UNTRR solicită anularea unor reglementări în domeniu impuse de Franţa şi Belgia, ce ar împiedica libera circulaţie

A.C.
Companii #Transporturi / 30 august 2014

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităţilor române şi europene măsuri de urgenţă pentru a determina Franţa şi Belgia să retragă imediat noile reglementări privind introducerea de sancţiuni drastice dacă perioada de repaus săptămânal normală a şoferilor profesionişti se efectuează în cabina vehiculului, potrivit unui comunicat al Uniunii remis redacţiei.

"UNTRR solicită Guvernului român şi Comisiei Europene măsuri de urgenţă pentru retragerea imediată a noilor reglementări anticoncurenţiale şi anti-europene recent introduse de Franţa şi Belgia, privind aplicarea de sancţiuni drastice, dacă perioada de repaus săptămânal normală se efectuează în cabina vehiculului", se arată în comunicat.

În data de 21 iunie 2014, în Belgia a intrat în vigoare decretul regal prin care se interzice efectuarea perioadei de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului. Sancţiunea pentru nerespectarea acestei prevederi poate ajunge la 1.800 de euro.

Totodată, în data de 10 iulie 2014, a fost adoptată în Franţa Legea nr. 2014-790 privind lupta pentru combaterea concurenţei sociale neloiale, prin care este interzis conducătorilor auto să efectueze perioada de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului. Nerespectarea acestei legi se consideră infracţiune şi este pasibilă de amendă de 30.000 euro şi un an de închisoare.

"Asociaţia noastră îşi exprimă îngrijorarea faţă de astfel de abordări juridice la nivel naţional ale Regulamentului European nr. 561/ 2006 al cărui scop este, de fapt, armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, în spiritul liberalizării pieţei de transport rutier în UE. Este inacceptabil ca, sub egida populistă a luptei împotriva dumpingului social, unele state membre ale UE să adopte măsuri protecţioniste, promovate cu singurul scop de a deveni un instrument utilizabil împotriva concurenţei europene în domeniul transporturilor", spun transportatorii români.

Aceştia susţin că, din această perspectivă, astfel de iniţiative naţionale sunt de condamnat şi nu au nicio legătură cu spiritul Uniunii Europene şi scopul acesteia pe termen mediu şi lung - piaţa unică.

"Măsurile aplicate de Belgia şi de Franţa exced orice sancţiune, fiind foarte restrictive, neadecvate pentru încălcarea săvârşită, total neproporţionale şi cu siguranţă discriminatorii, pentru că nu sunt aplicabile transportatorilor rezidenţi care, în mod evident, nu îşi efectuează perioada de repaus săptămânal în cabina vehiculului, ci acasă", se mai precizează în comunicat.

În plus, aceste posibile amenzi nu afectează numai transportatorii şi conducătorii auto, dar sunt puse în pericol şi bunurile de miliarde de euro pe care aceştia le transportă în fiecare zi, avertizează UNTRR.

"Membri ai asociaţiei noastre, ca şi transportatori polonezi au raportat incidente similare produse într-o parcare din Franţa, în care le-au fost sparte anvelopele remorcilor în timpul repausului de noapte al şoferilor. Deşi aceste incidente devin tot mai frecvente, în loc să ia măsuri de creştere a siguranţei în parcări, Guvernul francez introduce măsuri protecţioniste împotriva operatorilor de transport străini, care pot escalada vandalismul în sectorul transporturilor rutiere", potrivit comunicatului.

Reprezentanţii UNTRR spun că această situaţie ar putea duce la escaladarea unei competiţii între statele membre în care se poate ajunge la amenzi de sute de mii de euro şi zeci de ani puşcărie pentru contravenţii stabilite la nivel naţional, şi nu în legislaţia europeană, mai ales că astfel de reglementări naţionale vor fi aplicate doar străinilor, rezidenţii efectuând repausul săptămânal normal acasă.

"UNTRR a solicitat Comisiei Europene să întreprindă de urgenţă toate măsurile legale şi demersurile de dialog instituţional pentru a determina autorităţile franceze şi belgiene să retragă imediat măsurile recent adoptate, orientate împotriva firmelor de transport din alte state membre şi cu impact direct asupra celor din Europa de Est. UNTRR solicită Guvernului român să reprezinte activ interesele şi drepturile operatorilor de transport rutier români astfel încât aceştia să nu fie sancţionaţi în mod abuziv, bazat pe legislaţii naţionale ale unor state membre care prevăd amenzi extrem de disproporţionate faţă de fapta comisă", au adăugat reprezentanţii uniunii.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5669
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2973
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9304
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.0590

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb