În următorii 15 ani vor apărea 189 de companii multinaţionale cu capital majoritar românesc, arată un studiu recent al PricewaterhouseCoopers LLP (PwC). România se va situa astfel aproximativ la acelaşi nivel cu alte state din regiune: Ucraina (192 de companii multinaţionale noi în acelaşi interval) şi Ungaria (221). În schimb, cele mai multe companii multinaţionale noi în regiunea Europei Centrale şi de Est vor proveni din Rusia (930) şi din Polonia (287), potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Globalizarea înseamnă în principal o competiţie crescută între companii din zone geografice diferite. Ca urmare, ne putem aştepta ca multe companii din zone emergente dinamice (India, China, Rusia, Asia de Sud-Est) să investească în România, pentru a obţine acces "low-cost" la piaţa Uniunii Europene. Firmele româneşti vor fi astfel supuse unei concurenţe sporite, întrucât multinaţionalele din ţările emergente reprezintă competitori mult mai agresivi decât cei tradiţionali din Europa de vest. Pentru a supravieţui, multinaţionalele româneşti vor trebui să atingă rapid o masă critică care să le permită să reziste acestor noi competitori. Aceasta presupune că, în afară de ocuparea unei poziţii puternice pe piaţa românească, firmele româneşti vor trebui să aibă în vedere şi extinderea pe pieţe externe profitabile, oriunde ar fi acestea", a declarat Alexandru Lupea, Partener, Servicii de Audit, Liderul Grupului pentru Industria Energetică, Minieră şi Utilităţi din cadrul PricewaterhouseCoopers România.