SECRETARUL DE STAT GHEORGHE POPA: Privatizarea "CFR Marfă", posibilă doar după eficientizare şi restructurare

ALINA TOMA VEREHA
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 11 martie 2010

Privatizarea "CFR Marfă", posibilă doar după eficientizare şi restructurare

Privatizarea CFR Marfă este un subiect care a revenit în atenţia opiniei publice în ultimul an, de când criza a creat dificultăţi financiare companiei de stat, de când au avut loc disponibilizări masive, şi de când se vorbeşte tot mai mult, pe plan european, de liberalizarea pieţei de transport feroviar de mărfuri. Întrebat ce au de gând autorităţile cu privatizarea CFR Marfă, secretarul de stat în Minis-terul Transporturilor, Gheorghe Popa, ne-a răspuns: "Ca să poată fi privatizată cu succes, CFR Marfă trebuie restructurată şi eficientizată, trebuie readusă pe profit, cu perspective bune de creştere. Situaţia financiară a societăţii nu încurajează, acum, privatizarea ei. Guvernul trebuie să analizeze oportunitatea privatizării CFR Marfă, cu avantaje şi dezavantaje, după ce va fi comandat un studiu în acest sens. Guvernul trebuie să aibă realizat şi un raport de evaluare a societăţii înainte de a lua o asemenea decizie. Deocamdată, nici studiul nu a fost comandat şi nici nu s-a discutat, la nivel guvernamental, de privatizarea societăţii. Există un studiu de oportunitate al privatizării comandat de fos-tul ministru Orban, dar aceas-tă lucrare a fost stopată".

În opinia domnului Popa, statul trebuie să analizeze cu atenţie dacă este bine sau nu să privatizeze CFR Marfă. În prezent, de achiziţia CFR Marfă sunt interesate companiile naţionale de transport feroviar de marfă deţinute de statul austriac, de cel german şi de cel francez. Reprezentantul Ministerului Transporturilor a subliniat că niciuna din aceste companii nu şi-a exprimat oficial interesul pentru preluarea CFR Marfă, dar au o politică de expansiune pe pieţele din regiune, inclusiv pe cea românească.

În plus, Austria, Germania şi Franţa investesc masiv în dezvoltarea acestor companii, fiind interesate de creşterea cotei pe viitoarea piaţă unică de transport feroviar de marfă.

Momentan, prioritare pentru Guvern şi, implicit, pentru Ministerul Transporturilor, sunt restructurarea, eficientizarea şi readucerea pe profit a societăţii, ne-a spus Gheorghe Popa. Dacă bugetul CFR Marfă nu prevede realizarea de profit în acest an, fiind programate măsuri de restructurare, în 2011 compania trebuie să redevină profitabilă.

Domnia sa a subliniat: "Anul trecut, când criza aproape a înjumătăţit veniturile CFR Marfă, a avut loc o reducere a costurilor în cadrul activităţilor care nu sunt de bază în societate. De exemplu, s-a renunţat la contractele de pază şi salubrizare, aceste operaţiuni fiind derulate de angajaţii CFR Marfă. Cum nici acest lucru nu a fost suficient, s-a decis disponibilizarea a circa 6.300 de angajaţi. Astfel, în acest an, avem o economie lunară de 10 milioane de lei la fondul de salarii".

Măsuri de reducere a costurilor la "CFR Marfă"

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Loc De Munca. Salariu 1000 euro. Cautam urgent persoane interesate sa lucreze la domiciliu. Garantam prin contract plata salariului. Rugam seriozitate maxima ! Detalii numai la email : florianlalu@yahoo.com

    1. Nu vom raspunde dlui Florian ci dlui Gh. Popa, cu urmatoarele precizari- Se duc tratative discrete cu Rail Cargo Austria pentru preluarea CFR Marfa .Valoarea reala a CFR Marfa este undeva intre 1,5 miliarde-2.0 miliarde euro. Patrimoniul ce va fi scos la vanzare cuprinde 51000 vagoane,1000 locomotive, 30 de baze operationale specifice activitatii,15,0 hectare teren la baza operationala Chitila, in prezent dezafectata, cu un pret de 100 euro/m.p. Pretul de vanzare care se negociaza discret este in jur de 500 milioane euro. Comisionul care se negociaza este in jur de 300milioane euro pentru sefii mari si cca 10milioane euro pentru sefii mai mici.Conditia impusa de Rail Cargo este ca la preluare numarul disponibilizatilor sa fie de 6300 angajati, cum spune dl Gh.Popa.Rail Cargo Austria a achizitionat in 2007 MAV Cargo ,Ungaria cu 400 milioane euro. MAV Cargo avea la data achizitiei cca 13000 vagoane 5 baze operationale de profil si nici o locomotiva.Faceti comparatia si veti observa ca este vorba de un TUN financiar pe seama romanilor. Datele sunt extrase de pe un portal de stiri si comentarii foarte bine informat. Stirea a aparut in 10 martie 2010 pe site-ul respectiv.

      trimitere masiva insomaj si preluarea datoriilor la stat!!!!!!!!!!pai ce credeatzi ca face berceanu de un an de zile, la asta munceste, ca spaga-i numai ded vreo 300 de milioane de euroi!!!!!!!!!!!!!si cu asta basta-i si cfr-ul asta!!!!!!!!!!!!!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb