Pentru compania Angst, anul 2009 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 62 milioane euro şi cu o valoare a profitului diminuată de criza financiară faţă de 2008. La nivelul grupului, care deţine două fabrici de carne, una de lapte şi preparate din lapte, o fermă de vaci şi o reţea de 22 de magazine specializate, sunt aproximativ 550 de angajaţi.
Ştefan Pădure, vicepreşedintele Grupului de firme "Angst Ro" SA, ne-a spus: "La nivelul pieţei, am observat două tendinţe, ce au la bază micşorarea bugetului alocat alimentelor. Una este de reducere a cantităţii cumpărate, concomitent cu creşterea calităţii, iar cealaltă tendinţă este de menţinere a cantităţilor, dar cu o migrare către produsele slabe calitativ. În reţeaua noastră de magazine, a crescut frecvenţa de cumpărare şi a scăzut valoarea de bon. Clienţii s-au orientat spre magazinul "Angst" din proximitate, devenit familial. Am sesizat şi o creştere a categoriilor de specialităţi, produse crud uscate şi şunci".
Din datele de la Institutul Naţional de Statistică rezultă că piaţa (producţia) preparatelor din carne pentru anul 2009 a fost de 345.843 tone, ceea ce înseamnă un consum de preparate de 16,1 kg per locuitor.
Pentru creşterea vânzărilor, managerii Angst au lansat o campanie de promovare a preparatelor "Bunătăţi tradiţionale", cu o gamă diversificată de 11 produse, prezentă în cele 22 de magazine Angst. Domnul Pădure ne-a spus: "Suntem siguri că, prin diversitatea gamei, vom putea satisface gusturi dintre cele mai rafinate, metoda tradiţională de preparare având o lungă perioadă de maturare, o afumare la temperatură joasă cu lemn de esenţă tare, fără răşini. Preţul acestora, corect calculat, se încadrează în linia specialităţilor, produselor crud-uscate".
Domnia sa a continuat: "Primirea dreptului la comerţ intracomunitar pentru Salamul de Sibiu, produs de Angst la Sinaia, este cea mai bună veste primită în acest an. Consider că acest produs poate redeveni un reper în Europa pentru calitatea produselor din carne româneşti".
Toate eforturile producătorilor de carne şi preparate din carne nu vor putea stopa declinul economic al acestei industrii, fără un plan macro la nivel guvernamental, susţine Stefan Pădure. Acesta ne-a spus: "Ca măsură principală de stimulare a consumului de alimente şi de asanare a economiei, aş propune scăderea TVA la produse alimentare. Este calea ce ar conduce spre diminuarea susţinută a pieţei negre şi întărirea producătorilor care au investit şi lucrează în spiritul siguranţei alimentare. Nu întotdeauna este suficientă aritmetica atunci când faci un buget; mă refer la temerile guvernului de scădere a impozitelor colectate".