Rovigo, administratorul judiciar al Edy International Spedition SA, a primit oferte de preluare de la firme străine pentru compania de transport aflată în insolvenţă de mai bine de un an, ne-a declarat avocatul Vasile Deleanu.
Domnul Deleanu, care este senior partner în cadrul Rovigo, ne-a precizat că Edy International Spedition SA a reintrat pe profit din luna ianuarie a acestui an. "Tot ce am promis la începutul insolvenţei am dus la îndeplinire", a subliniat domnia sa.
Cifra de afaceri a Edy International Spedition SA va fi de circa 50 de milioane de lei în acest an, după cum estimează managementul companiei.
Edy International Spedition SA, transportatorul care a deţinut poziţia de lider până anul trecut, a început construcţia planului de reorganizare şi are în vedere depunerea acestuia la începutul anului viitor, când îl va supune aprobării creditorilor, după cum arată un comunicat remis redacţiei.
Etapa finală a procesului de restructurare financiară a urmat unui plan operaţional prin care compania şi-a redus cheltuielile, a crescut treptat volumele de transport şi a atras clienţi noi în portofoliu. "Odată atins acest punct, compania, care a prestat exclusiv servicii de transport cu camion complet, îşi propune ca în etapa următoare să îşi diversifice gama de servicii logistice şi de transport oferite clienţilor naţionali şi internaţionali", mai arată sursa citată.
Edy International Spedition SA operează o flotă de 280 de camioane şi este entitatea care a avut ponderea ce mai mare a afacerilor în cadrul grupului. Din grupul Edy mai fac parte companiile Edy Logistics SRL, Diesel One SRL şi Autocamion Service SRL. Toate companiile din cadrul grupului sunt în insolvenţă, urmând ca fiecare dintre ele să îşi urmeze cursul procedural stabilit de judecătorul sindic.
Potrivit raportului întocmit de Rovigo la finele anului trecut, cauzele insolvenţei Edy International Spedition au decurs din activităţile de exploatare, de investiţii şi financiare, dar şi din blocajul decizional la nivelul Consiliului de Administraţie, neînţelegerile existente între acţionari, suspendarea procedurii insolvenţei. Rovigo arată că societatea s-a confruntat cu o rentabilitate de exploatare redusă din cauza diminuării veniturilor în proporţie mai mare decât diminuarea cheltuielilor. Rezultatul din exploatare a scăzut continuu, generând, anul trecut, pierderi care au accentuat riscul societăţii de a nu mai putea face faţă angajamentelor. Astfel, compania nu mai avea capacitatea de a face faţă obligaţiilor financiare pe termen scurt. Nerespectarea obligaţiilor contractuale a determinat perceperea de penalităţi din partea partenerilor.
În perioada 2009 - 2011 inclusiv, Edy International Spedition a încheiat fiecare an cu pierdere, deoarece profitul înregistrat din exploatare nu acoperea pierderea financiară rezultată din contractele de leasing.