Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) salută decizia Comisiei Europene de a deschide procedura de infringement împotriva Germaniei în legătură cu punerea în aplicare a Legii salariul minim pe economie pentru sectorul transporturilor (MiLoG), şi îşi afirmă disponibilitatea de a lupta până la anularea aplicării legii transportatorilor români.
UNTRR transmite că a atras atenţia la nivel naţional şi european, încă de la apariţia legii MiLoG, că măsurile din Germania afectează grav libertatea serviciilor pe piaţa europeană, exprimându-şi îngrijorarea cu privire la direcţia către care se îndreaptă Uniunea Europeană, cea a neoprotecţionismului.
"Ne bucură faptul că eforturile şi acţiunile UNTRR şi ale membrilor săi, alături de cele ale asociaţiilor din Est, s-au dovedit hotărâtoare în decizia Comisiei Europene. Cu toate acestea, trebuie să ţinem cont că decizia de a iniţia procedura de infringement împotriva Germaniei este doar primul pas şi că munca UNTRR şi a membrilor săi nu se va opri până când oficialii germani nu vor hotărî ca legea salariului minim să nu se mai aplice transportatorilor din alte ţări", a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.
UNTRR a organizat două acţiuni de protest - una în data de 18 martie la ambasada Germaniei din România şi alta în data de 25 martie la Bruxelles, în faţa Parlamentului European.
La protestul din data 18 martie, de la ambasada Germaniei din România, delegaţia UNTRR, formată din Ion Lazăr, director general Lazăr Internaţional, Cristian Băciucu, Director General Rombus Transport, Constantin Isac, Vicepreşedinte UNTRR, şi Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, a fost primită în audienţă de către Excelenţa Sa, Domnul Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, Sebastian Gromig, Şeful Secţiei Economice şi Comerciale, şi Cristina Raiciu, oficial Secţia Economică. Delegaţia UNTRR a reclamat, la acel moment, faptul că legea salariului minim creează un precedent periculos, deoarece se aplică şi altor ţări, dar şi faptul că modul de prezentare a fost incomplet, nefiind făcut în limba fiecărui stat membru UE deşi efectele le vizau şi pe acestea şi fără a se înţelege clar nici astăzi cerinţele autorităţilor germane către transportatorii români.
Acţiunile de protest ale UNTRR împotriva legii salariului minim din Germania au continuat şi în data de 25 martie, când împreună cu MKFE, ZMPD, CESMAD Bohemia şi LINAVA - asociaţiile transportatorilor rutieri reprezentând companii de transport din Ungaria, Polonia, Republica Cehă şi Lituania - au semnat o petiţie comună adresată Parlamentului European care a fost înmânată domnului Istvan Ujhelyi - vicepreşedinte al Transporturilor PE şi Comitetul de Turism, în timpul protestului organizat la Bruxelles, în faţa Parlamentului European. Tot cu această ocazie, Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, a trimis către o scrisoare către toţi membrii Parlamentului European în care era explicat faptul că legea MiLoG aduce atingere principiilor Uniunii Europene.
În data de 19 mai, Comisia Europeană a decis să deschidă o procedură de infringement împotriva Germaniei în legătură cu punerea în aplicare a Legii salariul minim pe economie pentru sectorul transporturilor. În urma unui schimb de informaţii cu autorităţile germane şi o evaluare juridică detaliată a măsurilor germane, Comisia a transmis Germaniei o Scrisoare de Notificare Oficială, fiind primul pas în cadrul procedurii de infringement.
Comisia a declarat că susţine în totalitate introducerea unui salariu minim pe economie în Germania, dar consideră că punerea în aplicare a Legii salariul minim pe economie tuturor operaţiunilor de transport care intră pe teritoriul german restricţionează într-un mod disproporţionat libertatea de a presta servicii şi libera circulaţie a mărfurilor.