CFR SA a semnat, ieri, contractul pentru proiectarea şi execuţia a 3 km de cale ferată şi staţia de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coandă. Lucrarea va conţine şi un viaduct lung de mai bine de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să înceapă vara aceasta şi să fie gata în luna mai 2020, înainte de meciurile organizate de Bucureşti la Campionatul European de fotbal.
Asocierea Arcada - ISPCF SA - DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA.
Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o staţie supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.
Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanţii CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de Bucureşti în cadrul EURO 2020.
În paralel, CFR mai desfăşoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. În prezenţa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, şi a lui Gică Popescu, consilier al primului -ministru, s-a semnat marţi contractul privind proiectarea şi execuţia la obiectivul de investiţii "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti".
La semnarea contractului au participat din partea Guvernului ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi Gheorghe Popescu, consilierul premierului Viorica Dăncilă.
Referitor la asocierea de firme ce va executa lucrarea, ministrul Răzvan Cuc a spus: "Este un constructor serios, l-am văzut cum lucrează pe obiectivele de pe Coridorul IV. Am văzut că au o perioadă de proiectare de două luni. Poate reuşesc să o finalizeze mai repede". El a mai spus că va merge pe şantierul respectiv mai des cu Gheorghe Popescu pentru a inspecta stadiul lucrărilor şi pentru a se asigura că acestea vor fi finalizate în mai 2020.
Ministrul Cuc a anunţat că doreşte ca, până pe 30 martie 2020, să fie redeschis Aeroportul Băneasa, unde vor ateriza cursele charter cu suporteri, dar şi cu oficiali ai UEFA.
Actuala legătură, Gara de Nord - P.O. Aeroport, a fost deschisă în anul 2009 când actualul şef al CFR SA, Constantin Axinia, deţinea funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor. Inconvenientul acestei legături este că de la PO Aeroport şi până la aerogară se face transbordare cu mijloace auto.
Este posibil ca să se recurgă tot la transbordare, dacă racordul pentru care a fost semnat ieri contractul nu va fi finalizat la timp.
Autorităţile şi-au lăsat o marjă de siguranţă şi au pregătit şi un astfel de plan B pentru Euro 2020.
CFR SA a anunţat pe 19 aprilie că a semnat cu Porr Construct contractul pentru dublarea căii ferate Mogoşoaia - Baloteşti, care include şi construcţia unui nou punct de oprire, la standarde europene, în locul celui existent, din câmp. Astfel, în cazul în care conexiunea directă nu va fi gata la timp, va putea fi activat planul B pentru Euro 2020. Suporterii vor putea fi preluaţi de la Aeroportul Henri Coandă cu autobuzele şi duşi la noul PO Aeroport, unde se vor urca în trenurile care-i vor duce în Gara de Nord.