Grupul european Airbus şi-a propus să controleze peste 50% din piaţa chineză de elicoptere, estimată la 50 miliarde euro în următorii 20 ani, mulţumită unui acord industrial pe termen lung semnat ieri cu cel mai important producător din industria aeronautică chineză, potrivit Wall Street Journal.
În următoarele două decenii, China va avea nevoie de numeroase elicoptere civile, cerere ce va fi acoperită de acordul pentru producţia unui nou elicopter de talie medie, dezvoltat de cele două companii, a declarat directorul Airbus Helicopters, Guillaume Faury. Oficialul a subliniat că, în prezent, doar 350 elicoptere civile zboară în China, comparativ cu 10 mii în Europa şi 12 mii în SUA. Mai mult decât atât: doar 20 elicoptere au fost livrate anul trecut operatorilor din China. Totuşi, Faury estimează că, până la sfârşitul deceniului, se va ajunge la o cifră între 200 şi 300 unităţi.
"Acest acord are o importanţă strategică pentru noi. Ne oferă un acces mai mare pe piaţa chineză, care încă nu a decolat", a declarat Guillaume Faury.
Anul trecut, Airbus Helicopters controla 42% din piaţa chineză. Acordul semnat ieri, cu ocazia unei vizite oficiale a preşedintelui chinez Xi Jinping în Franţa, prevede că Airbus Helicopters şi Avicopter (divizie a grupului chinezesc Aviation Industry Corporation of China) vor construi 1 mie exemplare dintr-un nou elicopter la uzinele lor din Marignane (sudul Franţei) şi Harbin (provincia chineză Heilongjiang).
Din 2005, Airbus şi Avicopter au investit 600 milioane euro în dezvoltarea noului elicopter care poate transporta până la 18 pasageri şi este promovat sub denumirea EC175 de Airbus şi AC352 în China. Până acum, cei doi parteneri au primit 65 comenzi, inclusiv 15 în acest an, iar Guillaume Faury se aşteaptă la mai multe alte zeci de cereri în acest an.
Airbus Helicopters şi-a schimbat denumirea din Eurocopter la începutul acestui an. Compania face parte din concernul European Aeronautic Defence and Space Company (redenumit şi el Airbus Group) şi este deja cel mai mare producător mondial de elicoptere civile, cu o cotă de piaţă de 46% în 2013, devansând Textron, divizie a grupului american Bell Helicopter, şi AgustaWestland, divizie a grupului italian Finmeccanica.