Reţeaua de socializare Facebook, fondată în urmă cu nouă ani de antreprenorul american Mark Zuckerberg, numără aproape 5,6 milioane de utilizatori români, arată datele din această lună, comunicate de companiile de monitorizare şi analiză a activităţii pe Facebook în România, "Facebrands.ro" şi "Facebrands Pro", printr-o informare de presă.
Astfel, numărul utilizatorilor reţelei sociale a crescut anul trecut cu circa 27%, ascensiunea fiind de aproximativ trei ori mai lentă faţă de 2011, anul de "boom" pentru Facebook în România, când creşterea a fost de 83%. Din totalul utilizatorilor Facebook din ţara noastră, Capitala are cei mai mulţi utilizatori (1.293.100 utilizatori în ianuarie 2013, 25,77% din total), urmată de Timişoara, Cluj-Napoca şi Iaşi, care au peste 200.000 de utilizatori înregistraţi. Alte cinci oraşe au peste 100.000 de utilizatori de Facebook: Constanţa, Braşov, Craiova, Galaţi şi Ploieşti.
Ionuţ Oprea, managerul agenţiei "Standout", agenţie de comunicare pe bloguri şi reţele sociale, a declarat: "Explozia Facebook în România a fost în 2011, când numărul utilizatorilor aproape s-a dublat, comparativ cu 2010, însă şi o creştere de aproape 30% este semnificativă şi este important, mai ales la nivelul paginilor".
• Aceeaşi creştere şi pentru paginile companiilor
Numărul de pagini româneşti create pe Facebook de persoane şi instituţii (companii, bloguri, ONG-uri etc.) a crescut anul trecut de la 15.600 la aproape 20.000 de pagini, procentul de creştere al paginilor în 2012 fiind similar cu cel a numărului de utilizatori de Facebook (26,84%), mai arată comunicatul de presă.
Serviciile firmelor "Facebrands.ro" şi "Facebrands Pro" oferă o imagine completă asupra tuturor activităţilor de marketing şi comunicare pe Facebook în orice categorie sau industrie, majoritatea agenţiilor şi clienţilor care obţin rezultate pe Facebook folosind serviciul "Facebrands Pro" pentru măsurare şi benchmarking (n.r.un demers care constă în confruntarea propriilor practici ale companiei cu cele ale altor firme).
Compania "Standout" a implementat în ultimii ani campanii pe bloguri şi reţele sociale pentru branduri ca Orange, Danone, Rompetrol, Sony, Gealan, BCR, Coca-Cola, Toshiba, Dove, Rexona, HP, Beck , UPC, Santal, Jacobs, KLM, Titan, Praktiker, Bitdefender.