MOL construieşte o fabrică de bitum-cauciuc în Tatarstan, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe şi Comerţului din Ungaria

Comunicate de presă / 8 iulie 2021

MOL construieşte o fabrică de bitum-cauciuc în Tatarstan, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe şi Comerţului din Ungaria

MOL şi Tatneft au lansat oficial un proiect comun pentru o fabrică de bitum-cauciuc în Republica Tatarstan. Cele două companii au convenit şi cu privire la constituirea unei asocieri în participaţiune care, în plus faţă de fabricarea şi vânzarea bitumului-cauciuc, va deţine autorizaţia de a comercializa licenţa tehnologică deţinută de MOL în Comunitatea Statelor Independente. Investiţia este parţial finanţată de Agenţia pentru Dezvoltarea Exporturilor din Ungaria (HEPA), conform unui comunicat remis redacţiei.

Peter Szijjarto, Ministrul Afacerilor Externe şi Comerţului din Ungaria, Rustam Minhihanov, Preşedintele Republicii Tatarstan şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Tatneft, şi Nail Maganov, Preşedintele Executiv al Tatneft şi membru în Consiliului de Administraţie al Tatneft, au lansat oficial proiectul comun derulat de MOL şi Tatneft privind construcţia fabricii de bitum-cauciuc. Obiectivul de investiţii va fi amplasat în rafinăria TANECO a Tatneft din Republica Tatarstan, în localitatea Nizhnekamsk, la aproximativ 1.000 de kilometri de Moscova.

Fabrica, având o capacitate de producţie de aproximativ 20.000 de tone pe an, va fi un demers comun al MOL şi Tatneft, însă acesta este doar primul pas în cooperarea dintre cele două companii. MOL şi TANECO, o filială care exploatează rafinăria Tatneft, au convenit şi cu privire la crearea unei asocieri în participaţiune (RMB-RUSS LLC) în care MOL va avea o participaţie majoritară de 51%. Scopul asocierii în participaţiune este reprezentat de construcţia fabricii utilizând tehnologia MOL de tratare a bitumului cu cauciuc, producţia şi vânzarea bitumului-cauciuc şi comercializarea licenţei tehnologice deţinute de MOL în Comunitatea Statelor Independente. Fabrica din Tatarstan, cât şi investiţiile care sunt avute în vedere în viitor, în aceeaşi regiune, va utiliza tehnologia de tratare a bitumului cu cauciuc, care a fost testată intensiv în rafinăria MOL din Zalaegerszeg, iar MOL îşi va pune la dispoziţie cunoştinţele şi expertiza în conducerea fabricii pe bază de licenţă. Materiile prime, reprezentate de bitum brut şi granule de cauciuc, vor fi asigurate de TANECO, în timp ce adaosul modificator special fabricat de MOL LUB va fi asigurat de Grupul MOL.

Investiţia va fi finanţată de parteneri proporţional cu participaţia deţinută de fiecare în companie. Proiectul beneficiază de finanţare şi din partea Agenţie pentru Dezvoltarea Exporturilor (HEPA) din Ungaria, aflată în administrarea Ministerului Afacerilor Externe şi Comerţului, într-o proporţie care acoperă aproximativ 50% din costurile investiţiei.

Cooperarea se aliniază celei mai recente strategii a Grupului MOL pentru perioada până după anul 2030, denumită SHAPE TOMORROW, de vreme ce, în viziunea companiei, viitorul aparţine economiei circulare, iar tehnologia de tratare a bitumului cu cauciuc dezvoltată împreună cu Universitatea din Panonia oferă un exemplu excelent de prelungire a duratei de viaţă a produselor uzate. În plus faţă de punerea la dispoziţiei a tehnologiei, Grupul MOL va aduce în noua unitate tătară şi experienţa sa în exploatarea fabricii de bitum-cauciuc din Zalaegerszeg, care funcţionează din anul 2012.

"Pentru mine, este întotdeauna un motiv de mândrie să văd cum cunoştinţele şi succesul bazinului carpatic sunt puse şi la dispoziţia altor naţiuni. Tehnologia de tratare a bitumului cu cauciuc dezvoltată de cercetătorii MOL şi cei ai Universităţii Panonia va ajuta acum şi locuitorii Comunităţii Statelor Independente să dea un impuls economiei circulare prin reciclarea anvelopelor uzate, care până acum erau privite doar ca deşeuri, nicidecum ca materii prime. În ceea ce priveşte aşteptările noastre, potenţialul comercial al regiunii este uriaş, însă demersul nostru de cooperare are în vedere şi obiective de sustenabilitate, în plus faţă de profit. Deşi ne aflăm la mii de kilometri distanţă unii de ceilalţi, avem datoria de a răspunde problemelor de mediu în acelaşi mod", a declarat în contextul referitor la proiectul de cooperare, Oszkar Vilagi, Director de Inovare al Grupului MOL şi membru al Consiliului de Administraţie al Grupului MOL.

Fabrica de bitum-cauciuc din Nizhnekamsk este primul proiect de cooperare pe segmentul Downstream (activitatea de prelucrare şi comercializare a hidrocarburilor) derulat de Grupul MOL în Comunitatea Statelor Independente. Grupul MOL este prezent în regiune de câteva decenii, însă, până în prezent, activităţile sale s-au limitat în principal la activităţi locale în segmentul Upstream (explorarea şi producţia de hidrocarburi).

Pe scurt despre bitumul-cauciuc

La începutul anilor 2000, MOL, alături de Universitatea din Panonia, a demarat dezvoltarea tehnologiei bitumului-cauciuc, ecologice şi de înaltă calitate., Tehnologia permite obţinerea unui produs de calitate superioară şi cu durabilitate extinsă, care necesită mai puţină întreţinere şi conţine, în proporţie de 15%, granulele de cauciuc uzatPrima fabrică de bitum-cauciuc a fost deschisă în Zalaegerszeg în anul 2012, cu o capacitate de 5.000 de tone pe an. De anul trecut, o nouă fabrică, cu o capacitate de 20.000 de tone pe an, a început să funcţioneze în Zalaegerszeg, Acest material a fost folosit pentru a construi, spre exemplu, drumul de dig din districtul al-XVIII-lea din Budapesta, , de-a lungul Dunării.

Principalele avantaje ale utilizării bitumului-cauciuc:

Longevitate extinsă în comparaţie cu drumurile realizate cu bitum obişnuit;

Proprietăţi de anduranţă excelente, prin urmare drumul asfaltat are mai puţine crăpături;

Capacitate de încărcare mai mare, tendinţă de uzură (afundare şi brăzdare) mai mică;

Aderenţa sa excelentă la substanţe minerale reduce probabilitatea de formare a gropilor;

Durata prelungită de viaţă şi rezistenţa superioară reduc costurile de întreţinere;

Zgomotul produs de traficul auto este redus;

O mai mare siguranţă în trafic mulţumită capacităţii mai bune de drenare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb