Caramel Lounge, unicul importator de produse de ciocolată şi îngheţată de lux Venchi de pe piaţa autohtonă, va deschide în luna august, în Capitală, primul magazin propriu din ţară şi estimează pentru 2009 triplarea cifrei de afaceri până la un milion de euro, potrivit reprezentanţilor companiei.
"Piaţa ciocolatei şi a îngheţatei de lux artizanale autentice este la început în România, însă potenţialul lor, asemenea tuturor produselor de lux este masiv. Astfel, estimăm pentru anul 2009 o cifră de afacei de un milion de euro.Venchi prin Caramel Lounge îşi propune să devină lider de piaţa în România pe segmentul ciocolatei şi al îngheţatei de lux", a declarat directorul general al Caramel Lounge, George Bălan.
În primele şase luni ale anului 2008, Caramel Lounge a înregistrat o cifră de afaceri netă de 100.000 euro, iar pentru tot anul vizează să atingă circa 300.000 euro. În 2009, compania vrea triplarea afacerilor ca urmare a extinderii reţelei de magazine proprii.
Venchi va deschide în august, în Bucureşti, prima chocogelaterie de pe piaţa românească, un al doilea spaţiu urmând să fie inaugurat în anul 2009, la Constanţa. Magazinul din Bucureşti, amplasat pe Calea Victoriei, va avea o suprafaţă de 45 de metri pătraţi şi va include şi un laborator propriu de preparare a îngheţatei. Magazinul din Constanţa va avea o suprafaţă de 85 metri pătraţi, fiind situat într-o zonă principală a oraşului.
"Spaţiile sunt închiriate, iar investiţia într-o chocogelaterie Venchi, care constă în cumpărarea utilajelor şi amenajarea spaţiului, depăşeşte 150.000 de euro. Intenţionăm să extindem reţeaua de magazine proprii şi în Braşov, Timişoara, Cluj şi Iaşi, unde deocamdată realizăm doar distribuirea ciocolatei. În prezent, ne axăm pe deschiderea celor două magazine şi apoi vom urmări alte oportunităţi", a mai spus George Bălan.
Din totalul veniturilor companiei, exporturile reprezintă 15%, procent care se doreşte a fi îmbunătăţit atât prin intrarea pe noi pieţe, cât şi prin consolidarea celor deja existente (China, Japonia, SUA, Germania). În Italia compania distribuie produsele prin intermediul a peste 6.000 de locaţii şi este prevăzută o creştere a numărului acestora.
Produsele Venchi preparate în laboratoarele din Italia sunt aduse încă de anul trecut, în România, de Caramel Lounge, unicul importator naţional.