• Telefoanele mobile contribuie la stabilirea unui echilibru optim între viata profesionala si cea personala pentru oamenii din întreaga lume
În ultima vreme, gestionarea de activitati multiple în acelasi timp a devenit un stil de viata pentru cei mai multi dintre noi. Împartindu-si timpul între munca, familie si viata sociala, în prezent oamenii sunt mai ocupati ca oricând. Conform unui studiu global realizat recent online de Nokia, femeile reusesc cu mai multa usurinta decât barbatii sa rezolve sarcini multiple, 60% dintre raspunsuri fiind favorabile acestei pareri, într-un esantion distribuit egal pe sexe. Doar 6% dintre femei sunt de parere ca barbatii reusesc mai bine sa faca fata mai multor activitati desfasurate în acelasi timp.
Dintr-un total de peste 5000 de respondenti, 79% se considera a fi buni în gestionarea simultana a mai multor activitati - 50% apreciindu-se "productivi", iar 31% "ocupati". Majoritatea barbatilor si femeilor din Danemarca si Norvegia au declarat ca pot face mai multe lucruri în acelasi timp. Cei mai relaxati sunt finlandezii, cu un procentaj de 74%.
O majoritate coplesitoare, de 80%, considera ca telefonul mobil permite atingerea unui echilibru benefic între viata profesionala si cea personala. În timp ce 63% dintre respondenti sunt de parere ca ar fi mai putin productivi fara telefonul mobil, 74% cred ca acest instrument îi ajuta sa desfasoare mai multe activitati simultan.
"Oamenii folosesc telefoanele mobile mai mult ca oricând," a declarat Dom Fried-Booth, Insights Director, Devices, Nokia. "Iar datorita functiilor multiple de care dispun în prezent dispozitivele mobile, inclusiv calendar, email sau mesaje text, telefoanele nu mai sunt folosite doar pentru apeluri vocale, lucru care contribuie la sporirea productivitatii si la gestionarea mai usoara a necesitatilor familiale. Oricare ar fi scopul utilizarii acestora, un lucru este cert: telefoanele mobile ajuta oamenii sa îsi îndeplineasca visele."
Potrivit studiului, telefoanele mobile îi ajuta pe oameni sa fie mai productivi. 62% dintre respondenti desfasoara doua sau trei activitati în timp ce vorbesc la telefon, de exemplu navigheaza pe Internet sau fac cumparaturi. 75% dintre femei au afirmat ca gatesc în timp ce vorbesc la mobil, iar 50% se fardeaza.
Desi majoritatea respondentilor sustin ca desfasoara mai multe activitati atunci când vorbesc la mobil, 48% au declarat ca cel mai mult se concentreaza asupra apelului. La întrebarea care este cea mai placuta activitate desfasurata în timp ce vorbesc la mobil, majoritatea a afirmat ca "stau în pat", fara a da însa mai multe detalii.
Concentrarea asupra mai multor activitati în timp ce vorbim la telefonul mobil poate da nastere la situatii amuzante. 47% din totalul respondentilor si 56% din respondentii de sex feminin au recunoscut ca au trimis un mesaj romantic sau controversat unui destinatar gresit.
Studiul, conceput de compania Illuminas, s-a desfasurat online prin intermediul site-ului www.nokia.com în perioada 15 octombrie - 1 noiembrie 2007 în Regatul Unit, Spania, Finlanda, Italia, China, Brazilia, Germania, Danemarca, Franta, SUA, Suedia si Norvegia.
Nokia a desfasurat cel mai amplu studiu asupra consumatorilor din indutria de profil, analizând peste 10 miliarde de informatii individuale din 77000 de interviuri în care au fost implicati consumatori din 21 de tari. Astfel, studiul a oferit o perspectiva unica, de ansamblu privind valorile, credintele si atitudinile consumatorilor. Întelegerea profunda a acestor aspecte ghideaza Nokia în dezvoltarea de noi produse si concepte de design, precum si în activitatile de marketing si vânzari.
Despre Nokia
Nokia este liderul mondial în domeniul mobilitatii, impulsionând transformarea si cresterea industriei de comunicatii si a celei de Internet, devenite acum convergente. Nokia produce o gama larga de dispozitive mobile, oferindu-le oamenilor, prin intermediul acestor dispozitive, acces la experiente mobile diverse: muzica, servicii de navigatie, vizualizare de continut video, vizionare TV, utilizare de jocuri si imagini, precum si posibilitatea de a lucra în afara biroului. Nokia ofera, de asemenea, echipamente, solutii si servicii pentru retelele de comunicatii.