Facebook, cea mai mare reţea de socializare online a anunţat achiziţia siteului FriendFeed, ce funcţionează într-un mod asemănător cu Twitter, marele concurent al Facebook pe segmentul de socializare, informează AFP.
FriendFeed permite utilizatorilor săi să facă schimb de informaţii în timp real.
Conducerea Facebook, cu sediul la Palo Alto în California, nu a dorit să ofere detalii despre preţul plătit pentru FriendFeed, companie ce are doar 12 angajaţi.
"Suntem bucuroşi de a ne alătura echipei Facebook şi de a oferi celor 250 de milioane de membri ai reţelei de utilizatori Facebook inovaţiile pe care le-am dezvoltat pentru FriendFeed", a declarat Bret Taylor, co-fondator al FriendFeed, într-un comunicat.
După încercarea nereuşită de a achiziţiona Twitter în 2008, Facebook confirmă, prin preluarea FriendFeed, strategia sa ce constă în încercarea de a depăşi concurentul său direct pe segmentul socializării online.
Facebook a anunţat că mizează pe majorarea cu 70% a veniturilor obţinute în 2009, iar un membru al consiliului de administraţie al companiei, Mark Andressen, a declarat că Facebook va înregistra venituri de peste 500 milioane dolari în anul curent.
La începutul acestui an, Facebook a anunţat modificări ale modalităţilor de control ale datelor personale, pentru a permite utilizatorilor să extindă vizibilitatea mesajelor.
Twitter, care le permite utilizatorilor să trimită mesaje de 140 caractere sau mai puţin către toate persoanele abonate la flux, a făcut deja să se vorbească despre el, mai ales după atentatele din Bombay sau revoltele de la Chişinău din aprilie.