Sphera Franchise Group (SFG), care deţine lanţurile KFC, Pizza Hut şi TacoBell, a raportat vânzări consolidate în valoare de 445,56 milioane de lei pentru primele şase luni din acest an, reprezentând o creştere de 27,3% faţă de vânzările din restaurante ale aceleiaşi perioade a anului anterior, ce s-au cifrat la 350 milioane de lei, potrivit raportului transmis ieri Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Din vânzările pe semestrul întâi al acestui an, 74,7% reprezintă activitatea din restaurantele KFC din ţara noas-tră, unde compania a încasat 322,86 milioane lei, cu 19,2% peste încasările din S2 2018.
În acelaşi timp, cheltuielile în restaurante s-au majorat într-o dinamică uşor mai alertă, cu 30,05%, de la 303,5 milioane de lei, la 30 iunie 2018, la 394,72 milioane de lei la finele lunii iunie din acest an. Dintre acestea, cos-turile alimentelor şi materialelor au crescut cu 23,4%, la 154,7 milioane de lei, în timp ce cheltuielile cu personalul s-au mărit cu 46,15%, de la 72,75 milioane de lei la 106,32 milioane de lei. Compania a înregistrat creşteri ale cheltuielilor în general, chiriile fiind singurele care au scăzut cu 62%, de la 25,56 milioane de lei la 9,71 milioane de lei, societatea motivând scăderea ca urmare a adoptării standardelor de contabilitate IFRS16.
În acest context, profitul din exploatare în restaurante a fost de 50,84 milioane de lei la finalul primului semestru din acest an, în creştere cu 9,2%.
Totodată, profitul înainte de taxare EBITDA a sporit cu 91,34% la 30 iunie 2019, până la 60,06 milione de lei, de la 31,38 milioane de lei în data de 30 iunie 2018, în timp ce profitul net a avut de suferit pe fondul unei majorări a costurilor financiare de peste şapte ori, de la 1,16 milioane de lei în prima jumătate din 2018 la 9,34 milioane de lei în cel de-al doilea semestru din 2019. Profitul net a coborât astfel cu circa 27%, de la 18,76 milioane de lei la finele primului semestru din anul anterior, la 13,7 milioane de lei la 30 iunie 2019.
La finalul primelor trei luni ale aces-tui an, emitentul, care a intrat la tranzacţionare la bursa bucureşteană în luna noiembrie 2017, a raportat un profit net de numai 1,27 milioane de lei, de aproape zece ori mai mic faţă de cel obţinut la finele lunii martie 2018.
La data de 30 iunie 2019, activele totale ale Sphera Franchise Group erau de 575,31 milioane de lei, în creştere cu 63,37% faţă de cele prinse în bilanţ la finele primului semestru din anul trecut, în timp ce datoriile totale au urcat cu într-un ritm foarte accelerat, cu 98,65%, până la 443,62 milioane de lei, pentru aceeaşi perioadă de raportare, de la 223,32 milioane de lei. La evoluţia datoriei a contribuit cel mai mult luarea de noi obligaţii la capitolul datorii de leasing în valoare de 167,8 milioane de lei, acestea fiind datorii pe termen lung, precum şi datorii de leasing pe termen scurt în valoare de 40,6 milioane de lei, în condiţiile în care la 30 iunie 2018, nu existau asemenea datorii în bilanţ.
La data de 31 decembrie 2018, Tatika Investments (Cipru) avea 27,33% din acţiunile SFG, MBL Computers (România) - 20%, Wellkept Group (România) - 16,34%, iar Anasa Properties (România) 10,99%. Totodată, în primăvară, fondurile de pensii din grupul NN Group au anunţat că au ajuns la o deţinere de 5,07% din capitalul social al Sphera. Valoarea de piaţă a companiei la BVB este de circa 725,54 milioane de lei.