PROIECT DE MODIFICARE A BUGETULUI MT PENTRU PRIVATIZARE: Promovarea privatizării CFR Marfă - de la 50.000 la 2,55 milioane lei

Emilia Olescu
Companii #Transporturi / 30 martie 2013

Promovarea privatizării CFR Marfă - de la 50.000 la 2,55 milioane lei

Cheltuielile alocate de Ministerul Transporturilor (MT) pentru promovarea privatizării CFR Marfă ar putea creşte de la 50.000 de lei la 2,55 milioane de lei, potrivit unui proiect de modificare a bugetului alocat de MT pentru privatizările din acest an.

Proiectul de act normativ prevede, astfel, creşterea cheltuielilor pentru reclamă şi publicitate, de la 50.000 de lei la 2,55 milioane lei şi scăderea cheltuielilor pentru rapoarte de evaluare în procesul de privatizare şi post privatizare, pentru expertize, cauţiuni, evaluări în litigii, onorarii executori judecătoreşti, documentaţii pentru obţinerea avizului de mediu etc., de la 11 milioane lei la 8,5 milioane lei.

Per total, volumul cheltuielilor totale nu va înregistra modificări, acesta menţinându-se la nivelul de circa 341 milioane lei.

Potrivit documentului citat, în derularea programului de privatizare au apărut unele aspecte noi în privinţa cheltuielilor ce urmează să fie efectuate în prima parte a anului în curs, conform angajamentelor asumate de Guvern în faţa organismelor financiare internaţionale.

"În mod deosebit este vorba despre derularea unei campanii ample de publicitate internă şi internaţională, în diferite medii de informare (presa scrisă, televiziune, internet etc.), pentru promovarea proiectului de privatizare prin vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni pe care Ministerul Transporturilor îl gestionează la CFR Marfă, în calitate de acţionar în numele statului român", precizează proiectul legislativ.

Acesta arată că, din suma prevăzută iniţial (50.000 lei) pentru promovarea procesului de vânzare a pachetului majoritar de acţiuni la compania feroviară de transport marfă, până în prezent au fost utilizate aproximativ 10.000 de lei, pentru efectuarea publicităţii în vederea selectării intermediarilor.

Referitor la cheltuielile cu personalul, proiectul de modificare prevede 85.000 de lei pentru plata unor indemnizaţii către persoane din afara unităţii, sumă care nu a fost prevăzută în proiectul iniţial.

Anunţul pentru privatizarea CFR Marfă va fi publicat în perioada 6-8 aprilie, potrivit declaraţiilor făcute, recent, de ministrul transporturilor Relu Fenechiu.

Premierul Victor Ponta a spus, săptămâna trecută, că i-a fixat ministrului de resort două obiective strategice pentru perioada următoare, legate de deblocarea POS Transporturi şi de privatizarea CFR Marfă.

Primul ministru a declarat: "Domnul Fenechiu are două lucruri importante de făcut, şi foarte grele şi foarte complicate şi foarte controversate, amândouă venind de la PDL. Programul pe Transport ne-a fost blocat pentru contractele încheiate de doamna Boagiu, CFR Marfă a fost trecut de către Boc şi Ungureanu în acordul cu FMI. Cât timp îşi face aceste două sarcini esenţiale, nu pot decât să-l laud. Nu şi le face, sigur va răspunde politic".

La rândul său, ministrul Fenechiu a declarat că, în situaţia în care nu va rezolva problema privatizării CFR Marfă şi pe cea a deblocării POS Transporturi până la jumătatea lunii iunie, este posibil să părăsească Guvernul.

Ministerul de resort a atribuit contractul pentru serviciile de consultanţă în procesul de privatizare a CFR Marfă unei asocieri conduse de Deloitte, valoarea contractului ridicându-se la 2,5 milioane lei (570.000 euro), inclusiv TVA, acesta fiind atribuit prin procedură de negociere. Asocierea este formată din companiile Deloitte Consultanţă, Muşat & Asociaţii şi Systra, potrivit unui anunţ al instituţiei.

De la finalul lunii trecute, CFR Marfă are o nouă conducere, despre care ministrul transporturilor a spus că nu va avea contribuţii directe în privatizare, dar că va trebui "să mai repare ceea ce se mai poate repara" în activitatea companiei.

În cadrul ultimelor negocieri cu reprezentanţii delegaţiei FMI, Guvernul s-a angajat să publice anunţul de privatizare a companiei CFR Marfă în luna martie a acestui an şi să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acţiuni până la jumătatea lui mai, tranzacţia urmând să fie încheiată atunci când "toate condiţiile vor fi îndeplinite".

Executivul nostru a aprobat Strategia de privatizare a CFR Marfă, intenţionând să obţină circa 60 de milioane de euro din vânzarea pachetului majoritar de acţiuni al companiei.

Garanţia de participare la procedura de licitaţie va fi echivalentul în lei a sumei de 10 milioane de euro, iar valoarea taxei de participare este echivalentul în lei a sumei de 20.000 de euro. Procesul de vânzare va fi realizat prin negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu oferta în plic, singurul criteriu de adjudecare fiind preţul oferit.

În cadrul Strategiei de privatizare a fost luată în calcul şi opţiunea conversiei datoriilor CFR Marfă în acţiuni. La jumătatea anului trecut, datoriile "CFR Marfă" către bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale se cifrau la 755 milioane lei.

Ministrul transporturilor a anunţat, recent, în cadrul unei emisiuni televizate, că două dintre cele mai mari companii româneşti din domeniul transportului feroviar - Grup Feroviar Român (GFR) şi Transferoviar Grup - sunt interesate de privatizarea CFR Marfă.

Relu Fenechiu a subliniat: "Din câte ştiu eu, cele două companii şi-au manifestat interesul pentru privatizarea CFR Marfă, au avut astfel de discuţii cu consultantul în procesul de privatizare. La CFR Marfă am pus manageri performanţi şi vreau să arăt că, sub mandatul lui Relu Fenechiu, CFR Marfă îşi reduce pierderile. În mai puţin de jumătate de lună am reuşit să câştigăm două contracte în detrimentul unor firme private, după ce, timp de doi ani, compania nu a mai câştigat un contract".

Reprezentanţii GFR ne-au spus că, în acest moment, toată atenţia companiei este focalizată către privatizarea societăţii de transport feroviar de marfă din Bulgaria, precizând: "Momentan, toată atenţia şi energia noastră este focalizată către privatizerea din Bulgaria, unde suntem în finală şi unde lucrurile sunt avansate. Până la finalizarea acestei privatizări, orice poziţionare a Grampet/GFR referitorare la privatizarea CFR Marfă este prematură".

GFR aparţine Grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

CFR Marfă dispune de un parc de material rulant alcătuit din 39.000 de vagoane, din care 23.000 de vagoane utilizate în mod curent şi 900 de locomotive. Societatea are un număr de aproximativ 9.000 de angajaţi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb