Metodele de recrutare cu cea mai mare rată de succes în companiile IT sunt căutarea de candidaţi pe LinkedIn, programele de recomandări interne şi head hunting-ul, potrivit Stefanini România, subsidiara locală a Stefanini, unul dintre principalii jucători globali în externalizarea de servicii IT.
"În industria IT în general - şi în special pentru poziţii de nivel mediu şi superior - au trecut demult vremurile în care primeai sute de CV-uri după postarea unui anunţ. Acum, recruiterii trebuie să caute în mod proactiv candidaţii potriviţi, iar cele mai bune şi cele mai eficiente metode includ utilizarea reţelei LinkedIn, recomandările interne şi contactarea directă a candidaţilor", a declarat Daniela Vercellino, EMEA Recruitment Manager, Stefanini.
Potrivit acesteia, reţeaua profesională de socializare generează în momentul de faţă cei mai mulţi candidaţi pentru profilele tehnice.
Există, de asemenea, şi unele metode mai puţin obişnuite prin care companiile de IT de pe plan local găsesc candidaţi, printre care relocările din motive personale sau recomandările venite din cadrul diferitelor comunităţi.
"Au existat şi situaţii în care procesul de recrutare a început chiar pe Facebook. Recruiterii au utilizat reţeaua de socializare pentru a contacta candidaţii şi a le prezenta oportunităţile de angajare în cadrul companiei", a mai explicat Daniela Vercellino.
În ceea ce priveşte durata procesului de recrutare, aceasta poate varia între 2 săptămâni şi câteva luni, în funcţie de abilităţile specifice necesare pentru postul respectiv. Diferenţele mai depind şi de durata preavizului de la locul anterior de muncă, precum şi de capacităţile candidatului. Spre exemplu, în cazul anumitor tehnologii sau a unor limbi străine mai puţin întâlnite, există doar câţiva specialişti pe piaţă, de aceea durează mai mult găsirea unui candidat.
Referitor la principalele criterii pe care candidaţii le iau în considerare atunci când vine vorba de a accepta o ofertă de muncă, reprezentanta Stefanini spune că aceştia apreciază mai ales seriozitatea companiei, modul în care au fost trataţi pe durata procesului de recrutare, programele de dezvoltare şi tehnologiile de ultimă oră cu care au şansa să lucreze, dar şi faptul că beneficiază de un contract de muncă pe perioadă nedeterminată încă de la început.
Prezentă în 34 de ţări, Stefanini oferă servicii IT offshore, onshore şi nearshore, inclusiv servicii de dezvoltare de aplicaţii, precum şi servicii BPO. Recunoscută la nivel mondial, Stefanini se numără printre cele mai mari 100 de companii de IT din lume (BBC News) şi a fost poziţionată pe locul al patrulea într-un top al companiilor cu cel mai mare grad de internaţionalizare, realizat de Fundaţia Dom Cabral din Brazilia.