PROIECT DE MODIFICARE A CODULUI RUTIER Sancţiuni mai blânde pentru şoferi, deşi suntem în topul european al insecurităţii rutiere

I.GHE.
Ziarul BURSA #Politică / 16 iunie 2022

Sancţiuni mai blânde pentru şoferi, deşi suntem în topul european al insecurităţii rutiere

Deputaţii PSD-PNL-UDMR din comisiile de specialitate au aprobat, cu amendamente, OUG 1/2022 Amendamentele prevăd reducerea unor sancţiuni contravenţionale Decizia este ciudată, deoarece, potrivit ministrului Lucian Bode, aplicarea OUG 1/2022 a dus la o reducere a accidentelor rutiere şi a numărului victimelor acestora Cătălin Drulă: "În ţara din Uniunea Europeană cu cel mai mare număr de victime în accidente, şmecherii vor rămâne din nou cu permisul"

Proiectul legislativ de aprobare a OUG 1/2022 privind Codul Rutier, care se află spre dezbatere şi vot în Camera Deputaţilor, a primit aviz pozitiv din partea reprezentanţilor majorităţii parlamentare din comisiile de specialitate (Industrii şi Servicii, Juridică, Transporturi şi Apărare), deşi cei din coaliţia PSD-PNL-UDMR au introdus câteva amendamente ce prevăd o reducere a sancţiunilor actuale ce pot fi aplicate conducătorilor auto. Astfel, a fost eliminat articolul care definea comportamentul agresiv, mai precis slalomul printre maşini, pentru care sancţiunea actuală este reţinerea permisului timp de 30 de zile.

O altă modificare arată că şoferii, care au fost depistaţi în trafic de radar cu mai mult de 70 kilometri peste limita legală de viteză, vor putea să conducă autovehiculul încă două săptămâni după reţinerea permisului, dar cu o dovadă din partea celor de la Poliţia Rutieră.

Modificările respective au fost susţinute chiar de Bende Sandor, preşedintele Comisiei de Industrii şi Servicii, care a spus: "Să lăsăm totuşi permisul vitezomanilor. Poate sunt cu familia în maşină şi e cald. De ce să sufere toţi dacă şoferul e neatent şi nu respectă regulile de circulaţie?".

Amendamentele introduse şi votate de reprezentanţii PSD-PNL-UDMR sunt cel puţin suspecte, dacă ţinem cont că ţara noastră se află în topul european al insecurităţii rutiere şi că în strategia pentru următorii opt ani ne propune înjumătăţirea numărului de decese cauzate de accidentele rutiere pe drumurile publice.

În aceste condiţii, Cătălin Drulă, preşedinte interimar al USR şi preşedinte al Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor a spus:

"În ţara din Uniunea Europeană cu cel mai mare număr de victime în accidente, şmecherii vor rămâne din nou cu permisul; curse de maşini cu 200 kilometri pe oră prin oraşe, îi opreşte poliţistul, le dă amendă, pleacă mai departe cu maşina. Chiar ministrul Bode dăduse o ordonanţă ca să scoată aceste portiţe şi şmecherii, dar în înţelegere cu colegii din Parlament măcelăresc în Parlament această lege. Trece de ultima comisie, pentru Industrii, astăzi după amiază, şi merge la plen. Aceasta înseamnă că şmecherii din nou pot să sfideze, să îşi ia permisul - la fel cum fac puşcărie o treime, aşa şi la permis, se suspendă pentru patru luni că ai depăşit viteza legală şi îl ia după o lună".

Liderul USR l-a numit pe Lucian Bode "ministrul şmecherie la volan" şi a acuzat că reprezentanţii partidelor din arcul guvernamental s-ar pregăti să aprobe o "măcelărire" a Codului Rutier.

"Toate lucrurile acestea se închiseseră printr-o ordonanţă, dar acum acea ordonanţă este măcelărită în Parlament cu complicitatea ministrului Bode. De ce spun asta? Pentru că ministrul Afacerilor Interne refuză să fie reprezentat în comisii, vine un secretar de stat care are foaie de la minister că ar trebui să fie împotrivă şi o ţine ascunsă şi tace mâlc.

Deci, este şi genul acesta de laşitate absolut dezgustătoare - îmi asum acest cuvânt. Şi chem acest guvern să spună: vrem să fim Rusia, ca în filmele pe care le vedem pe net, cu webcam-uri cu şmecheri care trec peste toată lumea şi cu accidente? Vrem să fim Asia Centrală sau vrem să fim în Europa", a continuat Cătălin Drulă.

Acuzaţia liderului USR privind lipsa ministrului de interne de la dezbaterea în comisiile de specialitate a respectivului proiect legislativ este nefondată a precizat Lucian Bode, care i-a reproşat lui Cătălin Drulă că fixează şedinţa Comisiei de Transporturi pe care o prezidează în funcţie de alte evenimente care au loc la Parlament. Ministrul Bode a arătat că nu a putut fi prezent la dezbaterea respectivă, deoarece ieri a participat la Senat, la "Forumul Siguranţei Rutiere" în care a fost analizată şi dezbătută "Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2022 - 2030", ce are drept scop găsirea unor soluţii pentru înjumătăţirea numărului de decese în urma unor accidente rutiere pe drumurile publice. Evenimentul a avut loc la iniţiativa preşedintelui Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din Senatul României, Nicoleta Pauliuc, şi în parteneriat cu "Asociaţia victimelor accidentelor de circulaţie".

Întrebat de Cătălin Drulă, pe holurile Parlamentului, dacă va susţine în şedinţa de săptămâna viitoare a plenului Camerei Deputaţilor modificările legislative aprobate în comisiile de specialitate, ministrul Lucian Bode a precizat că nu este de acord cu ele şi că el susţine actul normativ aşa cum a fost aprobat, la începutul acestui an, de guvern.

Răspunsul lui Bode este în concordanţă cu declaraţia sa de ieri, la conferinţa de presă susţinută după evenimentului "Forumul Siguranţei Rutiere", unde ministrul de interne a spus:

"Poziţia Ministerului Afacerilor Interne şi a Guvernului este foarte clară: de susţinere a textului ordonanţei în forma adoptată de Guvern. De la intrarea în vigoare a OUG 1/2022 am aplicat aproximativ 1000 de sancţiuni contravenţionale pentru comportament agresiv în traficul rutier şi aproximativ 40 de sancţiuni contravenţionale pentru comportament agresiv urmat de accidente soldate cu pagube materiale. Am prezentat cifrele, le mai spun, şi trebuie să le înţeleagă şi cei care încearcă în Parlament să modifice aceste reglementări adoptate de Guvern. Noile prevederi legale de înăsprire a sancţiunilor şi de sancţionare a comportamentului agresiv în trafic îşi dovedesc eficienţa, fiind înregistrată, în perioada de după adoptarea acestor măsuri, o reducere cu 54 a numărului de accidente rutiere grave, reducerea numărului persoanelor decedate cu 20, reducerea cu 48 de persoane a numărului răniţilor grav, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Este un indiciu bun că noua legislaţie, aşa cum a fost gândită de Guvern, contribuie eficient la salvarea de vieţi omeneşti. [...] Este rolul nostru, al reprezentanţilor autorităţilor naţionale să asigurăm cadrul legal şi infrastructura pentru a reduce numărul accidentelor rutiere şi pentru a proteja participanţii la trafic. Toţi trebuie să înţelegem că paza bună trece primejdia rea, indiferent dacă suntem şoferi sau pietoni. Pentru a reduce numărul victimelor, este nevoie de o colaborare reală între autorităţi, cetăţeni şi societatea civilă".

De la şedinţa de ieri a comisiilor reunite de specialitate din Camera Deputaţilor care au discutat modificările la Codul Rutier a lipsit şi vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii. Deşi acesta a fost invitat la Comisia de Transporturi, cu votul unanim al membrilor acesteia, Sorin Grindeanu nu s-a prezentat, motivând că nu se simte bine, potrivit afirmaţiilor lui Cătălin Drulă, preşedintele interimar al USR.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. Securitatea rutiera nu se inbunatateste prin marirea pedepselor ci prin actiuni concrete de inpbunatatire a infrastructuriisi educarea actorilor din trafic.Societatea civila,ONG-urile nu obtin foloase materiale deci se implica putin in acessta actiune.

    Daca penibilul asta crede ca asa va ajunge rahatul lui de partid inca odata in parlament se insala. Legislatia rutiera din Romania este una din cele mai coercitive din eruopa, amenzile sunt dintre cele mai mari iar insecuritatea rutiera are multe cauze printre care si coruptia clor asemeni lui, nu neaparat cuantumul amenzilor. Acest imbecil cu mentalitate de militian ar fi putut sa vada ca niciodata militienii nu au avut o lege discutata democratic in parlament ci un sir nesfarsit de ordonante de urgenta modificate prin alte ordonante de urgenta. Drula este un golan care nu intelege nimic din democratie ci se crede stapanul indreptatit sa disciplineze dupa bunul lui plac neamul romanesc. Mars de aici Drula !

    1. Bai,tu ori esti un prost ori n-ai umblat prin Europa in viata ta.In Londra, i-au luat prietenului meu masina fiinca n-a avut bani sa palteasca o amenda.Stii pentru ce? Pentru ca stand la semafor,si-a aranjat telefonul in suportul de pe bord.Politistii erau paralel cu el,l-au vazut si restul.800 de lire imbecilule.Neavand bani a acceptat sa-i fie "amanetata" masina.N-a mai luat-o never.

      Si de umblat prin lume cu siguranta ca am umblat mai mult decat tine ! Povestile astea cu ce au patit din nimic cinstitii si nevinovatii nostri diasporezi ma lasa rece. Raman la ce am spus initial despre dobitocul de Drula.

      He,he.Umblatule prin lume,ia vezi ce-ti fac grecii daca vorbesti la telefon sau esti baut.ca ai ceva cu Drula-i treaba ta.Insa la amenzi ,ale noastre-s parfum.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4906
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2932
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9203
Gram de aur (XAU)Gram de aur364.5107

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb