"Tata Motors", cel mai mare producător indian de automobile, vrea să ajungă la o producţie anuală de aproximativ un milion de maşini din modelul pe care compania vrea să-l comercializeze începând cu 2008 la un preţ de 2.000 de dolari, informează publicaţia just-auto.com. "Vrem să vindem anual circa un milion de maşini, în câţiva ani, după ce şi celelalte trei fabrici vor începe să producă", a declarat reprezentantul Tata responsabil de proiectul pentru noul vehicul al constructorului indian, E Balasubramoniam.
Maşina "super low - cost" produsă de Tata va fi prezentată la salonul auto din Delhi în ianuarie 2008. Producţia anuală iniţială estimată pentru noul model este de 350.000 de unităţi pe an pentru fabrica de la Kolkata, în regiunea West Bengal, dar automobilul va fi construit şi în alte trei fabrici.
Tata speră că va atrage clienţi, pentru maşina de 2.000 de dolari, din publicul vehiculelor pe două roţi, a mai spus oficialul Tata la salonul de la Frankfurt. În India se vând anual în jur de 8 milioane de motociclete, la un preţ mediu de 1.400 de dolari, scrie publicaţia citată. Cea mai ieftină maşină de piaţa indiană este în acest moment Maruti 800, care costă 4.300 de dolari.
"Să luăm spre exemplu Renault Logan, preţul de bază poate fi scăzut, dar numai dacă-i convingi pe clienţi să cumpere versiuni mai bogate în dotări obţii profitabilitate mai mare. Aşa merge industria auto. Profiturile de bază mai pot încă să vină din maşini mai scumpe în următorii ani", a spus consultantul Glenn Mercer, citat de NewsIn.
Tata Motors anunţa în 2005 că are de gând să producă un automobil care să coste 100.000 de rupii (în jur de 1.800 de euro). Oficialii companiei spuneau atunci că maşina ar urma să intre pe piaţa indiană în 2008, iar pentru început producţia anuală va fi de 250.000 de unităţi.
Compania face parte din Tata Group, conglomerat format din 96 de companii cu venituri totale de peste 20 miliarde dolari în anul fiscal 2005 - 2006. Tata Group operează în şapte sectoare ale industriei şi are fabrici în 40 de ţări.