Durata unei călătorii cu trenul de la Bucureşti la Predeal va fi scurtată la două ore, după ce lucrările pe tronsonul Câmpina-Predeal vor fi finalizate, în noiembrie, cu o întârziere de peste un an. Pentru această întârziere, constructorul austriac Porr va primi, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, penalităţi de 24 milioane euro. Compania susţie, însă, că acestea nu sunt justificate, informează Mediafax.
Doamna Boagiu a declarat: "Din nefericire, acesta este un exemplu de < aşa nu > în ceea ce priveşte proiectele feroviare. Este o combinaţie de cinci consorţii, fără manageri de proiect, ceea ce a dus la o bulibăşeală pe şantier. Lucrarea trebuia terminată în octombrie 2010 şi de aceea Porr va primi penalităţi de 24 milioane euro".
Lucrările de modernizare a tronsonului Câmpina-Predeal au început în 2007 şi au costat 312 milioane euro, din care 75% sunt fonduri preaderare ISPA şi 25% de la bugetul de stat. Lungimea tronsonului este de 48 de kilometri. "Chiar dacă proiectul este întârziat cu un an şi o lună, în negocierile cu Comisia Europeană am reuşit să nu avem corecţii financiare", a spus mai spus doamna Boagiu.
Reprezentanţii Porr au spus, însă, că nu vor plăti penalităţi, susţinând că termenul de finalizare a fost amânat pentru 2012, printr-un addendum la contractul iniţial. Klaus Bleckenwegner, administratorul Porr, a explicat: "Este un proiect foarte dificil şi cu multe contracte. Se pare că nu a mers prea bine coordonarea dintre constructori, dar suntem încrezători că vom termina proiectul anul acesta. Nu vom plăti niciodată penalizări şi nici nu ştiu să avem, dar este un addendum la contract care se încheie în 2012 şi vom atinge acest target. Deci nu există motive pentru penalizări".
În replică, Anca Boagiu susţine că addendumul respectiv nu modifică termenul de finalizare (29 noiembrie 2011), fiind încheiat doar pentru ca România să nu piardă finanţarea europeană din cauza întârzierii lucrărilor.