Turismul wellness este o industrie în creştere, susţinut de călători care caută în mod activ modalităţi de a-şi îmbunătăţi stilul de viaţă. Tot mai mulţi jucători din piaţă îşi doresc o bucată din din această plăcintă.
Lumea wellness - o economie globală de oferte de îngrijire şi înfrumuseţare, antrenament, nutrienţi şi medicamente alternative - a fost martorul unei ascensiuni triumfătoare în ultimul deceniu. Percepţiile populare cu privire la importanţa dietei, a fitnessului şi a practicilor sănătoase s-au transformat, alimentând sectoarele de afaceri noi. Pe măsură ce importanţa stilului de viaţă sănătos evoluează şi se extinde, pieţele auxiliare, de la alimente şi băuturi la ospitalitate, încep să ofere produse care reflectă valorile consumatorilor conştienţi de importanţa sănătăţii.
Turismul de wellness este definit de Global Wellness Institute (GWI) drept "călătorie asociată cu urmărirea menţinerii sau îmbunătăţirii stării de bine personale".
Din 2015 până în 2017, piaţa turistică wellness a crescut cu 6,5% anual, de peste două ori mai rapid decât creşterea turismului în general, potrivit GWI. Până în 2022, GWI anticipează că piaţa va atinge 919 miliarde dolari - reprezentând 18% din turismul global - cu peste un miliard de excursii individuale de wellness care vor avea loc pe tot globul. Anne Dimon, preşedintele Asociaţiei de Turism pentru Wellness, adaugă că, deşi călătorii pentru wellness pot fi oricine, majoritatea tind să fie femei cu studii superioare cu vârste cuprinse între 30 şi 60 de ani.
Potrivit GWI, astăzi turismul wellness este cu mult mai mult decât destinaţia sau activităţile - este o extensie a valorilor şi a stilului de viaţă al călătorului.
Sectorul turistic de wellness este un spectru larg, iar ofertele se învârt în jurul fitnessului şi alimentaţiei sănătoase, dar şi a tratamentelor terapeutice, fie că vorbim de masaje saude proceduri de înfrumuseţare, toate sunt menite să ajute turiştii să se concentreze pe îmbunătăţirea stării de bine.
Specialiştii din piaţă estimează că dacă apetitul consumatorilor de servicii wellness va continua în acest ritm, turismul de wellness global va ajunge la un trilion de dolari în cel mai scurt timp.