Statele Uniunii Europene au creat, astăzi, condiţiile pentru conectarea 5G a automobilelor, respingând propunerea Comisiei Europene pentru un standard bazat pe Wi-Fi, preferat de Volkswagen, transmite Reuters.
Rezultatul reprezintă o victorie pentru BMW şi Qualcomm, care susţin sistemul telecomunicaţiilor 5G.
Germania, Franţa şi Italia, se numără între cele 21 de ţări care au votat împotriva propunerii Comisiei Europene, la o întâlnire la Bruxelles a reprezentanţilor UE, a spus un oficial european.
Votul contrastează cu cel al parlamentarilor UE din luna aprilie, care au susţinut planul Wi-Fi în detrimentrul tehnologiei 5G. Industriile auto şi de tehnologie au fost divizate în privinţa cărei tehnologii este mai bună şi mai sigură.
Comisia Europeană, care doreşte să stabilească standarde pentru o piaţă care ar putea genera venituri de miliarde de euro pentru producătorii auto, operatorii de telecomunicaţii şi producătlorii de echipamente, a argumentat că sistemul Wi-Fi este disponibil acum, spre deosebire de 5G, şi că ar contribui la siguranţa pe şosele.
Între susţinătorii tehnologiei Wi-Fi, care conectează maşinile între ele, se numără Renault, Toyota, NXP, Autotalks şi Kapsch TrafficCom.
Standardul tehnologiei 5G, care poate conecta maşinile cu dispozitive din mediul înconjurător, este preferat de Daimler, Ford, PSA Group, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel şi Samsung.
Susţinătorii 5G firmă că această tehnologie are o rază mai largă de aplicare, în domenii ca divertisment, traficul de date şi navigaţie.
Votul a fost salutat de grupul de lobby în telecomunicaţii ETNO, ai cărui membri au cheltuit miliarde investind în 5G.
Miniştrii UE se vor întâlni pe 8 iulie, când ar urma să respingă în mod oficial propunerea pentru Wi-Fi.