere a numărului de kilometri de autostradă din ultimii ani". Mai precis, arată Firea, în perioada 2012-2014 au fost construiţi în jur de 700 km de autostradă, cu circa 300 km mai mulţi decât între 2000 şi 2011.
"Tocmai de aceea, PNL trebuie să ştie că, dacă există un guvern care poate duce la bun sfârşit marile proiecte de autostradă, inclusiv autostrada Piteşti-Sibiu, acela este guvernul Ponta", subliniază purtătorul de cuvânt al PSD.
Gabriela Firea conchide, exprimându-şi speranţa ca PNL "să înţeleagă o dată pentru totdeauna că, dacă vom continua cu politica scandalului, în România se vor construi autostrăzi din 5 în 5 ani".
Făcând apel către liberali "să se ralieze pactului pe Transporturi propus de Victor Ponta", Firea explică faptul că "un astfel de acord este necesar tocmai pentru ca schimbările de guverne să nu ducă la blocarea sau amânarea unor proiecte importante, aşa cum s-a mai întâmplat în trecut".
În ianuarie, senatorul PNL Anca Boagiu a anunţat că liberalii nu îşi vor asuma Master Planul General în Transporturi, din cauză că este "planul de salvare politică şi financiară al lui Victor Ponta şi al baronilor locali ai PSD".
Boagiu a scris, pe blogul personal: "După trei ani în care a pierdut finanţări de 3 miliarde de euro din cauza incompetenţei şi apetitului pentru contracte ilegale, Victor Viorel Ponta vrea acum asumare politică pe Master Planul în infrastructură. După trei ani de bătaie de joc la adresa tuturor românilor, Victor Viorel Ponta vrea acum pact politic pentru autostrăzi. Practic, Victor Viorel Ponta nu vrea nimic pentru România, pentru români. Vrea doar pentru el şi pentru baronii locali ai PSD, cărora caută să le cumpere susţinerea politică personală. PNL nu îşi va asuma niciodată aşa-zisul plan, numit mincinos Master Planul General în Transporturi, care este, practic, planul de salvare politică şi financiară al lui Victor Viorel Ponta şi al baronilor locali ai PSD".
Anca Boagiu i-a cerut premierului Victor Ponta să finalizeze lucrările care au întârzieri de doi ani şi să respecte coridoarele care leagă ţara noastră de Europa, comentând: "Nu vă mai bateţi joc de bani, nu mai licitaţi lucrări care depăşesc Bechtel, nu mai minţiţi şi asumaţi-vă, măcar o dată în viaţă, responsabilitatea reală de şef al unui Guvern anti-români".
---
Partidul Naţional Liberal îi solicită premierului Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea pentru neînceperea lucrărilor la autostrada Sibiu-Piteşti şi să îşi prezinte demisia, liberalii acuzându-l pe prim-ministru de "sabotarea economiei naţionale", potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei de purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuţ Stroe.
În opinia liberalilor, "premierul încearcă în mod ipocrit să paseze responsabilitatea întârzierii începerii acestui important proiect de autostradă către cei care au contestat licitaţia la studiul de fezabilitate şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), o instituţie independentă". Totodată, şeful Executivului "ar fi, probabil, mulţumit dacă numai firmele de casă ar câştiga licitaţiile, iar celelalte companii nu ar avea posibilitatea de a contesta rezultatele licitaţiilor, ca într-un veritabil regim nord-coreean", se mai arată în comunicat.
PNL îi sugerează lui Ponta să consulte raportul de activitate al CNSC, ca să vadă că, "în aproape 98% din cazuri deciziile acestuia sunt confirmate în justiţie: doar 1,2% au fost casate de instanţe şi alte 1,2% au fost modificate în parte".
Liberalii punctează că economia ţării noastre, marii transportatori, deschiderea portului Constanţa "ca poartă de intrare în Uniunea Europeană" şi continuarea proiectului investiţional Dacia-Renault depind de autostrada Sibiu-Piteşti, legătura care lipseşte în coridorul de la Constanţa la Nădlac.
"Dacia-Renault pare condamnată la relocare, în condiţiile în care data de începere a lucrărilor nu poate fi mai devreme de 2017-2018, iar finalizarea acestora în 2022, aşa cum au estimat de altfel şi cei din conducerea CNADNR audiaţi recent la Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor", menţionează purtătorul de cuvânt al PNL.
În aceeaşi problemă a autostrăzii Sibiu-Piteşti, liberalii îl fac responsabil şi pe Dan Şova (fost ministru al Transporturilor), "cel care a refuzat timp de un an şi jumătate să lanseze licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate".
Amintind că lucrările la autostradă trebuia să înceapă anul acesta, din bani europeni, Ionuţ Stroe reclamă faptul că Ponta "a vrut să saboteze" proiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti, ca să crească traficul spre Comarnic-Braşov, "un proiect care ar fi costat 8 miliarde de euro şi de care şi-a legat viitorul politic atunci când a promis că nu va mai candida în 2016".
Din punctul de vedere al PNL, Comisia Europeană "nu a putut fi păcălită de hărţile colorate pregătite de Şova şi Ponta", se mai arată în comunicatul citat.