Autoritatea din care vor face parte RATB şi "Metrorex" reprezintă un pas înainte, fiind, însă, o structură fără calităţi de patrimoniu, doar de reglementare şi de ordine, potrivit lui Sorin Oprescu, primarul Capitalei, citat de Mediafax.
"Această structură este un pas înainte, vom vedea cum va funcţiona. RATB va rămâne în subordinea Primăriei, se va transforma în societate comercială. Noua organizare va aduce un plus de reglementare şi de ordine dacă îşi va face datoria", a spus Oprescu.
Guvernul a aprobat, marţi, înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), cu atribuţii de reglementare şi coordonare a serviciilor de transport public de călători în Bucureşti şi judeţul Ilfov.
Autoritatea va fi ordonator terţiar de credite şi se va finanţa de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din venituri proprii, din fonduri externe şi din alte surse legal constituite.
"Acest organism va funcţiona şi a fost gândit în urma unui studiu făcut de Ministerul Transporturilor împreună cu Banca Mondială din 2006. Discuţiile au continuat din primăvară cu experţii FMI, CE şi BM, astfel încât înfiinţarea acestei autorităţi a apărut şi în scrisoarea de intenţie", a declarat secretarul de stat din MTI, Alexandru Nazare.
Potrivit secretarului de stat, autoritatea va fi condusă de un director general care va fi numit prin ordin al ministrului transporturilor, iar schema de personal va cuprinde aproximativ 80 de persoane care vor proveni din redistribuire de la alte instituţii publice, precum şi din noi angajări.
Proiectul de înfiinţare a unei autorităţi pentru toate tipurile de transport public - cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze sau trenuri regionale - a fost anunţat în martie, de ministrul de resort, Anca Boagiu, şi asumat de autorităţi în relaţia cu Fondul Monetar Inter-naţional şi Comisia Europeană.
Boagiu spunea atunci că înfiinţarea autorităţii metropolitane va duce la "un echilibru între transportul de suprafaţă şi cel subteran" şi că investiţiile vor fi realizate ca şi în prezent, respectiv de către Primăria Bucureşti, la RATB, şi "Metrorex", la metrou.