DNA a declinat la Parchetul General dosarul privind adoptarea OUG 13

Andrei Stan
Anticorupţie #Legislatie / 27 februarie 2017

DNA a declinat la Parchetul General dosarul privind adoptarea OUG 13

Procurorii susţin că un document a fost distrus la Ministerul Justiţiei, iar un aviz a fost sustras

---------

Actualizare 12:26 Ana Birchall, despre noile acuzaţii ale DNA: "Este prima dată când aud de dispariţia unor documente"

Fostul ministru interimar al Justiţiei, Ana Birchall, a declarat astăzi că nu ştie nimic despre dispariţia unui aviz din Ministerul Justiţiei privind adoptarea Ordonanţei de Urgenţă (OUG) 13, în perioada în care instituţia era condusă de Florin Iordache.

Ea a precizat că cei care trebuie să răspundă acestor întrebări vor da lămuririle necesare, relatează News.ro.

După predarea mandatului noului ministru Tudorel Toader la Ministerul Justiţiei, Ana Birchall a afirmat: "Nu ştiu, este pentru prima dată când aud aşa ceva. Ăsta este adevărul. Mandatul meu a fost să asigur bună funcţionare administrativă a activităţii curente a ministerului, şi asta am făcut. Nu a fost o întrebare care să-mi fie semnalată. Dacă sunt asemenea întrebări, cei care sunt îndrituiţi vor răspunde acestor întrebări, eu nu speculez".

Întrebată dacă ce s-a întâmplat în cazul OUG 13 va cântări în decizia de ridicare a Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV), Birchall a răspuns: "Eu cred că acest episod este închis şi că, în această perioadă, punctul de vedere a fost susţinut de către noi în Parlament şi acest OUG a fost abrogat".

----------

Actualizare 11:14 Dosarul privind adoptarea OUG 13/2017, înregistrat la Parchetul General

Pe rolul Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a înregistrat astăzi cauza cunoscută generic sub denumirea "Adoptarea Ordonanţei 13", ca urmare a declinării acesteia de către Direcţia Naţională Anticorupţie, informează un comunicat al Parchetului General.

Instituţia precizează: "În dosar au rezultat indicii cu privire la săvârşirea unor infracţiuni, respectiv:

- favorizarea făptuitorului;

- prezentarea cu rea-credinţă de date inexacte, Parlamentului sau Preşedintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârşirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului, prev. de art. 8 alin 1 lit. b din Legea 115/1999;

- sustragerea sau distrugerea de înscrisuri;

- sustragerea sau distrugerea de probe ori înscrisuri;

- fals intelectual.

Iniţial, dosarul a fost înregistrat pe rolul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în care procurorii, în temeiul art. 315 alin. 1 lit. b din CPP, cu referire la art. 314 alin. 1 lit. a din CPP, raportat la art. 16 alin. 1 lit. a din CPP, văzând şi dispoziţiile art. 63 din CPP, cu referire la art. 40 alin. 1 din CPP şi art. 50 din CPP, au dispus, prin ordonanţa din 24 februarie 2017, clasarea cauzei având ca obiect infracţiunea prev. de art. 13 din Legea nr. 78/2000, precum şi disjungerea şi declinarea acesteia în favoarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie spre competentă soluţionare, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor anterior menţionate.

În cauză urmează a fi efectuate cercetări în vederea lămuririi tuturor împrejurărilor de fapt şi stabilirii răspunderii penale".

(S.A.)

-----------

Dosarul privind elaboararea şi adoptarea Ordonanţei de Urgenţă 13 a fost declinat de Direcţia Naţională Anticorupţie la Parchetul General, informează un comunicat de presă al DNA.

De asemenea, procurorii anticorupţie au suspiciuni privind sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri.

Potrivit comunicatului, DNA a clasat o faptă din dosarul privind OUG 13 şi a trimis cauza la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru continuarea cercetărilor pentru favorizarea făptuitorului, fals intelectual, prezentarea de date inexacte Parlamentului sau preşedintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, sustragerea sau distrugerea de înscrisuri şi de probe.

Anchetatorii au suspiciuni că la Ministerul Justiţiei a fost distrus un raport cu privire la parcursul Ordonanţei de Urgenţă 13.

Totodată, DNA susţine că un aviz necesar pentru adoptarea ordonanţei a fost sustras. Procurorii mai spun că, din cele cinci avize necesare pentru OUG 13, Guvernul Grindeanu a avut doar două.

Comunicatul DNA:

Cu referire la cauza mediatizată prin comunicatul nr. 126 din data de 2 februarie 2017, constituită ca urmare a unei sesizări formulate de mai multe persoane fizice, cu privire la posibile fapte aflate în competenţa de soluţionare a instituţiei, în legătură cu modalitatea de adoptare a unor acte normative, Biroul de Informare şi Relaţii Publice este abilitat să transmită următoarele:

La data de 24 februarie 2017, procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie - Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie au dispus:

1. Clasarea cauzei având ca obiect infracţiunea prev. de art. 13 din Legea nr.78/2000, respectiv folosire a influenţei ori autorităţii ca persoană care îndeplineşte o funcţie de conducere într-un partid, în scopul obţinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite,

2. Disjungerea şi declinarea la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, spre competentă soluţionare, sub aspectul săvârşirii următoarelor infracţiuni:

- Favorizare a făptuitorului

- Prezentare cu rea-credinţă, de date inexacte, Parlamentului sau Preşedintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârşirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului (prevăzută şi sancţionată de Legea 115/1999 - a răspunderii ministeriale)

- Sustragerea sau distrugerea de înscrisuri (art. 259 al.1 şi 2 C.p)

- Sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri (art. 275 C.p)

- Fals intelectual.

Pentru a răspunde interesului public pe care această cauză l-a suscitat, interes susţinut atât de amploarea dezbaterilor din spaţiul public, precum şi de solicitările de informare formulate de reprezentanţi ai mass media, în vederea corectei informări a opiniei publice, Biroul de Informare şi Relaţii Publice este abilitat să prezinte o serie de aspecte conţinute în ordonanţa de clasare întocmită de procurori:

Dosarul s-a format, ca urmare a unei sesizări formulate de persoane fizice, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de:

- Favorizare a făptuitorului

- Prezentare cu rea-credinţă, de date inexacte, Parlamentului sau Preşedintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârşirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului, prev. de art. 8 alin.1 lit.b din Legea 115/1999, în legătură cu modalităţile prin care primul ministru şi ministrul justiţiei au promovat şi susţinut adoptarea prin ordonanţă de urgenţă, la data de 18.01.2017, a două proiecte de ordonanţă de urgenţă privind graţierea unor pedepse, precum şi modificarea Codului Penal şi a Codului de Procedură Penală.

Sesizarea a fost completată de aceiaşi petenţi şi cu privire la săvârşirea infracţiunii prev. de art. 13 din Legea nr. 78/2000 de către persoane ce deţin funcţii de conducere într-un partid politic care şi-ar fi exercitat autoritatea sau influenţa politică în vederea adoptării, în seara zilei de 31.01.2017, a unei ordonanţe de urgenţă prin care au fost modificate codurile penal şi de procedură penală, cu scopul favorizării unor persoane urmărite penal sau judecate care, în felul acesta, ar fi beneficiat direct sau indirect de foloase necuvenite.

Ulterior, ca urmare a efectuării unor acte procedurale de către procurori, s-a dispus extinderea urmăririi penale în cauză, cu privire la infracţiunile de:

- sustragerea sau distrugerea de înscrisuri

- sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri

- fals intelectual.

-------------

Situaţia de fapt, aşa cum a rezultat în urma efectuării urmăririi penale, în prezentul dosar:

La data de 16.01.2017, ministrul Justiţiei a avut iniţiativa modificării Codului Penal şi a Codului de Procedură Penală (CP şi CPP), invocând necesitatea punerii în acord a deciziilor Curţii Constituţionale cu legislaţia internă. De asemenea, acelaşi ministru a precizat că intenţionează şi promovarea unui proiect privind graţierea unor pedepse.

Cu această ocazie, ministrul şi-a exprimat intenţia ca respectivele modificări să fie transpuse într-un proiect cât mai repede pentru a fi promovate în şedinţa de Guvern din 18.01.2017.

În acest context, ministrul a prezentat personalului de specialitate din conducerea Ministerului Justiţiei un document ce conţinea modificările pe care acesta dorea să le aducă celor două Coduri.

Principalele modificări dorite la acel moment de ministrul Justiţiei vizau:

- Dezincriminarea infracţiunii de abuz în serviciu;

- Dezincriminarea infracţiunii de neglijenţă în serviciu;

- Modificarea conţinutului constitutiv al infracţiunilor de conflict de interese;

- Modificarea conţinutului constitutiv al infracţiunilor de corupţie: darea de mită, luarea de mită, traficul de influenţă şi cumpărarea de influenţă;

- Modificări ale codului de procedură penală, printre care se regăseau şi modificări ale modului de sesizare denunţul şi plângerea.

Urmare a solicitării ministrului, personalul de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei a întocmit o notă prin care indica explicit ce decizii ale Curţii Constituţionale ar fi trebuit transpuse în legislaţie, indicând în concret o soluţie pentru fiecare modificare. Totodată, personalul de specialitatea a opinat că este imposibil a justifica urgenţa pentru promovarea proiectului de act normativ prin OUG.

În cursul zilei de 17.01.2017, s-au întocmit proiectele de OUG privind modificarea CP şi CPP, precum şi cu privire la graţiere, renunţându-se la dezincriminarea totală a abuzului în serviciu. În schimb, s-au introdus: un prag valoric minim al prejudiciului de 200.000 lei, condiţia existenţei unei plângeri penale prealabile precum şi diminuarea pedepselor. De asemenea, s-a renunţat la modificarea infracţiunilor de corupţie clasice, deoarece s-a atras atenţia asupra posibilităţii sancţionării României care este parte a Convenţiei de la Merida.

La data de 18.01.2017, aceste proiecte nu au mai fost introduse pe ordinea de zi suplimentară a Guvernului, aşa cum se intenţionase iniţial, iar ulterior au fost publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei pentru a se transmite opinii. Totodată, s-au solicitat puncte de vedere de la principalele instituţii din domeniul judiciar.

După data de 25.01.2017, aceste opinii au fost centralizate de specialiştii Ministerului Justiţiei, majoritatea fiind critice, atât cu privire la fondul proiectelor, dar şi cu privire la intenţia promovării prin OUG, în sensul că nu erau îndeplinite condiţiile prevăzute de lege pentru a justifica urgenţa.

În toată această perioadă, personalul de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei a întocmit 6 (şase) note prin care exprimau critici la adresa proiectelor amintite.

Cea mai consistentă notă este cea întocmită la data de 27.01.2017, ce conţine peste 30 de pagini şi în care se face o analiză a proiectului de modificare a CP şi CPP prin prisma opiniilor exprimate de reprezentanţii sistemului judiciar. Prin această notă, specialiştii Ministerului Justiţiei opinează că nu este oportună promovarea prin OUG.

În data de 31.01.2017, în jurul orei 17.00, Ministerul Justiţiei a solicitat emiterea de avize în vederea promovării unui proiect de OUG pentru modificarea CP şi CPP, de la cele 5 (cinci) ministere avizatoare: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul de Interne, Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul, Consiliul Legislativ şi Consiliul Superior al Magistraturii.

La data de 31.01.2017, era programată şedinţa de Guvern având pe ordinea de zi discutarea, în vederea adoptării, a trei proiecte de acte normative privind bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale şi privind domeniul fiscal.

Şedinţa de Guvern a fost programată pentru ora 19.45, întrucât s-a aşteptat redactarea şi transmiterea avizului de la Consiliul Suprem de Apărare al Ţării (CSAT), referitor la proiectele de buget.

Cu referire la OUG de modificare a Codurilor (care de altfel nici nu figura pe ordinea de zi), până la ora programată iniţial pentru şedinţa de Guvern - 19.45, au fost transmise către Secretariatul General al Guvernului doar avizul Ministerului Afacerilor Interne şi cel al Consiliului Legislativ, adică doar două din cele cinci avize necesare.

Ministerul Afacerilor Interne a comunicat un aviz strict referitor la infracţiunile din domeniul circulaţiei rutiere.

Consiliul Legislativ a transmis un aviz cu observaţii. Acest aviz atrăgea atenţia asupra insuficientei motivări a caracterului de urgenţă a proiectului de OUG pentru modificarea Codurilor.

Referitor la avizul solicitat Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), trebuie precizat că această solicitare a fost înregistrată în jurul orelor 17.00, stabilindu-se ca termen de emitere a avizului, a doua zi, 1 februarie 2017, ora 9.00, fără nicio precizare cu privire la şedinţa de guvern din 31 ianuarie 2017. Mai mult, s-au trimis către CSM două forme ale proiectului de act normativ pentru modificarea Codurilor, respectiv sub forma ordonanţei de urgenţă şi sub forma proiectului de lege.

Deşi nu a fost trimis un aviz de la CSM, reprezentanţii Ministerului Justiţiei au ataşat avizul negativ al amintitei instituţii emis însă pentru forma proiectelor aşa cum fuseseră publicate în data de 18.01.2017, deşi între timp apăruseră modificări de substanţă, dintre care sunt de amintit introducerea unor cauze de nepedepsire în cazul abuzului în serviciu şi a favorizării făptuitorului.

Ministerul Afacerilor Externe nu a transmis un aviz formal, ministrul de resort semnând proiectul de act normativ pentru modificarea Codurilor chiar în sediul Guvernului, deoarece i s-a solicitat "pe loc" acest aviz.

În privinţa avizului Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul (MRP), acesta a fost finalizat în jurul orei 20.00, fiind asumat de ministrul de resort care l-a semnat. Acest aviz de oportunitate cu observaţii şi propuneri a fost înregistrat şi ştampilat la cabinetului ministrului pentru Relaţia cu Parlamentul, căpătând caracter de act oficial. Imediat după înregistrare, semnare şi ştampilare, avizul MRP a fost transmis prin fax, ajungând la Ministerul Justiţiei în jurul orei 20.02, faxul fiind înregistrat cu ştampilă şi număr de înregistrare, conform metodologiei, astfel că a devenit, la rândul său, un act oficial.

Acest prim aviz al MRP era intitulat aviz de oportunitate cu observaţii şi propuneri. Conform metodologiei, în acest caz, proiectul de OUG pentru modificarea CP şi CPP, sau trebuia modificat în sensul celor solicitate de MRP sau se renunţa la adoptarea în forma OUG şi se iniţia ca proiect de lege care era trimis Parlamentului României.

Sintetic, avizul MRP, critica nemotivarea urgenţei proiectului de modificare a CP şi CPP. Acest aviz a fost predat de reprezentanţii MRP către reprezentanţii Ministerului Justiţiei.

Personalul de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei a luat la cunoştinţă despre conţinutul avizului MRP după ora 20.00 şi a comunicat, prin intermediari, către ministrul Justiţiei, impedimentele rezultate din avizul MRP.

Între orele 20.00 şi 21.00, la sediul Guvernului, au avut loc discuţii tensionate cu privire la avizul MRP, între reprezentanţii MRP şi reprezentanţii Ministerului Justiţiei. În final, reprezentanţii MRP au fost convinşi să modifice avizul iniţial, astfel că, în intervalul amintit, a fost emis un al doilea aviz, de data aceasta favorabil, din care sunt eliminate toate pasajele critice la adresa proiectului de modificare a CP şi CPP.

Acest al doilea aviz al MRP, favorabil, a fost finalizat în jurul orelor 21.10 - 21.15, fiind înregistrat, semnat, ştampilat şi transmis prin fax către Ministerul Justiţiei, unde a fost înregistrat cu acelaşi număr ca şi primul aviz.

Este de menţionat că, deşi până la ora iniţială stabilită pentru începerea şedinţei de guvern - 19.45, a fost înregistrat la Secretariatului General al Guvernului, avizul de la CSAT (necesar pentru adoptarea proiectelor de buget aflate pe ordinea de zi), şedinţa de Guvern a fost totuşi amânată până în jurul orei 21.00 din cauza nefinalizării avizului de la MRP cu privire la proiectul de OUG pentru modificarea CP şi CPP. Această amânare a şedinţei de guvern a avut loc, deşi acest ultim act nu era menţionat pe ordinea de zi şi nici nu se solicitase suplimentarea ordinii de zi. Întreaga şedinţă de Guvern a durat între 15 şi 25 minute.

În timpul şedinţei, după ce s-au discutat şi adoptat proiectele de acte normative privind bugetul de stat, precum şi un proiect de hotărâre al Ministerului Transporturilor, ministrul Justiţiei a solicitat suplimentarea ordinii de zi cu trei proiecte printre care şi proiectul OUG pentru modificarea CP şi CPP. Expunerea ministrului Justiţiei a durat 2-3 minute, iar proiectul OUG nr 13/31.01.2017 a fost aprobat de guvern, constatându-se formal existenţa avizelor, deşi cel de la CSM era unul pe un proiect mai vechi, cel de la MAE era certificat doar printr-o simplă semnătură, iar primul aviz de oportunitate cu observaţii şi propuneri al MRP (care ar fi blocat adoptarea OUG 13/2017) nu a fost ataşat la dosarul de avize.

Cel de-al doilea aviz de la MRP, în original, a fost preluat de reprezentanţii Ministerului Justiţiei chiar în seara zilei de 31 ianuarie 2017, însă a fost înregistrat la nivelul Ministerului Justiţiei abia a doua zi, 1 februarie 2017, la acelaşi număr cu primul aviz de la MRP - cel cu observaţii şi propuneri (care fusese transmis prin fax la data de 31 ianuarie 2017, în jurul orelor 20.02).

Pe parcursul urmăririi penale au rezultat probe în sensul că primul aviz, cel cu observaţii şi propuneri, transmis prin fax de la Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul către Ministerul Justiţiei, a fost distrus în interiorul ultimului minister menţionat.

De asemenea, şi originalul primului aviz cel cu observaţii şi propuneri, emis de MRP şi predat reprezentanţilor Ministerului Justiţiei, a fost sustras, la acest moment nemaifiind identificat în rândul documentelor existente în cadrul Ministerului Justiţiei.

Pe parcursul urmăririi penale în prezenta cauză, sesizându-se că sunt puse întrebări de către procurorii DNA, cu privire la circuitul documentelor în cadrul Ministerului Justiţiei, cu referire şi la avizele de la MRP, transmise prin fax sau oficial, au fost făcute menţiuni nereale în condica de predare - primire de la cabinetul ministrului Justiţiei cu privire la primul aviz transmis prin fax de la MRP şi înregistrat oficial cu număr şi ştampilă la nivelul Ministerului Justiţiei. De asemenea, există date că ar fi fost plăsmuite şi alte documente care să justifice menţiunile nereale din condica de predare primire de la cabinetul ministrului Justiţiei.

Astfel, în raport de aceste aspecte, s-a apreciat că este oportună extinderea urmăririi penale, sub aspectul săvârşirii următoarelor infracţiuni:

- Sustragerea sau distrugerea de înscrisuri, în raport de distrugerea primului aviz transmis prin fax de la MRP şi înregistrat oficial la nivelul Ministerului Justiţiei (pe data de 31.01, ora 20.02), precum şi de sustragerea originalului acestui prim aviz al MRP ce a fost predat reprezentanţilor Ministerului Justiţiei;

- Sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri şi fals intelectual, în raport de menţiunile reprezentând atestări ale unor date nereale, realizate pe parcursul desfăşurării urmăririi penale, în cuprinsul condicii de predare/primire de la cabinetul ministrului, precum şi cu privire la întocmirea altor documente care să ateste nereal respectivele menţiuni.

-------------

În concluzie,

1. Analizând actele aflate la dosar, se constată că nu se poate reţine în prezenta cauză săvârşirea infracţiunii prev. de art.13 din Legea nr.78/2000 de către persoane ce deţin funcţii de conducere într-un partid politic, care şi-ar fi exercitat autoritatea sau influenţa politică în vederea adoptării, în seara zilei de 31.01.2017, a unei ordonanţe de urgenţă prin care au fost modificate codurile penal şi de procedură penală, cu scopul favorizării unor persoane urmărite penal sau judecate care, în felul acesta, ar fi beneficiat direct sau indirect de foloase necuvenite, deoarece actele de urmărire penală efectuate în cauză nu au confirmat săvârşirea vreunei fapte de natură penală.

Raportând prevederile care incriminează infracţiunea prev. de art. 13 din Legea nr. 78/2000, la datele rezultate în urma efectuării urmăririi penale, se constată că, nu au rezultat date sau indicii concrete care să conducă la concluzia săvârşirii unor infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie.

În urma analizării actelor de urmărire penală aflate la dosar, mai precis a declaraţiilor martorilor audiaţi în cauză, a documentelor ridicate şi a celorlalte probe, nu au rezultat indicii concrete în sensul celor sesizate în sesizarea ce a stat la baza înregistrării prezentului dosar.

2. Având în vedere că, din analiza actelor de urmărire penală, rezultă indicii cu privire la săvârşirea unor infracţiuni, respectiv:

- Favorizare a făptuitorului

- Prezentare cu rea-credinţă, de date inexacte, Parlamentului sau Preşedintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârşirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului( prevăzută şi sancţionată de Legea 115/1999)

- Sustragerea sau distrugerea de înscrisuri,

- Sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri

- Fals intelectual,

şi întrucât aceste infracţiuni nu intră în sfera de competenţă de Direcţiei Naţionale Anticorupţie, nefiind întrunite condiţiile specifice prevăzute în Legea nr.78/2000 republic. sau a OUG nr.43/2002, cu referire la aceste cinci infracţiuni cauza se va disjunge şi se va declina spre soluţionare la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. pentru clarificarea a ceea ce s-a intimplat in noaptea fatidica.

    Succes organelor competente in executarea vinovatilor! 

    1. Vai de tine, daniele, normal că nu pricepi mare lucru.

       

      DNA a căutat legături ale lui Dragnea cu procesul emiterii ordonanței. După cum se știe din alte procese (de exemplu, cel al Olguței Vasilescu), dacă un primar cerea unei firme să doneze bani unui ONG iar apoi se lăuda cu această realizare în campanie pentru a obține voturi, procurorii au susținut că sunt foloase necuvenite și deci corupție. 

       

      Faptul că DNA nu a găsit nicio legătură (aparent niciuna) dintre interpuși ai unor oameni corupți, oameni din afara Min de Justiție, politicieni din PSD, etc, intermediari ai lui Dragnea, rude, nepoți, colegi de liceu, orice care să aibă legătură cu Dragnea, înseamnă că DNA și-a declinat competența. Acum înțelegi? Dacă ar fi găsit chiar și o dovadă telepatică cum că Dragnea ar fi manipulat evenimentele din acele zile, acum anunța cu mare fast că adaugă probe la dosarele acestuia. 

       

      Deci, ce ne spune această declinare de competență? Că DNA nu a găsit niciun politician în spatele secretarilor și funcționarilor care au făcut evenimentele. Măi să fie. Chiar niciuna? Când au cerut listele cu toți cei care au intrat în minister, probabil că au cerut și listele de telefoane urmărite (cine cui a dat telefon). Și totuși, nu a găsit nicio legătură. 

       

      Dacă presupunem că este adevărat, atunci toată propaganda iohauschixistă (de la Iohauschix, Iohannis haus chix, unde haus în germană înseamnă casă) cum că PSDul din ungherele lui de ciumă roșie face și desface orice act, pică. 

       

      DNA a reușit în dosarele Voiculescu să documenteze relații și intenții între oameni dincolo de probe concrete verbale (că de aceea s-a numit dosarul Telepatia). Acum nu a găsit nimic. Ce s-a întâmplat cu creativitatea DNA în a găsi probe? 

       

      Ei bine, încerc o părere speculativă. DNA și Koveși au înțeles că în acest caz al anchetării Guvernului, au călcat în niște nisipuri mișcătoare. Schimbarea lui Coldea cu noul general Dan Valentin Căpșună s-ar putea să semnaleze că SRI nu mai intră în jocul dosarelor improvizate interpretat de DNA. 

       

       

      La Parchetul General, din cauză că "favorizarea infractorului" nu este legată de nicio relație dintre funcționarii Min de Justiție și un politician corupt sau cu probleme de abuz în serviciu (că altfel ar fi găsit legătura DNA și ar menținut dosarul), înseamnă că această acuză va pica. Nu poți să fii acuzat că favorizezi pe cineva fără ca tu să știi cine este, cum îl cheamă și ce probleme penale are de care încerci să îl faci scăpat. 

       

      Deci, ne îndreptăm probabil către niște amenzi și concedieri date funcționarilor care s-au jucat de-a "uite avizele, ia alte avize". 

      Atitudinea DNA mă miră. Aproape că mă face să mă gândesc că este un soi de remiză. Oricum, este cel puțin asta, dacă nu cumva o înfrângere a DNA. Să îți repet, daniele? ÎNFRÂNGERE A DNA. 

      Bitte frau Cristi wir haben eine gutten tag ?

      Nu moare capra DNA cind vrea mielu tau...

      O sa vezi ca nu e nimic de vazut ci doar curentarea celor care stau in minister ca neamuri platite de partid. 

      Sehr gut, danke schon!

      Să-i "corenteze" frate, nu mai pot eu de ei. 

      Ha Ha Ha, sehr gut.

       

      Revin cu un citat din alt articol, Breaking News. Ce spune CCR. 

       

      Valer Dorneanu consideră că, în cazul dezbătut de Curte, este vorba de un asemenea conflict juridic.  

      Acesta a explicat: "DNA a început o acţiune care s-a marcat prin descinderi la Ministerul Justiţiei, audieri de la cel mai mic la cel mai mare în legătură în felul în care s-a adoptat un act normativ. El se aprobă în anumite condiţii şi este o putere delegată din partea autorităţii legislative. (...) DNA s-a apucat să vadă în ce măsură s-au îndeplinit condiţiile unei OUG, dacă s-au primit toate avizele, lucruri care exced competenţelor DNA". 

       

       

      Să repetăm în cor. DNA să vină să vă ia.... pardon, asta a fost aseară, la Eurovisionul din Piata Victoriei. Nu, asta trebuie să strigăm 

      "LUCRURI CARE EXCED COMPETENTELE DNA" 

      Ha, se pare că m-am orientat bine în comentariul anterior. 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5669
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2973
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9304
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.0590

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb